Αν και έχει τις ενστάσεις της για την ταχεία εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης, η Toyota συνεχίζει να παρουσιάζει νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Έτσι μετά το bZ4X έρχεται να προστεθεί ένα μεγάλο sedan με την ονομασία BZ3 το οποίο θα παράγεται για την αγορά της Κίνας.
Το προϊόν είναι η έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου BZ SDN που είχε παρουσιάσει η εταιρία στα τέλη του 2021. Και πλέον είναι έτοιμο να κυκλοφορήσει στην Κίνα, όπου θα κατασκευάζεται σε συνεργασία με τις τοπικές εταιρίες BYD και FAW.
Το Toyota BZ3 έχει μήκος 4,73 μέτρα, πλάτος 1,84 μέτρα και ύψος 1,48 μέτρα, με το μεταξόνιο να φθάνει τα 2,880 μέτρα. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς και διατίθεται σε δύο εκδόσεις. Μία με κινητήρα 184 ίππων και μία με 245 ίππους.
Το βάρος του είναι κοντά στους 1,8 τόνους και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ/ώρα.
Οι μπαταρίες είναι των 49,9 kWh στο βασικό μοντέλο και 65,3 kWh στην πιο δυνατή έκδοση. Η θεωρητική αυτονομία με βάση το κινέζικο πρότυπο ξεπερνά τα 600 χιλιόμετρα.
Μπορεί να φορτίσει έως και τα 90 kW και χρειάζεται περίπου 27 λεπτά για φόρτιση από το 30% έως το 80%.
Το σαλόνι είναι πολύ προσεγμένο διαθέτοντας μία κάθετη οθόνη αφής για το σύστημα πολυμέσων και έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων. Ο χώρος των αποσκευών είναι στα 439 λίτρα.
Προς το παρόν, το ΒΖ3 απευθύνεται αποκλειστικά στην αγορά της Κίνας, με ιδιαίτερα ελκυστική τιμή, κοντά στα 23.000 ευρώ. Δεν είναι ξεκάθαρο αν κάποια στιγμή έρθει στην Ευρώπη, είτε μέσω της Toyota είτε μέσω των συνεργαζόμενων εταιριών, πιθανόν της BYD.
Σε κάθε περίπτωση πάντως αποτελεί μία σημαντική κίνηση από την Toyota, η οποία επιμένει στα υβριδικά της αλλά από την άλλη δεν σκοπεύει να χάσει τις εξελίξεις και στα ηλεκτρικά. Ιδίως στην ιδιαίτερα σημαντική και άκρως επικερδή αγορά της Κίνας.