Πρώην αρχιμηχανικός του ΟΣΕ: «Τεράστια ποσά για συστήματα που δεν λειτουργούσαν»

    Ημερομηνία:

    DIVICO

    «Πού πήγαν τα λεφτά; Γιατί δεν φτιάχτηκαν τα έργα; Στις τσέπες των εργολάβων πήγαν και κάποιων που συνεργάζονταν μαζί τους». Αυτό δηλώνει εμφατικά σε συνέντευξή του στην «Κ» ο Μάνος Παναγιώτου, συνταξιούχος αρχιμηχανικός του ΟΣΕ, ο οποίος διετέλεσε επικεφαλής της Διεύθυνσης Ηλεκτροκίνησης Σηματοδότησης, Τηλεπικοινωνιών και Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων (ΔΗΣΤΗΕ) του Οργανισμού. Της Διεύθυνσης δηλαδή που μετεξελίχθηκε στην ΕΡΓΟΣΕ.

    ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟΣ

    Στη συνέντευξή του αποκαλύπτει ότι αυτός τροφοδοτούσε με στοιχεία και πληροφορίες τον πρώην βουλευτή Αχαΐας Νίκο Νικολόπουλο, ο οποίος στο διάστημα από το 2012 μέχρι σήμερα έχει καταθέσει πλήθος ερωτήσεων στη Βουλή καταγγέλλοντας οικονομικά σκάνδαλα στις συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ. Ανάμεσα σ’ αυτές και η στοιχειωμένη σύμβαση 717 για την ανάταξη του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης που υπεγράφη το 2014 και μέχρι σήμερα παραμένει ανεκτέλεστη. Με τις εκτιμήσεις των ειδικών να κατατείνουν στο συμπέρασμα ότι εάν τα συγκεκριμένα συστήματα λειτουργούσαν η τραγωδία στα Τέμπη ενδεχομένως να είχε αποφευχθεί.

    «Το κρίσιμο στοιχείο που οδήγησε τελικά στο δυστύχημα είναι ότι τα συστήματα ασφαλείας, σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης δεν λειτουργούσαν ενώ έχουν ξοδευτεί τεράστια ποσά γι’ αυτά τα έργα. Κι ενώ ορισμένα απ’ αυτά τα συστήματα ήταν παλαιότερα σε λειτουργία αλλά λόγω της ελλιπούς συντήρησης οδηγήθηκαν τελικά στην κατάρρευση», λέει ο κ. Παναγιώτου. Του ζητήσαμε να διευκρινίσει γιατί το σύστημα αφέθηκε στην τύχη του και ποιος τελικά εξυπηρετήθηκε από την κατάρρευση των συστημάτων ασφαλείας. «Μετά την κατάργηση της Διεύθυνσης που είχε την ευθύνη της λειτουργίας αυτών των συστημάτων (σ.σ. της ΔΗΣΤΗΕ) η συντήρηση γινόταν ανεπαρκώς».

    Η σύμβαση 717

    DEAR SANTA – COFFEE ISLAND

    Σύμφωνα με τον κ. Παναγιώτου, η ευθύνη για τη μη υλοποίηση της σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ βαραίνει την εταιρεία ΤΟΜΗ που μετέχει στην κοινοπραξία μαζί με τη γαλλική Alstom. «Η ΤΟΜΗ», υποστηρίζει ο κ. Παναγιώτου, «εκτελούσε μελέτες τις οποίες αρνούνταν να συνυπογράψει η εξειδικευμένη εταιρεία Alstom. Και καλά έκανε διότι δεν ήταν μελέτες, ήταν από ανθρώπους που η ΤΟΜΗ απέσπασε από την ΕΡΓΟΣΕ, περίπου άσχετους και έκαναν τους μελετητές». Υποστηρίζει ακόμα ότι τα στελέχη της ελληνικής εταιρείας άρχισαν με διάφορα προσχήματα να αφαιρούν στοιχεία της υφιστάμενης σηματοδότησης και να χρησιμοποιούν υλικά και εξοπλισμό που δεν ήταν πιστοποιημένος για γραμμές μεγάλων ταχυτήτων. «Προσπαθούσε να τον επιβάλλει, να πει αυτά που υπάρχουν είναι άχρηστα, τα πετάω και βάζω αυτά και όλα μαζί κοστίζουν επιπλέον 13,2 εκατ. ευρώ».

    Ο πρώην επικεφαλής της ΔΗΣΤΗΕ λέει στη συνέντευξή του ότι κατόπιν πιέσεων κάμφθηκαν οι αντιδράσεις στο εσωτερικό του ΟΣΕ και ορισμένων στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ, όπως επίσης κάμφθηκαν και οι αντιρρήσεις της διαχειριστικής αρχής, ενώ και η πρώτη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου ήταν απορριπτική για την ανάγκη υπογραφής συμπληρωματικής σύμβασης ως προϋπόθεση για την ολοκλήρωση του έργου.

    «Στην ένσταση που κατέθεσαν στο αρμόδιο τμήμα επικαλέστηκαν έναν κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ο οποίος όμως δεν ίσχυε για έργα που ήταν σε εξέλιξη. Δεν το πήρε είδηση το Ελεγκτικό Συνέδριο ή δεν ήθελε να το πάρει και έκανε τελικά δεκτή την προσφυγή ανοίγοντας τον δρόμο για την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης προϋπολογισμού άνω των 13 εκατ. ευρώ», αναφέρει ο κ. Παναγιώτου.

    Η σήραγγα της Οθρυος

    Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η σύμβαση 717 δεν είναι η μόνη που ζημίωσε το Δημόσιο. Και παραθέτει δεδομένα που αφορούν την παλαιότερη σύμβαση 470 για την κατασκευή της σήραγγας της Οθρυος για την οποία έχει συντάξει και υποβάλει στο παρελθόν πόρισμα ο γενικός επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρος Ρακιντζής. «Διαπιστώνει το πόρισμα ότι ο κατασκευαστής πήρε 37 εκατομμύρια που δεν έπρεπε να πάρει για εργασίες “αέρα κοπανιστό” και ότι αυτά πρέπει να τα γυρίσει πίσω», σημειώνει ο κ. Παναγιώτου, υποστηρίζοντας ότι τελικά, με πρόσχημα την επιτάχυνση της υλοποίησης των συγχρηματοδοτούμενων από την Ε.Ε. έργων, τροποποιήθηκε η νομοθεσία και η υπόθεση οδηγήθηκε όχι σε ποινική δίκη αλλά σε επιδιαιτησία. «Πού πήγαν τα λεφτά; Γιατί δεν φτιάχτηκαν τα έργα;» διερωτάται.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Xiaomi: Ποιον στόχο έθεσε για τα αυτοκίνητά της το 2025

    Περισσότερα από 135.000 αυτοκίνητα παρέδωσε το 2024 ο Lei Jun, ιδρυτής...

    Πώς η BYD αλλάζει τα δεδομένα στα EV – Ρεκόρ πωλήσεων για τον κινεζικό γίγαντα – Κάμψη για την Tesla

    Την… ανάσα της κινεζικής BYD αισθάνεται πλέον έντονα η Tesla, καθώς η...

    Κόβεται το κάπνισμα και άτμισμα σε εξωτερικούς χώρους! ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΛΙΣΤΑ

    Η έλευση της νέας χρονιάς στιγματίστηκε από περιστατικά μέθης ανηλίκων, ένα...

    Ανάλυση Politico: Πέντε λόγοι που το 2025 μπορεί να είναι καλύτερο από το 2024

    Ευοίωνες είναι οι προβλέψεις του Politico για το 2025, με τον ιστότοπο να...
    Best Shop