Τέμπη: Τα μοιραία λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία!

    Ημερομηνία:

    Ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα υποδομών και μεταφορών, παρέλαβε από τον Πρόεδρο της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για το δυστύχημα, το πόρισμα στις 6 το απόγευμα της Τρίτης του Πάσχα (18/4). Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, στο πόρισμα προτείνεται μια δέσμη άμεσων, βραχυπρόθεσμων και μεσομακροπρόθεσμων μέτρων για την ασφαλή, εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα.

    Το πόρισμα θα κοινοποιηθεί αρμοδίως στον Εισαγγελέα Εφετών Λάρισας που διεξάγει την ανάκριση με αίτημα για άμεση δημοσιοποίησή του από το Υπουργείο.

    Τέμπη: Τα μοιραία λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία!

    Η ανακοίνωση της Επιτροπής για το δυστύχημα στα Τέμπη

    Η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, η οποία συστήθηκε και συγκροτήθηκε με την απόφαση του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με αριθμό 71651/06-03-2023 (Β΄1310), παρέδωσε σήμερα, Τρίτη 18-04-2023 στον Υπουργό Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Υποδομών και Μεταφορών κ. Γεώργιο Γεραπετρίτη το Πόρισμά της, στο οποίο διερευνώνται και αναδεικνύονται τα συστημικά προβλήματα και οι δυσλειτουργίες αναφορικά με το σιδηροδρομικό δυστύχημα που έλαβε χώρα στις 28-02-2023 στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών.

    Η Επιτροπή διαβεβαιώνει ότι εργάστηκε εντατικά με αυξημένο αίσθημα ευθύνης από τις 06-03-2023 μέχρι σήμερα και άσκησε τα καθήκοντά της ανεξάρτητα και αμερόληπτα, αξιολογώντας με καθαρά επιστημονικά κριτήρια το σύνολο των στοιχείων που συνέλεξε από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.

    Το Πόρισμα δεν ασχολείται με καταλογισμό ή και με επιμερισμό ευθυνών, αρμοδιότητα που σύμφωνα με το Σύνταγμα και τον νόμο ανήκει μόνο στις αρμόδιες δικαστικές αρχές οι οποίες ήδη εργάζονται με γοργό ρυθμό προς την κατεύθυνση αυτή.

    Κύριο μέλημα των Μελών της Επιτροπής ήταν, μετά την ανάλυση των συνθηκών του τραγικού δυστυχήματος να αναδειχθούν και να εντοπιστούν τα προβλήματα στην όλη διάρθρωση των εμπλεκομένων στη λειτουργία των σιδηροδρομικών μεταφορών, Φορέων, Οργανισμών και Αρχών και στην άσκηση των αρμοδιοτήτων φυσικών ή νομικών προσώπων και ιδίως να προταθούν λύσεις, που θα συμβάλουν – στο πλαίσιο και των λοιπών διερευνήσεων, μελετών, προτάσεων και πρωτοβουλιών των αρμοδίων προς τούτο Φορέων και Αρχών στη λήψη όλων των απαιτούμενων μέτρων που θα αποτρέψουν ίδια ή παρόμοια δυστυχήματα στο μέλλον.

    Ειδικότερα, στο Πόρισμα προτείνεται μια δέσμη άμεσων, βραχυπρόθεσμων και μεσομακροπρόθεσμων μέτρων για την ασφαλή, εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα.

    Τα μοιραία λάθη

    Σημαντικά στοιχεία για τα αίτια της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, έδωσαν με τις καταθέσεις τους τρεις εν ενεργεία σταθμάρχες, αλλά και πέντε τεχνικοί του ΟΣΕ.

    Ιδιαίτερα κομβική χαρακτηρίζεται η κατάθεση της σταθμάρχη κυρίας Ελένης Τζοβάρα, καθώς γνωρίζει πολύ καλά το πώς λειτουργούσε ο σιδηρόδρομος τις ημέρες πριν από το πολύνεκρο δυστύχημα.

    Η συγκεκριμένη σταθμάρχης αντικαταστάθηκε από τον προσωρινά κρατούμενο Βασίλη Σαμαρά μόλις μία μέρα πριν από το μοιραίο δυστύχημα. Ο δεύτερος σταθμάρχης, Δήμος Πίτσας, εκτελεί χρέη προϊσταμένου επιθεώρησης, μετά την προφυλάκιση του επιθεωρητή Δημήτρη Νικολάου που επέβλεπε το προσωπικό του σταθμού Λάρισας την περίοδο του δυστυχήματος. Όπως είπε ο κ. Πίτσας, «ο σταθμάρχης θα μπορούσε να είχε επιλέξει την αυτόματη χάραξη και θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα». Είχε μόλις 1,5 λεπτό στη διάθεσή του για να δει το λάθος με το υπάρχον σύστημα. Σύμφωνα με τον ίδιο, το τρένο το μοιραίο βράδυ της τραγωδίας στα Τέμπη από το σημείο όπου βρισκόταν πριν από την αναχώρηση για Θεσσαλονίκη θα συνέχιζε στη γραμμή ανόδου: «Το κλειδί ήταν στη θέση παρακαμπτήριος και το τρένο μπήκε στη γραμμή καθόδου». Αναφερόμενος στον πίνακα του Σταθμαρχείου Λάρισας επισήμανε: «Όπως και να το βαφτίσουμε, είτε τοπικό χειρισμό ή τοπικό σταθμό τηλεδιοίκησης, η ουσία είναι ότι βλέπουμε τα τρένα για 8,5 χιλιόμετρα. Ο σταθμάρχης βλέπει τμηματικά, ανά δύο λαμπάκια τη διαδρομή του τρένου. Από την έξοδο του κλειδιού βλέπει περίπου 2,5 χιλιόμετρα. Ο σταθμάρχης αν είχε δει τον πίνακα, θα έπρεπε να ειδοποιήσει το τρένο για να σταματήσει».

    Κατέθεσε ακόμα ο κ. Γιώργος Τρελλόπουλος ο οποίος, αν και κεντρικός σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου, είχε σταλεί να εργαστεί στη Λάρισα.

    Μοιραία λάθη
    Ευθύνες στους προφυλακισμένους σταθμάρχη και επιθεωρητή, αλλά και στον μακαρίτη μηχανοδηγό του μοιραίου Intercity 62, επιρρίπτει στην κατάθεσή του στον εφέτη ανακριτή ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου Γιώργος Ζήντρος, όπως είχε αποκαλύψει στην «ΜΠΑΜ στο Ρεπορτάζ».

    Τέμπη: Τα μοιραία λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία!

    Ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου Γιώργος Ζήντρος

    Ο πολύπειρος σιδηροδρομικός τη νύχτα της τραγωδίας ήταν από τους πρώτους που έσπευσαν στο Σταθμαρχείο Λάρισας, μετά την πολύνεκρη σύγκρουση των τρένων. Στην κατάθεσή του έκανε λόγο για εγκληματικά λάθη :«Το λάθος του σταθμάρχη ήταν ότι ξέχασε το κλειδί 118 στη διαγώνιο, με αποτέλεσμα το 62 Intercity να μπει στην κάθοδο για Θεσσαλονίκη. Εκεί ο μηχανοδηγός έπρεπε να κάνει εκφώνηση ότι κινείται σε μονή γραμμή καθόδου προς Νέους Πόρους, οπότε θα το άκουγε ο σταθμάρχης της Λάρισας και θα σταματούσε το τρένο. Θα το άκουγε επίσης και ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλου. Και στον σταθμό Ευαγγελισμού να έκανε εκφώνηση, θα το άκουγαν οι μηχανοδηγοί της εμπορικής», φέρεται να κατέθεσε. «Ο επιθεωρητής της Λάρισας δεν θα έπρεπε να τον βάλει μόνο του τη νύχτα σε τόσο κεντρικό σταθμό λόγω της απειρίας του. Από τη στιγμή που ο έμπειρος σταθμάρχης τού παρέδωσε, δεν μπορούσε να κάνει τίποτα. Αυτός εξήγησε τι πρέπει να διαχειριστεί, τα παρέδωσε όλα ομαλά. Η επιπλέον ώρα που μπαίνει από την υπηρεσία είναι για να γίνει σωστά η παράδοση – παραλαβή», σημείωσε.

    «Αν λειτουργούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης, η τραγωδία θα είχε αποφευχθεί, γιατί ο τηλεδιοικητής θα έβλεπε το λάθος στη διαγώνιο και θα το επισήμαινε στον σταθμάρχη και θα το διόρθωνε. Δεν γνωρίζω αν ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη ο σταθμάρχης», ανέφερε.

    PhysioClinic

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Αλέξης Κούγιας: «Η υγεία μου δοκιμάζεται, αλλά δεν το βάζω κάτω» – Η ανάρτησή του στο Χ

    Σε μια ανάρτηση στην πλατφόρμα Χ, σχετικά με την...

    Επίσκεψη του Γενικού Επιθεωρητή Αστυνομίας Νοτίου Ελλάδας Αντιστράτηγου Παναγιώτη Πούπουζα στην Πάτρα – ΦΩΤΟ

    Στο πλαίσιο της επίσκεψης πραγματοποίησε σειρά συναντήσεων με τις Θρησκευτικές...

    Οι νέες τουριστικές αγορές των Τούρκων

    Ο Ιανουάριος παραδοσιακά είναι ένας τουριστικά αδύναμος μήνας στη δική...

    ΠΑΤΡΑ: Νέα εμπλοκή με τη Μαιζώνος – ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΑΝΑΠΑΝΤΕΧΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ

    Νέα «εμπλοκή» στο έργο της πεζοδρόμησης της Μαιζώνος, με αποτέλεσμα...
    Best Shop