«Σαφάρι» ελέγχων σε όσους κυκλοφορούν με ηλεκτρικά πατίνια στους δρόμους της Πάτρας ξεκινά το τμήμα Τροχαίας από τις επόμενες ημέρες. Πρόκειται για οδηγία που αφορά σε πανελλαδικό επίπεδο, μετά και τα δύο μοιραία περιστατικά θανατηφόρων τροχαίων, με ΙΧ και πατίνια, σε Μύκονο και Πάρο. Όπου αντιστοίχως, ανήμερα το Πάσχα έχασε τη ζωή του ένας 42χρονος και την Τρίτη του Πάσχα ένας 26χρονος. Και οι δύο παρασύρθηκαν από διερχόμενα ΙΧ ενώ οδηγούσαν ηλεκτρικά πατίνια.
Ήδη ο Διοικητής της Τροχαίας Πατρών, κ. Χρήστος Ντεμίρης, έχει δώσει κατευθύνσεις στους άνδρες της υπηρεσίας προκειμένου να ξεκινήσει συντονισμένα το μπαράζ αυστηρών ελέγχων στην πόλη, σε μια προσπάθεια αφενός να διαπιστωθούν παραβάσεις και κυρίως να εμπεδωθούν οι υποχρεώσεις των χρηστών ηλεκτρικών πατινιών, οι οποίες απορρέουν απ’ τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και αφετέρου να προστατευτούν οι ζωές και η σωματική ακεραιότητα, τόσο των ίδιων, όσων όμως και των υπολοίπων.
«Ειδικά τώρα που… ανοίγει ο καιρός τα ηλεκτρικά πατίνια θα αυξηθούν στους δρόμους. Όμως οι χρήστες πρέπει να γνωρίζουν πως υπάρχουν νόμοι για την ασφάλεια τους. Νόμοι οι οποίοι πρέπει να τηρούνται πιστά», σημειώνει στην «Πολιτεία» ο κ. Ντεμίρης.
ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΠΑΤΙΝΙΑ, ΣΕ ΠΟΛΛΟΥΣ… ΑΓΝΩΣΤΟΙ
Αυτό που εν πολλοίς δεν τηρείται, και πολλοί χρήστες πατινιών ίσως και να αγνοούν παντελώς, είναι ότι υπάρχουν αυστηροί κανόνες που διέπουν την κυκλοφορία με το σύγχρονο ηλεκτρικό μέσο μεταφοράς. Ο οδηγός του έχει υποχρέωση να φορά κράνος και επιγονατίδες. Το βράδυ, κάτι που να φωσφορίζει, ενώ και το πατίνι πρέπει να είναι εφοδιασμένο με φώτα και κουδούνι. Επίσης, πρέπει να φέρει απαραιτήτως μαζί του την ταυτότητα του, εφόσον το μέσο δεν φέρει πινακίδες, και απαγορεύεται η μεταφορά και δεύτερου προσώπου!
ΚΑΙ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΝΗΛΙΚΟΥΣ
Που μπορούν να κυκλοφορούν πατίνια στην Πάτρα;
Όσον αφορά το πού μπορεί κάποιος να κυκλοφορήσει μ’ ένα ηλεκτρικό πατίνι, ο νόμος είναι σαφής και δεν αφήνει περιθώρια παρουσίας οπουδήποτε. Συγκεκριμένα, επιτρέπεται η χρήση σε δρόμους πλην των οδών ταχείας κυκλοφορίας, των λεωφόρων, του εθνικού και επαρχιακού οδικού δικτύου.
Πρακτικά, δηλαδή, για την περίπτωση της Πάτρας αυτό σημαίνει ότι απαγορεύονται τα πατίνια σε δρόμους, όπως:
- Ηρώων Πολυτεχνείου
- Όθωνος Αμαλίας
- Αγίου Ανδρέου
- Κορίνθου Γούναρη
- Μίνι περιμετρική κ.α..
Επίσης, επιβάλλεται η κίνηση με ανώτερο όριο ταχύτητας τα 25χλμ ανά ώρα, η κίνηση επίσης μόνο στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας, αν δεν υπάρχει λωρίδα ποδηλατόδρομου, απαγορεύονται οι αλλαγές λωρίδας, οι προσπεράσεις και άλλες κινήσεις, ιδίως όταν γίνονται χωρίς κανέναν έλεγχο, και μπορούν κάλλιστα να αποβούν μοιραίες είτε για τον χρήστη, είτε για πεζούς.
Περιορισμοί, υπάρχουν ακόμα και στις περιπτώσεις που ένας οδηγός χρησιμοποιεί ηλεκτρικό πατίνι οδηγώντας μέσα από πεζοδρόμους ή ακόμα και από πεζοδρόμια, όπως το να τηρείται ταχύτητα ίδια με αυτή των πεζών!
Ο κ. Ντεμίρης αποσαφηνίζει ότι: «Η οδήγηση πατινιού γίνεται αντιληπτή όπως και αυτή του ποδηλάτου, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρόκειται για μια απλή υπόθεση, αφού ούτε και η χρήση ποδηλάτου γίνεται χωρίς κανόνες. Υπάρχουν νόμοι για όλες τις περιπτώσεις και οι οδηγοί έχουν υποχρέωση να τους γνωρίζουν».
ΟΙ ΑΝΗΛΙΚΟΙ
Στην περίπτωση που ένα ηλεκτρικό πατίνι οδηγείται από κάποιον ανήλικο τότε τα πράγματα διαφοροποιούνται ως εξής: έως 12 ετών πρέπει απαραιτήτως να συνοδεύεται από μεγαλύτερο άτομο, ενώ από 12 ετών και πάνω, οφείλει να φέρει μαζί του ταυτότητα.