Εντονες αντιδράσεις από εκκλησιαστικούς κύκλους της Πάτρας και όλης της Ελλάδας, αλλά και από απλούς πιστούς, έχει προκαλέσει η αυθαίρετη χρησιμοποίηση του περικαλλούς νέου Ιερού Ναού του Αγίου Ανδρέου Πατρών, για τις ανάγκες της παράστασης «Πράκτωρ 00 Λεφτά» του Μάρκου Σεφερλή, η οποία ανέβηκε στο θέατρο «Δελφινάριο» της Αθήνας!
Η συγκεκριμένη επιλογή, που αφορά στην εκκλησία του Πολιούχου και Πρωτοκλήτου Αποστόλου Ανδρέα, θεωρείται θρησκευτικά επιλήψιμη και αισθητικά ανάρμοστη, ενώ παράλληλα εκλαμβάνεται και ως προσβολή για την ίδια την Πάτρα και την ιστορία της. Το γεγονός μάλιστα ότι στον συγκεκριμένο ναό, που ατυχώς και περιέργως, χρησιμοποιήθηκε σαν σκηνικό σε νούμερο της παράστασης, φυλάσσεται ως γνωστόν η Τιμία Κάρα του Αγίου και μέρος του Σταυρού όπου μαρτύρησε ο Απόστολος Ανδρέας, συνιστά την επιλογή ακόμα πιο δυσσεβή και κατακριτέα.
Οπως έχει σημειώσει για τη σημαντικότητα του ναού ο Σεβ. Μητροπολίτης Πατρών κ.κ. Χρυσόστομος: «Η Πάτρα έχει ταυτιστεί με τον Πρωταπόστολο του Θεού. Το όνομα του Πρωτοκλήτου τής προσέδωσε τον μοναδικό, ξεχωριστό, ιερώτατο και τιμητικότατο τίτλο ‘’Αποστολική’’, με τον οποίον είναι γνωστή πλέον σε όλο τον κόσμο. Αυτή είναι η ταυτότητά μας, αυτό είναι το καύχημά μας, το σέμνωμα και η εν Κυρίω δόξα μας.
Το κέντρο της ζωής των Πατρών είναι το ιερόν Αποστολείο του Αγίου Αποστόλου Ανδρέου, όπου ευρίσκεται ο Τάφος του και είναι θησαυρισμένη η Αγία Κάρα του, ως και ο Σταυρός του Μαρτυρίου του».
ΜΠΑΛΕΤΟ ΧΟΡΕΥΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΑΟ!
Πρόκειται για την παράσταση που αν και ανέβηκε το περασμένο καλοκαίρι στο «Δελφινάριο» από τον Μάρκο Σεφερλή και μεταδόθηκε τηλεοπτικά από τον ΑΝΤ-1 τη φετινή Πρωτοχρονιά, εν τούτοις, συνεχίζει να προκαλεί. Και αυτό διότι η θεατρική αυτή κωμωδία βρίσκεται πλέον αναρτημένη στο διαδίκτυο, έχοντας διοχετευθεί στις ελεύθερες πλατφόρμες διακίνησης οπτικού υλικού.
Αρκεί να σημειωθεί, ότι μόνο στο You Tube, το ολιγόλεπτο video που περιλαμβάνει αποσπάσματα της παράστασης, ανάμεσά τους και τις επίμαχες σκηνές με «σκηνικό» τον ναό του Αγίου Ανδρέα, έχει ξεπεράσει τις 110.000 θεάσεις, συνεχίζοντας ακάθεκτο την έκθεσή του! Εκκλησιαστικοί κύκλοι της Πάτρας, κάνουν λόγο για συνεχιζόμενη προσβολή της πόλης, της Αποστολικής Εκκλησίας των Πατρών και για βάναυση καταπάτηση του θρησκευτικού συναισθήματος του Χριστεπώνυμου πληρώματος, αξιώνοντας να κατέβει από το You Tube και το Daily Motion, όλο το σχετικό οπτικό υλικό.
Και αναρωτιούνται, μιλώντας στην «Π»: «Τι θα γινόταν, εάν αντί για τον ιερό ναό του Αποστόλου Ανδρέα είχε χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες της παράστασης ένα μουσουλμανικό τζαμί; Αντιλαμβάνεστε τι πανελλήνιος σάλος θα είναι ξεσηκωθεί… Με ποιο δικαίωμα χρησιμοποιούν το θρησκευτικό σύμβολο της Πάτρας, στο… Δελφινάριο;».
Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο Ιερός Ναός έχει χρησιμοποιηθεί και στις φωτογραφίες του επίσημου προγράμματος της παράστασης, όπου διακρίνεται ο πρωταγωνιστής Μάρκος Σεφερλής να χασκογελάει μπροστά από τον Αγιο Ανδρέα, στο πλαίσιο της υποστήριξης του ρόλου του, με τα γνώριμα εκφραστικά του μέσα…
Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της παράστασης στο «Δελφινάριο», ο Ιερός Ναός φαίνεται να δεσπόζει ως σκηνικό μέσω γιγαντοοθόνης, την ίδια στιγμή που μπροστά από το σέμνημα της Πάτρας, χορεύει… μπαλέτο με ημίγυμνες κυρίες! Αυτό που μένει να δούμε, είναι εάν θα υπάρξει κάποια επίσημη αντίδραση από την Ιερά Μητρόπολη Πατρών.
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ (Παναγιώτης Ρηγόπουλος)