H Apple σπάει όλους τους κανόνες – Παρουσιάζει τα νέα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας 3.000 δολαρίων

    Ημερομηνία:

    Στις 5 Ιουνίου, η Apple, αναμένεται να παρουσιάσει το πιο αντισυμβατικό προϊόν στην ιστορία της: ένα σετ εξοπλισμού μικτής πραγματικότητας που μοιάζει με γυαλιά σκι και εκτιμάται να κοστίζει 3.000 δολάρια.

    iPhone, Air-pods, iPod, Apple Watch και MacBook Air οι μεγάλες εφευρέσεις των Steve Jobs, Jonathan Ive και Tim Cook, των μεγάλων ταξιδευτών στη θάλασσα της τεχνολογίας, υπό τη σφραγίδα της Apple. Προσφάτως ωστόσο, ο CEO της, Tim Cook, θέλησε να προσθέσει στην εταιρική φαρέτρα της, ακόμα ένα καινοτόμο αντικείμενο, το περίφημο mixed reality headset.

    H Apple σπάει όλους τους κανόνες – Παρουσιάζει τα νέα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας 3.000 δολαρίων

     

    Τι εστί headset;
    Headset (το): Αγγλική: Ενα κρανιακό αντικείμενο – τεχνολογικό αξεσουάρ, το οποίο διαθέτει εξοπλισμό οπτικοακουστικού υλικού και μεταφέρει τον χρήστη σε έναν εικονικό κόσμο, ή εμφανίζει εικονικά αντικείμενα στον πραγματικό κόσμο. To πιο πρόσφατο και πιο γνωστό -για την ώρα- είναι εκείνο τής μονίμως υπό αμφισβήτηση εταιρείας τού επίσης αινιγματικού Zuckerberg, Meta. Οταν η Meta μάς γνώρισε το Metaverse, μας σύστησε πολύ σύντομα και τα γυαλιά εικονικής πραγματικότητας, Meta Quest Pro των 1.000 δολαρίων, των οποίων οι περισσότεροι χρήστες, ακόμα αναρωτιούνται σε τι χρησιμεύουν. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αποτελούν το εισιτήριο για να εισέλθει κανείς στο Metaverse, στον τρισδιάστατο ψηφιακό χώρο που χρησιμοποιεί την εικονική πραγματικότητα, την επαυξημένη πραγματικότητα και άλλες προηγμένες διαδικτυακές εφαρμογές.

    Αν και ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ποντάρει ολόκληρο το μέλλον της εταιρείας του στο Metaverse και τα προϊόντα του, τα headset του φαίνεται να εξακολουθούν να έχουν τεχνικούς και φυσικούς περιορισμούς που τα κάνουν πολύπλοκα και δύσχρηστα. Στην περίπτωση της Apple ωστόσο, αυτό μοιάζει να αλλάζει. Και αν και φαίνεται ότι πρόκειται για μια από τις πιο αντισυμβατικές παρουσιάσεις προϊόντων της εταιρείας μέχρι τώρα, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η Apple έχει το ταλέντο να μετατρέπει την πολυπλοκότητα σε απλότητα και στυλ.

    Εικονική πραγματικότητα αλά ελληνικά
    Η ανάγνωση της παραπάνω είδησης με έκανε να θυμηθώ μια σημαντική συνάντηση που είχα με τον Βαγγέλη Λυμπουρίδη, έναν Ελληνα της Καλιφορνέζικης Sillicon Valley και ιδρυτή της Enosis, εταιρείας καινοτομίας πάνω στις τεχνολογίες αιχμής και την εικονική πραγματικότητα με έδρα το Λος Αντζελες. O Λυμπουρίδης είναι και ο ιθύνων νους πίσω από το virtual reality experience του Bohemian Rhapsody που πραγματοποίησε με την Google και τους Queen.

    Ο ίδιος πριν γίνει παγκόσμιας κλάσης εξπέρ πάνω σε εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, ήταν κάποιος που παράτησε τις σπουδές του στο τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, για να πάει να σπουδάσει στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Γλασκόβης. Εκεί έκανε διαδραστική Τέχνη σε Fine Arts με υπολογιστές και αφού πήρε το πτυχίο του έκανε το μάστερ στο πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου πάνω σε “διαδραστικά συστήματα” και εν συνεχεία το διδακτορικό του. “Το διδακτορικό μου στο πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου ήταν πάνω στον ρόλο του ανθρώπινου σώματος στα διαδραστικά συστήματα, “Whole body interaction”, δηλαδή στη σύνδεση του ανθρώπινου σώματος με αισθητήρες και πώς μπορούμε να την παρακολουθήσουμε και να πράξουμε όποια είδους διάδραση, όπως συνέβαινε στο Minority Report, όπου επικοινωνούσαν με τον υπολογιστή με κινήσεις των χεριών. Αυτό είναι το επόμενο βήμα στην επιστήμη των υπολογιστών, το “spatial computing” δηλαδή κάτι σαν “χωρική υπολογιστική”.

    Το περασμένο καλοκαίρι λοιπόν, είπε: “Η χωρική υπολογιστική έχει μια συνέχεια και ξεκινάει από την επαυξημένη πραγματικότητα όπου μπορείς να δεις πράγματα, πληροφορίες και άλλες διαδράσεις μέσα στον φυσικό σου χώρο, όπως τα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας που περιμένουμε από την Apple, ή με τη Magic Leap, τη HoloLens της Microsoft…” Με το που μπαίνεις μέσα, φορώντας τα ειδικά γυαλιά εικονικής πραγματικότητας, βρίσκεσαι σε έναν ψηφιακό χώρο με τον οποίο μπορείς να διαδράσεις, άρα έχεις μια αίσθηση της παρουσίας, μας εξηγεί. Εκεί βασίζονται όλες οι δράσεις της εικονικής πραγματικότητας. Είτε θεραπευτικά, ή σε στρατιωτική εκπαίδευση, ή entertainment, πάντα υπάρχει αυτή η αίσθηση της παρουσίας και το πώς πρέπει να τη διατηρήσεις”, είπε ο Ελληνας ειδικός της τεχνολογίας που θα χρησιμοποιήσει η Apple.

    H Apple ξαναχτυπά
    Ολα τα βλέμματα λοιπόν είναι στραμμένα σε αυτή την παρουσίαση του καινούργιου headset της. Οι πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει κάνουν τους tech fans να περιμένουν με μεγαλύτερη ανυπομονησία.
    Αυτό το σετ θα μοιάζει με γυαλιά σκι και θα συνοδεύεται από εξωτερική μπαταρία. Πρόκειται για σετ μικτής πραγματικότητας, που συνδυάζει δηλαδή την εικονική πραγματικότητα, όπου βλέπετε μόνο ό,τι υπάρχει μέσα στα γυαλιά, και την επαυξημένη πραγματικότητα, όπου ψηφιακά αντικείμενα εμφανίζονται στον πραγματικό κόσμο. Αυτός ο εξοπλισμός αναμένεται να κοστίζει $3.000 και πιθανότατα δεν θα κυκλοφορήσει πριν από το φθινόπωρο.

    H Apple σπάει όλους τους κανόνες – Παρουσιάζει τα νέα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας 3.000 δολαρίων

    Meta Quest Pro

    Το μεγαλύτερο στοίχημά της παραμένει βέβαια το να νοηματοδοτήσει τη χρήση αυτών των headsets. Με την απήχηση του κοινού να είναι νεφελώδης και την τρέχουσα αγορά για αυτά τα διαδραστικά ακουστικά να είναι μικρότερη από οποιαδήποτε άλλη που έχει εισέλθει η εταιρεία την τελευταία δεκαετία, τα βήματά της φαίνονται περίπλοκα. Ωστόσο η Apple έχει αποδείξει ότι μπορεί όχι απλώς να εισάγει ένα νέο προϊόν στην αγορά με επιτυχία, αλλά και να δημιουργήσει δικές της εκδόσεις προϊόντων με καλύτερα λειτουργικά χαρακτηριστικά και κορυφαία αισθητική. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Apple Watch.

    Οταν ο CEO της Apple, της εταιρείας που προσμετράει πάνω από 2 δις ενεργών συσκευών, Tim Cook, παρουσίασε το ρολόι δεν ήξερε ούτε ο ίδιος σε τι παραπάνω ακριβώς θα χρησίμευε. Πήρε τουλάχιστον μισή δεκαετία για να γίνει το top εργαλείο για τη γυμναστική και τις ανέπαφες αγορές. Αντίστοιχα το σετ κεφαλής θα επωφεληθεί από αυτή την προσέγγιση “αν το φτιάξεις, θα έρθουν”. Το καινούργιο αντικείμενο της Apple μας εισάγει, με πιθανόν μαζικό τρόπο, σε έναν “θαυμαστό καινούργιο κόσμο” αντικείμενων που εμπεριέχει το story-telling. Το οποίο με τη βοήθεια της εικονικής πραγματικότητας μετατρέπεται σε story-living. Μια ιστορία θα την πει κάποιος στον κινηματογράφο.

    Με την εικονική πραγματικότητα όμως θα τη ζήσει. Υπάρχει πολύς πειραματισμός και καταιγισμός ιδεών. Φοράτε αυτά τα ακουστικά για να παίξετε εντυπωσιακά τρισδιάστατα παιχνίδια; Για να παρακολουθήσετε ταινίες; Να κάνετε μαθήματα γιόγκα σε ένα εικονικό Μάτσου Πίτσου; Να βάζετε το ολογραφικό σας άβαταρ να κάνει καθημερινά πράγματα; Να εμφανίζετε έξι εικονικές οθόνες υπολογιστών πάνω από το γραφείο σας;

    Κοιτάζοντας το iPod και το Apple Watch, είναι δυνατόν να δούμε πώς η Apple μπορεί να μετατρέψει ένα αντικείμενο που μοιάζει κάπως ξένο και ίσως μη ιδιαίτερα χρηστικό, στη νέα τάση της τεχνολογίας. Ακούγεται δύσκολο να το πιστέψουμε, ειδικά όταν χρεώνουν μερικές χιλιάδες για ένα ζευγάρι εξεζητημένων γυαλιών, αλλά τίποτα δεν σταματάει την Apple να κάνει αυτό το αξεσουάρ το πιο mainstream τεχνολογικό επίτευγμα της νέας εποχής. Αρκούν λίγα χρόνια για να δούμε τι θα καταφέρει.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Πάτρα: Εκδήλωση για τα 200 χρόνια από τη γέννηση του ποιητή Αριστοτέλη Βαλαωρίτη

    Αγορά Αργύρη Αγ. Ανδρέου 12 και Αράτου -Δευτέρα 11-11-2024 ...

    Γαλλία: H πιο δημοφιλής χώρα του πλανήτη για το 2025

    Από τον ρομαντισμό που αποπνέουν τα δρομάκια στο Παρίσι...

    Επικουρικές συντάξεις: Στις 74.500 οι ληξιπρόθεσμες αιτήσεις

    Στις επικουρικές συντάξεις επικεντρώνει τις προσπάθειες της η κυβέρνηση για την...

    ΑΧΑΪΑ: Η επόμενη μέρα στον ΣΥΡΙΖΑ μετά την παραίτηση Κώστα Κόντη

    Την παραίτησή του από τη θέση του συντονιστή της Νομαρχιακής...
    Best Shop