Μετά από αρκετά teasers η Lexus αποκάλυψε την καινούργια παγκόσμια ναυαρχίδα της στα SUV, το GX. Που σε σχέση με την προκάτοχό της βασίζεται σε ένα νέο πλαίσιο με τον κωδικό GA-F και έχει μεγαλώσει και άλλο -και σε μήκος και σε πλάτος.
-
Από την άλλη έχει χαμηλώσει για χάρη μια πιο δυναμικής συνολικής εικόνας, ενώ η εμφάνισή του είναι παραδοσιακή για SUV.
Έτσι στο αμάξωμα κυριαρχούν οι ευθείες γραμμές και ξεχωρίζουν τα φουσκωμένα φτερά, ενώ η έκδοση Overtrail ένα ακόμα πιο τονισμένο off road χαρακτήρα. Ταυτόχρονα οι αναλογικά μικροί πρόβολοί του σε συνδυασμό με την προαιρετική ειδική διαμόρφωση των προφυλακτήρων του εξασφαλίζουν μεγαλύτερες γωνίες προσέγγισης και διαφυγής.
Όσο για τη μάσκα είναι μεν μεγάλη αλλά όχι τόσο όσο σε άλλα μοντέλα της μάρκας.
Στο εσωτερικό οι σχεδιαστές της Lexus έχουν εφαρμόσει την ιαπωνική φιλοσοφία Tazuna, σύμφωνα με την οποία τα βασικά χειριστήρια ελέγχονται από τον οδηγό με μικρές μόνο κινήσεις των χεριών ή των ματιών.
Από κει και πέρα ξεχωρίζει η κεντρική οθόνη των 14,0 ιντσών, ενώ η άνεση τόσο από πλευράς χώρων όσο και εξοπλισμού είναι δεδομένη. Η διαμόρφωση μπορεί να είναι πενταθέσια ή εξαθέσια, ενώ με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα υπάρχει αρκετός χώρος στο πορτμπαγκάζ -το παρμπρίζ της πέμπτης πόρτας ανοίγει και μεμονωμένα- για να χωρέσει ένα ποδήλατο mountain των 29 ιντσών.
Κάτω από το εμπρός καπό υπάρχει έναν ολοκαίνουργιος bi-turbo V6 των 3.500 κυβικών, ο οποίος έχει αντικαταστήσει τον παλιό V8 και είναι αισθητά πιο δυνατός.
Η απόδοσή του φτάνει τους 354 ίππους και τα 650 Nm (αύξηση κατά 50% σε σχέση με τον προκάτοχό του), ενώ συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων.
Εξελιγμένη είναι και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση E-KDSS του Overtrail που εξασφαλίζει ακόμα μεγαλύτερη άνεση πέρα από την άσφαλτο, ενώ άξιο αναφοράς είναι και το βάρος ρυμούλκησης που φτάνει τους 3,5 τόνους.
Το Lexus GX θα είναι διαθέσιμο σε επιλεγμένες αγορές της Ανατολικής Ευρώπης από το 2024.