Δύο άνθρωποι της περιπέτειας, ένας πολυεκατομμυριούχος επιχειρηματίας και ο γιος του, αλλά και ο ιδρυτής της εταιρείας που έφτιαξε το υποβρύχιο όχημα ξεκίνησαν για μια κατάδυση σε βάθος τεσσάρων χιλιομέτρων, σχεδόν στα όρια των δυνατοτήτων του «Titan».
Στο «Titan» επέβαινε ο άνθρωπος που είχε οραματιστεί την OceanGate, την εταιρεία που οργάνωνε τα ταξίδια για όσους θέλουν να δουν από κοντά το ναυάγιο του «Τιτανικού».
Ο 61χρονος Στόκτον Ρας είναι, όπως αναφέρει το BBC, έμπειρος μηχανικός που έχει σχεδιάσει ένα πειραματικό αεροσκάφος και άλλα καταδυόμενα οχήματα.
Η OceanGate ιδρύθηκε το 2009, αλλά μετά το 2021 άρχισε να προσφέρει τα ταξίδια στο θρυλικό ναυάγιο με κόστος 250.000 δολάρια το άτομο (περίπου 227.000 ευρώ). Οκτώ ώρες κατάδυσης και άλλες τόσες ανάδυσης σε ένα μικροσκοπικό και, όπως αποδεικνύεται πλέον, επικίνδυνο υποβρύχιο όχημα.
Ο Ρας δήλωνε πέρυσι ότι το κόστος είναι μεν μεγάλο, αλλά στην πράξη είναι ελάχιστο σε σχέση με το κόστος του ταξιδιού για το Διάστημα, όπως και ότι είναι «πολύ ακριβό για εμάς να πάμε εκεί», εννοώντας τα βάθη του ωκεανού.
Ήταν, πάντως, κάθε φορά, ένας από τους πέντε επιβαίνοντες στο «Titan».
Πατέρας και γιος, ο Σαχζάντα και ο Σουλεμάν Νταγούντ, 48 και 19 ετών, από το Πακιστάν ανήκουν σε μια από πιο πλούσιες οικογένειες της χώρας.
Με σπουδές σε Βρετανία και ΗΠΑ, ο Σαχζάντα Νταγούντ ζει στο Λονδίνο με τη σύζυγό του και την κόρη τους. Είναι αντιπρόεδρος της Engro Corporation, μιας μεγάλης εταιρείας λιπασμάτων και πετροχημικών.
Συνεργάζεται και με το Ινστιτούτο SETI, το οποίο ερευνά για εξωγήινη ζωή, ενώ υποστηρίζει και δύο ιδρύματα που ίδρυσε ο βασιλιάς Κάρολος εξού και το προσωπικό ενδιαφέρον που έδειξε ο Βρετανός μονάρχης ο οποίος ζήτησε να έχει συνεχή ενημέρωση.
Στα 77 του με μακρά εμπειρία στο γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό, ο Πωλ-Ανρί Ναρζολέ, έχει το παρατσούκλι «κύριος Τιτανικός».
Θεωρείται ότι έχει περάσει πολύ περισσότερο χρόνο στο ιστορικό ναυάγιο από κάθε άλλο εξερευνητή, με αρχή από το 1987, δύο μόλις χρόνια από την ανακάλυψη του ναυαγίου.
Έχει τη θέση του διευθυντή υποβρύχιας έρευνας στην εταιρεία που έχει τα δικαιώματα στο ναυάγιο και έχει ανακτήσει χιλιάδες αντικείμενα από αυτό, με το μεγαλύτερο να είναι ένα κομμάτι 20 τόνων από το κύτος. Αυτό θα έκανε και σε μια αποστολή το 2024, έλεγε λίγο πριν μπει στο υποβρύχιο.
Ο Χάμις Χάρντινγκ, o 58χρονος Βρετανός πλοηγός του βαθυσκάφους, είναι άνθρωπος της περιπέτειας.
Έχει πατήσει -πολλές φορές μάλιστα- στον Νότιο Πόλο και πέρυσι πέταξε στο Διάστημα (ή έστω το άγγιξε) με μια από τις πτήσεις της Blue Origin του Τζεφ Μπέζος. Έχει ακόμη στο ενεργητικό του το παγκόσμιο ρεκόρ για τη μεγαλύτερη παραμονή στο βαθύτερο σημείο των ωκεανών, την τάφρο των Μαριανών.
Έχει μεγαλώσει στο Χονγκ Κονγκ, απέκτησε πτυχίο πιλότου στα μέσα της δεκαετίας του 1980 ενώ σπούδαζε στο Κέιμπριτζ και ίδρυσε εταιρεία αεροσκαφών αφού πρώτα έβγαλε χρήματα από το τραπεζικό λογισμικό.
Η κατάδυση στον Τιτανικό θα γινόταν τον Ιούνιο του 2022, αλλά καθυστέρησε επειδή το υποβρύχιο υπέστη ζημιά στην προηγούμενη κατάδυση, χωρίς να τραυματιστεί κανένας. Πριν ξεκινήσει στην αποστολή που ίσως αποδειχτεί μοιραία, αυτή θα ήταν η πρώτη και η τελευταία για το 2023 λόγω του κακού καιρού.
Τους κινδύνους της αποστολής τους καταλάβαινε και ο ίδιος, αλλά όπως δήλωνε: «Αυτά είναι ρίσκα που τα υπολογίζει κανένας και τα κατανοεί καλά πριν καν ξεκινήσει». Αυτό όμως το έλεγαν και οι φίλοι του: «Κάποιοι βλέπουν Netflix, κάποιοι παίζουν γκολφ, ο Χάμις πηγαίνει στο βυθό του ωκεανού ή στο Διάστημα και κάνει παγκόσμια ρεκόρ».