Οι Έλληνες καταναλωτές αλλάζουν αγοραστικές συνήθειες και προσαρμόζονται στο υψηλότερο κόστος διαβίωσης.
Σύμφωνα με έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών που παρουσιάστηκε στη διάρκεια του 15ου συνεδρίου της ECR Hellas, ένας στους δύο καταναλωτές δηλώνει ότι έχει περιορίσει πλέον έντονα την αγορά έτοιμων γευμάτων, τέσσερις στους δέκα τις αγορές τους σε οινοπνευματώδη, μπίρες και κρασιά, πάνω από 1/3 τις αγορές σε φυτικά τρόφιμα, όπως και σε γλυκά και αλμυρά σνακ και βιολογικά προϊόντα.
Η ακρίβεια στα ράφια επιβάλλει καλό σχεδιασμό στη λίστα των αγορών από το σουπερμάρκετ και παράλληλα τη στροφή σε φθηνότερες επιλογές προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ή προσφοράς στις κατηγορίες των χαρτικών, με τη μία στις τρεις αγορές να είναι φθηνότερα προϊόντα, τα είδη νοικοκυριού-καθαρισμού, τα συσκευασμένα τρόφιμα, τα απορρυπαντικά, ακόμα και τα γαλακτοκομικά και τα κατεψυγμένα λαχανικά και τρόφιμα.
Μάλιστα το 58,3% των ελλήνων καταναλωτών επιλέγουν να αγοράζουν απορρυπαντικά μόνο όταν είναι σε έκπτωση και σε κάποια προσφορά. Αλλες κατηγορίες που επιλέγουν οι Ελληνες να αγοράζουν μόνο όταν είναι σε προσφορά είναι είδη προσωπικής καθαριότητας και φροντίδας (56,1%), χαρτικά (46,5%), είδη νοικοκυριού (45,1%), συσκευασμένα προϊόντα πρωινού (41 %), καφές (38%), τυποποιημένα τρόφιμα (36,9%), κατεψυγμένα λαχανικά (34%) και τρόφιμα (33,2%) καθώς και αναψυκτικά, χυμούς και νερά (31%).
Ωστόσο όπως δείχνουν τα στοιχεία, υπάρχουν και κατηγορίες ειδών τις οποίες δεν εγκαταλείπουν οι καταναλωτές. Ετσι ο ένας στους δύο δηλώνει ότι δεν έχει προχωρήσει σε καμιά περικοπή αναφορικά με τις αγορές του σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, σε προϊόντα ειδικής διατροφής (37,4%), ψωμιά και αρτοσκευάσματα (37,3%) ενώ πάνω από τρεις στους δέκα δεν έχουν αλλάξει τις αγορές τους σε κρέατα και προϊόντα κρέατος και γαλακτοκομικά προϊόντα. Πάντως η ελκυστική σχέση ποιότητας και τιμής αποτελεί τον βασικό λόγο επιλογής σε ποσοστό 52,9%, ενώ ακολουθούν η προσιτή τιμή (21,3%) και η υψηλή ποιότητα (10,6%)