Πρεμιέρα επί ελληνικού εδάφους λοιπόν για το καινούργιο Hyundai Kona, για το οποίο μπορεί κανείς να πει πως έχει ακολουθήσει μια καθόλα αναμενόμενη πορεία εξέλιξης.
Σημαντικά μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του (+150 χιλιοστά το μήκος του, το σύνολο 4,355 μέτρα), προκειμένου να δημιουργηθεί και μια απόσταση ασφαλείας από το μικρότερο Bayon, έχει υιοθετήσει μια αισθητική που παραπέμπει άμεσα στα Ioniq. Τα αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας.
Η επιλογή αυτή φυσικά και δεν είναι τυχαία, μιας και το νέο Kona θα έχει και μια πλήρως ηλεκτρική έκδοση που θα προστεθεί στη γκάμα στην πορεία. Μέχρι τότε ο εξηλεκτρισμός εκπροσωπείται από την πλήρως υβριδική εκδοχή του, σαν το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε, ενώ τη γκάμα ολοκληρώνουν οι συμβατικές εκδοχές του.
Οι διάφορες εκδόσεις διαφοροποιούνται και σχεδιαστικά μεταξύ τους, στις λεπτομέρειες, ενώ όπως συνηθίζει η Hyundai υπάρχει και η πιο σπορ N Line. Που έχει μια πιο επιθετική εμφάνιση με διαφορετικούς προφυλακτήρες, μαύρη οροφή και 19άρες ζάντες.
Η σαφώς πιο μοντέρνα εμφάνισή του νέου Kona πάντως δεν έχει κόψει πλήρως τους δεσμούς με το πρόσφατο παρελθόν μιας και έχουν και εδώ διατηρηθεί τα χαρακτηριστικά όσο και έντονα προστατευτικά των φτερών. Που πέρα από στοιχείο αναγνώρισης ενισχύουν και τον off road προσανατολισμό.
Από κει και πέρα θα σημειώσουμε τις φωτεινές λωρίδες μπροστά και πίσω που αποτελούν ένα ακόμα link με τα EV της μάρκας και ταυτόχρονα συμβάλλουν με τη σειρά τους στη μοντέρνα εμφάνιση.
Το τελευταίο επιτυγχάνεται στο εσωτερικό με το συνδυασμό των δύο οθονών των 12,3 ιντσών -ψηφιακός πίνακας οργάνων και οθόνη αφής του συστήματος infotainment- κάτω από ένα ενιαίο κρύσταλλο.
Η επιλογή αυτή -άλλο ένα σημείο με αναφορά στα Ioniq– συνδυάζεται και με τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου των 6 σχέσεων στην κολώνα του τιμονιού. Αυτή, η θέση, γίνεται πλέον όλο και πιο δημοφιλής, καθώς δεν έχει μόνο εργονομικά πλεονέκτηματα -επιλέγεις την κατεύθυνση κίνησης χωρίς καν να μετακινήσεις τα χέρια σου από το τιμόνι- αλλά και πρακτικά.
Και αυτό γιατί, όπως συμβαίνει και στο νέο Kona, απελευθερώνει χώρο στην κονσόλα, ο οποίος είναι πάντα καλοδεχούμενος για να βάλει κανείς τα μικροπράγματα που κουβαλά. Για το smartphone του υπάρχει και θέση ασύρματης φόρτισης.
Αν στα παραπάνω προσθέσει κανείς τις δυνατότητες διασύνδεσης και τη ομπρέλα των συστημάτων υποβοήθησης θα καταλήξει πως το Kona έχει μπει δυνατά στην ψηφιακή εποχή από κάθε άποψη.
Ταυτόχρονα έχει ενισχύσει και άλλο την οικογενειακή του διάσταση έχοντας μεγαλύτερους και πιο άνετους χώρους. Λόγω του αυξημένου κατά 60 χιλιοστά μεταξονίου του, αλλά και των έξυπνων λύσεων. Λύσεις όπως τα μόλις 85 χιλιοστά του πάχους της πλάτης των εμπρός καθισμάτων που φυσικά απελευθερώνουν χώρο για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος.
Η πλάτη του οποίου διπλώνει στην αναλογία 40:20:40, γεγονός που πριμοδοτεί και άλλο την πρακτικότητα. Όπως την πριμοδοτεί και η έξυπνη θέση για το κάλυμμα του πορτμπαγκάζ (στο πίσω μέρος της πλάτης του πίσω καθίσματος) όταν αυτό πρόσκαιρα δεν χρειάζεται.
Του πορτμπαγκάζ που έχει μίνιμουμ χωρητικότητα 466 λίτρων, τιμή κορυφαία για τα δεδομένα της κατηγορίας και η οποία μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 1.300 λίτρα.
Πέρα από μεγάλος ο χώρος αποσκευών έχει και καλό, πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα που είναι ένα ακόμα στοιχείο της προσοχής που έχει δοθεί στη διευκόλυνση της καθημερινότητας.
Το τελευταίο διαφαίνεται και στον τρόπο με τον οποίο κινείται το υβριδικό Kona: άνετα, χωρίς να βάζει δύσκολα στον οδηγό του. Που δεν έχει να αντιμετωπίσει τυφλές γωνίες ή χειριστήρια σε λάθος θέση, ενώ αν τυχόν αφαιρεθεί, υπάρχουν και τα συστήματα υποβοήθησης που αποτελούν ένα επιπλέον δίχτυ ασφαλείας
Το σύστημα πρόωσης με τον ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο των 1.600 κυβικών, τον ηλεκτροκινητήρα και τη σχετικά μεγάλη μπαταρία για φουλ υβριδικό των 1,56 kWh που αποδίδει συνδυαστικά 141 ίππους και 265 Nm λειτουργεί ιδιαίτερα ομαλά και, το πιο σημαντικό, αποτελεσματικά. Κάτι που φαίνεται στην καλή απόκριση ακόμα και όταν οι στροφές του τετρακύλίνδρου είναι στα τάρταρα και από την ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση που μπορεί να πετύχει κανείς με ομολογουμένως μικρή προσπάθεια και λίγη προσοχή.
Άλλωστε και οι επίσημες, εργοστασιακές τιμές κατανάλωσης κατά WLTP είναι χαμηλές, της τάξης των 4,3 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα. Αντίστοιχα χαμηλή είναι και η εκπομπή CO2 (103 γραμμάρια ανά χιλιόμετρ0) για τη βασική του από πλευράς εξοπλισμού έκδοση.
Έτσι το υβριδικό Kona αποτελεί μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πρόταση ενός σύγχρονου μοντέλου που αξιοποιεί πλήρως το ηλεκτρικό boost, μιας και και είναι οικονομικό και έχει να επιδείξει και αξιόλογα δυναμικά χαρακτηριστικά με βάση και τον οικογενειακό προσανατολισμό που καλείται να υπηρετήσει.
Το τελευταίο ισχύει ιδιαίτερα για το πρόγραμμα οδήγησης Sport, στο οποίο με τα paddles στο τιμόνι αλλάζει κανείς τις σχέσεις στο καλό αυτόματο κιβώτιο. Με τα ίδια padlles στο πρόγραμμα Eco επιλέγει το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας. Από τα συνολικά τρία διαθέσιμα το πιο έντονο ναι μεν φορτίζει πιο αποτελεσματικά την μπαταρία αλλά από την άλλη είναι και το λιγότερο ισορροπημένο από πλευράς λειτουργίας.
Η τιμή του καινούργιου Hyundai Kona HEV ξεκινά από τις 31.890 ευρώ, ενώ η γκάμα περιλαμβάνει όπως προαναφέραμε και τις συμβατικές, turbo εκδόσης βενζίνης των 1.000 με mild υβριδικό σύστημα και 1.600 κυβικών.
Η πρώτη, με 120 ίππους, εκτιμώ πως θα είναι και το best seller της γκάμας, θα είναι διαθέσιμη τόσο με χειροκίνητο κιβώτιο όσο και με αυτόματο. Η δεύτερη, με 198 ίππους, έχει να επιδείξει και πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δεύτερα, τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα), ενώ είναι διαθέσιμη και με τετρακίνηση.
Οι αναλυτικές τιμές του νέου Hyundai Kona έχουν ως εξής: