«Αυτό που κάνεις δεν είναι σημαντικό. Αυτό που είναι πραγματικά σημαντικό είναι η πνευματική κατάσταση από την οποία (πηγάζει) αυτό που κάνεις», είπε μία από τις πιο αμφιλεγόμενες καλλιτεχνικές οντότητες και performer, η Marina Abramović.
Δανειζόμαστε τα λόγια της για να περιγράψουμε αυτό που έλαβε χώρα στα Παλαιά Σφαγεία Αιγίου, την Παρασκευή 7 Ιουλίου, στα εγκαίνια της έκθεσης του Αλεσσάντρο ντε Μαρτίνο «Life on social glass». Διαφορετικές εκφάνσεις τέχνης, υπό μορφήν performance, συναντήθηκαν και επιδίωξαν να ερμηνεύσουν και να ζωντανέψουν όσα ο καλλιτέχνης ήθελε να πει με χρωματικές ακροβασίες και συμβολισμούς.
Η προσέλευση του κόσμου ήταν αθρόα και μεταξύ των παρευρισκόμενων ξεχώρισε η παρουσία του Αντιπεριφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας και εξάδελφου του δημιουργού κ. Χαράλαμπου Μπονάνου μετά της συζύγου του, της προέδρου της ΔΗΚΕΠΑ κας Μαρίας Τσουκαλά, της προέδρου του Δ.Σ. κας Μαρίας Γιδά, του αντιδημάρχου Αιγιαλείας κ. Βασίλη Χριστόπουλου, του υποψηφίου δημάρχου και αντιδημάρχου Αιγιαλείας κ. Γρηγόρη Τριανταφυλλόπουλου, της κας Εύης Μανωλά προέδρου του συλλόγου Πανοράματος Γαλατσίου, του καθηγητή του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Γιώργου Ανδρουλάκη μετά της συζύγου του Αθηνάς Νικοπούλου, ζωγράφου και νηπιαγωγού του Δήμου Ακταίου, του φιλολόγου και σκηνοθέτη κ. Κωνσταντίνου Κλάγκου, της ζωγράφου και μαθήτριας του κ. Ντε Μαρτίνο κας Χρύσας Χαραλαμπίδου αλλά και της ίδιας της μητέρας του εικαστικού κας Ρεγγίνα ντε Μαρτίνο.
Τα 30 νέα έργα του Αλεσσάντρο ντε Μαρτίνο που κοσμούν διάφορα σημεία της αίθουσας των Παλιών Σφαγείων, στην νέα του αυτή θεματική ενότητα, θέτουν αντίστοιχους προβληματισμούς, σχετικά με την κυριαρχία των κοινωνικών δικτύων και του τρόπου που η τεχνολογία αντικαθιστά την αμεσότητα της επαφής και της επικοινωνίας του σύγχρονου ανθρώπου.
Παρατηρεί, σημειώνει προβληματίζει και προβληματίζεται χωρίς φλυαρίες ρητορείες και εξωζωγραφικά δάνεια, επιχειρώντας να αφυπνίσει και να απομακρύνει για λίγο τους ανθρώπους από τις οθόνες και την απολυταρχία της νέας ψηφιακής πραγματικότητας ισορροπώντας ανάμεσα στο μεταίχμιο της παραστατικότητας και της αφαίρεσης, που αφήνει το περιθώριο στον παρατηρητή να ερμηνεύσει όπως αυτός θέλει αυτό που είναι μπροστά του.
Η βραδιά ξεκίνησε με την πολύτιμη παρουσίαση των έργων του καταξιωμένου Πατρινού ζωγράφου από την φιλόλογο και κριτικό τέχνης Χριστίνα Κόκκοτα. Τα δρώμενα έφεραν την μουσική ματιά του συνθέτη Κώστα Τριανταφυλλόπουλου και την σκηνοθετική επιμέλεια της καθηγήτριας χορού Μαργιάννας Καρασαββίδη.
Τρεις Αιγιαλείς συγγραφείς μίλησαν για την ζωή μέσα και έξω από το γυαλί των σόσιαλ, ο Πάνος Κανελόπουλος, η Κατερίνα Ανδρικοπούλου και ο Μίνως Ευσταθιάδης υπέγραψαν αντίστοιχα κείμενα και η ερασιτέχνης ηθοποιός και νηπιαγωγός Διονυσία Τζόβολου ζωντάνεψε ένα από αυτά με την συμβολή μικρών και μεγαλύτερων χορευτριών, οι οποίοι παρέδωσαν χειροποίητο έργο στον δημιουργό, αποσπώντας δικαίως θερμό χειροκρότημα.
Στο πέρας των τεκταινομένων το κοινό περιηγήθηκε στην έκθεση, συνομιλώντας με τον δημιουργό και φωτογραφίζοντας τα έργα που τους έκαναν πιο πολύ εντύπωση.
Στον μπουφέ τους περίμεναν χειροποίητες αλμυρές και γλυκιές λιχουδιές προσφορά από το Ζαχαροπλαστείο Picadilly, με έμφαση στα καλλιτεχνικά μπισκότα που είχαν επιμεληθεί από κοινού με τον καλλιτέχνη, ο οποίος ξεδίπλωσε το ταλέντο του με βρώσιμα χρώματα στην λευκή τους επιφάνεια. Το δροσερό κρασί που έρεε άφθονο ήταν προσφορά της Οινοποιίας Cavino. Την εκδήλωσε παρέδωσε στην αθανασία με τον φακό του ο Βασίλης Μανουηλίδης. Το event έλαβε χώρα υπό την αιγίδα της Δημοτικής Κοινωφελής Επιχείρησης Αιγιαλείας και του F.A.M.E. R.O.A.D. HUB.
Ώρες λειτουργίας: Όλη την εβδομάδα από 7-14 Ιουλίου απογεύματα από 6:00μ.μ – 9:00 μ.μ. και κατόπιν συνεννόησης και πρωινές ώρες. Είσοδος ελεύθερη.