Χωρίς διακοπές φέτος η ακρίβεια στην αγορά, με τους καταναλωτές να προσπαθούν να περικόψουν όπου μπορούν τις δαπάνες τους, καθώς μήνα με τον μήνα οι αυξήσεις σε βασικά είδη συνεχίζουν ακάθεκτες. Δυστυχώς η ακρίβεια παραμένει το σοβαρότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες την τελευταία διετία.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Nielsen IQ, η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων κινήθηκε θετικά σε αξία κατά 8,7% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Ωστόσο εξετάζοντας τις πωλήσεις σε όγκο για το σύνολο έως τις 18 Ιουνίου 2023, προκύπτει μείωση κατά 2,5%, γεγονός που υποδηλώνει ότι η ανάπτυξη της αγοράς είναι καθαρά πληθωριστική, με την κατανάλωση να περιορίζεται.
Ποια προϊόντα κόβουν περισσότερο οι Έλληνες λόγω ακρίβειας; Στην πρώτη θέση βρίσκονται τα έτοιμα γεύματα με 48,3% και ακολουθούν τα κρασιά, οι μπύρες και τα οινοπνευματώδη κατά 41,1%, τα plant-based ροφήματα με 36,7%, τα plant- based τρόφιμα κατά 36%. Στο 34,1% φτάνει το ποσοστό για τα αλμυρά και γλυκά σνακ και στο 33,5% στα βιολογικά προϊόντα.
Καμία αλλαγή στην κατανάλωση δεν παρατηρείται σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, σε προϊόντα ειδικής διατροφής, σε ψωμί – αρτοσκευάσματα, σε κρέατα και προϊόντα κρέατος και σε γαλακτοκομικά προϊόντα.