Η τιμή ρεκόρ δημοπρασίας για ένα αυτοκίνητο είναι τα 143 εκατομμύρια δολάρια που καταβλήθηκαν τον περασμένο χρόνο για μια Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé του 1955, από τον οίκο RM Sotheby’s. Κατασκευάστηκαν μόνο δύο τέτοια αυτοκίνητα με το άλλο να παραμένει στο μουσείο της εταιρείας στη Στουτγάρδη της Γερμανίας. Πρόκειται άλλωστε για ένα έργο τέχνης, με απόφαση του δικαστηρίου της Μπολόνια το 2019, λόγω του φίνου αμαξώματός του.
Στις 13 Νοεμβρίου στη Νέα Υόρκη ένα μοντέλο Ferrari 250 GTO του 1962 βγαίνει σε δημοπρασία και πάλι από τον οίκο RM Sotheby’s. Η εκτίμηση πριν από τη δημοπρασία είναι πάνω από 60 εκατομμύρια δολάρια. Mια άλλη Ferrari 250 GTO του 1962 δημοπρατήθηκε στο Monterey της Καλιφόρνια το 2018 για περισσότερα από 48 εκατομμύρια δολάρια σημειώνοντας παγκόσμιο ρεκόρ εκείνη την εποχή, σύμφωνα με δημοσίευμα του CNN. Μια Ferrari 250 GTO του 1963 φέρεται να αγοράστηκε από τον David MacNeil, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της WeatherTech, για 70 εκατομμύρια δολάρια επίσης την ίδια χρονιά.
«Αυτή είναι η στιγμή. Η μοναδική GTO της σειράς I που αγωνίστηκε από τη Scuderia Ferrari. Μια μοναδική ευκαιρία να αγοράσετε τη Ferrari 330 LM/250 GTO του 1962 -σασί 3765- μετά από σχεδόν τέσσερις δεκαετίες σε ιδιωτική ιδιοκτησία», ανέφερε η RM Sotheby’s στην ανακοίνωση της δημοπρασίας την περασμένη εβδομάδα. Σύμφωνα με το μητρώο Barchetta CC, το αυτοκίνητο ανήκει από το 1985 στον James Jaeger από το Σινσινάτι του Οχάιο -για το οποίο φέρεται να πλήρωσε 500.000 δολάρια. Ο Jaeger το παρουσίασε σε πολλές εκδηλώσεις concours d’elegance όλα αυτά τα χρόνια, μεταξύ των οποίων το Pebble Beach το 2011 και το Amelia Island το 2012. Προηγούμενος ιδιοκτήτης ήταν ο πρόεδρος του Ferrari Club of America.
Η αγωνιστική ιστορία του αυτοκινήτου περιλαμβάνει μια προσπάθεια στο Le Mans το 1962, η οποία έληξε με την εγκατάλειψη του αυτοκινήτου λόγω υπερθέρμανσης και άλλη μια την ίδια χρονιά, κατακτώντας αυτήν τη φορά την πρώτη θέση στον αγώνα των 1.000 χιλιομέτρων του Nürburgring. Αργότερα, υπό ιδιωτική ιδιοκτησία, έκανε εμφάνιση στην Ιταλία κερδίζοντας τρεις πρώτες θέσεις στη γενική κατάταξη και δύο δεύτερες θέσεις. Ηρθε στις ΗΠΑ το 1970 και έκτοτε εκτίθεται σποραδικά.
«Αφού εξέτασα το αυτοκίνητο και το οδήγησα, ήξερα ότι ήταν μοναδικό», δήλωσε ο Jaeger στην εφημερίδα The Wall Street Journal, η οποία μετέδωσε την είδηση ότι θα το έβγαζε σε δημοπρασία τον Νοέμβριο. «Αυτό το αυτοκίνητο ενεργοποιεί κάθε νεύρο στο σώμα σου όταν το οδηγείς» συμπληρώνει ο ιδιοκτήτης του.
Ο Phillip Richter, ένας διαχειριστής κεφαλαίων που ίδρυσε την εκδήλωση Turtle Invitational concours που πραγματοποιείται στο Bedford της Νέας Υόρκης στις 24 Σεπτεμβρίου, λέει ότι η GTO είναι «η πιο σεβαστή, εικονική και περιζήτητη από όλα τα μοντέλα της Ferrari και οι περισσότερες από αυτές ανταλλάσσουν χέρια ιδιωτικά». Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο διατηρεί τον αρχικό του κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων και τον πίσω άξονα, ενώ το τωρινό της αμάξωμα είναι μια σπάνια αναθεώρηση της Serie II.
Οι Ferrari GTO σπάνια βγαίνουν σε δημοπρασία και πολλοί από τους ιδιοκτήτες της δεν επιθυμούν να τα πουλήσουν. Μια τέτοια, με σασί 3757GT, ανήκει στον Nick Mason, τον ντράμερ του βρετανικού ροκ συγκροτήματος Pink Floyd. Φέρεται να πλήρωσε 54.000 δολάρια το 1978 και να απέρριψε προσφορά των 35 εκατομμυρίων δολαρίων. Ο Mason κάνει τακτικά εκθέσεις και διαγωνισμούς με το GTO του στην Αγγλία. Ένας άλλος λόγος για να κρατήσει ο Mason το GTO του είναι συναισθηματικός: είχε τεθεί ως εγγύηση για τη χρηματοδότηση της τεράστιας περιοδείας των Pink Floyd «A Momentary Lapse of Reason» μεταξύ 1987 και 1990.