Επανάσταση στα luxury προϊόντα – Ο νέος τρόπος να καταλάβετε ότι μια τσάντα αξίας $1.500 είναι αυθεντική

    Ημερομηνία:

    Εδώ και σχεδόν μια δεκαετία, ψηφιακοί προφήτες προβλέπουν ένα μέλλον όπου οι τράπεζες θα εξοικονομούν δισεκατομμύρια δολάρια και οι χρηματοπιστωτικοί μεσάζοντες θα αποτελούν παρελθόν, όλα χάρη στην αλυσίδα blockchain. Μην εκπλαγείτε μάλιστα αν δείτε την λέξη αυτή ακόμα και μέσα σε μια τσάντα Miu Miu.

     

    Πάνω σε μια μικρή λευκή κάρτα από 100% ανακυκλωμένη ίνα θα δείτε να αναγράφει: «Το πιστοποιητικό αυτού του αυθεντικού προϊόντος της Prada έχει αναρτηθεί στην πλατφόρμα του Aura Blockchain Consortium για να καταγραφεί και να εγγυηθεί την ακεραιότητά του».

    Η μητρική εταιρεία της Miu Miu, ο όμιλος Prada, είναι ένας από τους πολλούς μεγάλους οίκους πολυτελείας που επενδύουν σε τρόπους υψηλής τεχνολογίας για την παρακολούθηση των πιο περιζήτητων και ακριβών προϊόντων τους. Τον τελευταίο χρόνο, μάρκες όπως η Loro Piana, η Louis Vuitton και η Maison Margiela έχουν ξεκινήσει υπηρεσίες που βασίζονται στο blockchain της κοινοπραξίας Aura και επιτρέπουν στους πελάτες να επαληθεύουν ότι το αντικείμενό τους δεν είναι απομίμηση.

     

    Η άνοδος των πλαστών πολυτελών τσαντών

    Η ελπίδα είναι ότι ο εντοπισμός τσαντών, παλτών και διαμαντένιων δαχτυλιδιών με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα στον αγώνα της βιομηχανίας κατά της διογκούμενης αγοράς απομιμήσεων. Προϊόντα απομίμησης και πειρατείας αξίας 464 δισεκατομμυρίων δολαρίων αλλάζουν χέρια κάθε χρόνο, αντιπροσωπεύοντας το 2,5% του παγκόσμιου εμπορίου, σύμφωνα με εκτίμηση του 2019 από τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης.

    Η τεχνολογία blockchain είναι μόνο ένα από τα όπλα που αναπτύσσει ο τομέας σε μια πολυετή μάχη κατά των απομιμήσεων. Στις πρόσφατες προσπάθειες περιλαμβάνονται η νέα πλατφόρμα της Richemont για την ανταλλαγή πληροφοριών σχετικά με χαμένα ή κλεμμένα ρολόγια και κοσμήματα και η Patou, που ανήκει στην LVMH, η οποία εγκαινίασε ένα σύστημα επαλήθευσης βασισμένο στην τεχνητή νοημοσύνη, το Authentique Verify.

    Η παροχή στους πελάτες ενός πιο αξιόπιστου τρόπου να αποδεικνύουν ότι τα προϊόντα τους είναι αληθινά θα μπορούσε να συμβάλει στην αύξηση της ελκυστικότητας των αυθεντικών, ενώ παράλληλα θα δυσκόλευε την πώληση απομιμήσεων στην αγορά μεταχειρισμένων. Και διευκολύνοντας τους πελάτες να μεταβιβάσουν ή να μεταπωλήσουν τα προϊόντα τους, η τεχνολογία θα μπορούσε να βοηθήσει να αποδειχθεί ότι πολλά από αυτά τα αντικείμενα υψηλής τιμής έχουν κάποια επενδυτική αξία.

    «Ένα ψηφιακό πιστοποιητικό γνησιότητας είναι μια σπουδαία λύση στο πρόβλημα», λέει ο Stefano Rosso, πρόεδρος του γαλλικού οίκου μόδας Maison Margiela και διευθύνων σύμβουλος της BVX, οι οποίες ανήκουν αμφότερες στον όμιλο OTB. «Παράλληλα, μας βοηθά στην εμπορία του προϊόντος και στην παρακολούθηση της προέλευσής του».

    Η OTB είναι μέλος της κοινοπραξίας Aura Blockchain, η οποία διαχειρίζεται τεχνολογία blockchain ειδικά για εμπορικά σήματα πολυτελείας. Η κοινοπραξία ιδρύθηκε το 2021 από τις LVMH, Prada Group και Richemont , ενώ αργότερα προσχώρησαν η OTB και η Mercedes-Benz. Όταν οι πελάτες αναζητούν ένα από τα 600.000 προϊόντα που έχει καταχωρίσει η OTB, δεν το κάνουν απλώς σε οποιονδήποτε τυχαίο ιστότοπο- τα εμπορικά σήματα ελέγχουν ποια αγαθά είναι καταχωρημένα στην πλατφόρμα.

    Η έννοια της αλυσίδας blockchain -όπου οι συναλλαγές καταγράφονται διαδικτυακά, σε ένα σύστημα που λειτουργεί από πολλούς διακομιστές υπολογιστών- απέκτησε για πρώτη φορά φήμη ως το σύστημα που υποστηρίζει κρυπτονομίσματα όπως το Bitcoin. Οι πληροφορίες αυτές είναι δύσκολο να αλλοιωθούν, γεγονός που πολλοί πιστεύουν ότι τις καθιστά ιδανικό εργαλείο για την πολύπλοκη τήρηση αρχείων, όπως η παρακολούθηση της προέλευσης ενός προϊόντος ή της αλυσίδας εφοδιασμού. Βοηθά στην επίλυση ενός μεγάλου προβλήματος στον διαδικτυακό κόσμο – της έλλειψης εμπιστοσύνης – το οποίο ορισμένοι πιστεύουν ότι μπορεί να μεταφερθεί και στα προϊόντα του πραγματικού κόσμου.

    Παρά τα δισεκατομμύρια δολάρια που έχουν επενδυθεί, θα δυσκολευτείτε πολύ να βρείτε την υιοθέτηση εφαρμογών mainstream πέραν των κρυπτονομισμάτων. Η ανάπτυξη της αλυσίδας μπλοκ σε είδη πολυτελείας θα αποτελέσει σημαντική δοκιμασία για το αν η τεχνολογία έχει κάποια χρησιμότητα σε κλίμακα πέρα από την αρχική περίπτωση χρήσης της.

    Χρήση blockchain για την αυθεντικότητα σε τσάντες σχεδιαστών

    Η υπηρεσία της OTB επιτρέπει στους πελάτες να ακουμπήσουν το smartphone τους, για παράδειγμα, σε ένα νέο ζευγάρι παπουτσιών Maison Margiela Tabi, τα οποία έχουν ενσωματωμένα τσιπ NFC. Το τσιπ δίνει εντολή στο τηλέφωνο να ανοίξει έναν ιστότοπο με το πιστοποιητικό γνησιότητας του προϊόντος, το οποίο παρέχεται από την κοινοπραξία Aura Blockchain, και πληροφορίες σχετικά με τον τόπο κατασκευής των παπουτσιών (Ιταλία).

    Παρομοίως, νωρίτερα φέτος, η Loro Piana της LVMH ξεκίνησε μια υπηρεσία που επιτρέπει στους πελάτες να σαρώνουν έναν κωδικό QR στις ετικέτες των ρούχων υψηλής ποιότητας Gift of Kings για να επαληθεύουν τη γνησιότητά τους – αρκετά σημαντικό όταν αγοράζετε ένα από τα μπλουζάκια της, τα οποία μπορεί να κοστίζουν 1.665 λίρες (2.100 δολάρια). Οι πελάτες μπορούν επίσης να καταχωρήσουν τον εαυτό τους ως ιδιοκτήτη του ενδύματος και να βρουν πληροφορίες σχετικά με την προέλευσή του, μέχρι και την παρτίδα του λεπτού μαλλιού μερίνο που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή ενός T-shirt (είναι πολύ μαλακό και προέρχεται από επιλεγμένες φάρμες προβάτων στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία).

    «Πιστεύουμε ότι το blockchain είναι ένας ισχυρός παράγοντας που θα ενισχύσει όλα όσα σχετίζονται με την ιχνηλασιμότητα, την προέλευση, την αυθεντικότητα από την αρχή της ιστορίας ξεκινώντας από το επίπεδο της πρώτης ύλης», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Franck Le Moal, διευθυντής πληροφορικής και τεχνολογίας του ομίλου LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton. «Μια μέρα κάθε προϊόν στον κλάδο της πολυτέλειας θα μπορεί να επωφεληθεί ή να ενισχυθεί από ένα ψηφιακό διαβατήριο ή πιστοποιητικό προϊόντος».

    Ωστόσο, ορισμένοι ειδικοί πιστεύουν ότι αυτό δεν θα γίνει…

    «Παραμένω επιφυλακτικός σχετικά με την ευρωστία ή τη χρησιμότητα των λύσεων blockchain που επιχειρούν να γεφυρώσουν τα φυσικά περιουσιακά στοιχεία με την εσωτεριστική φύση των δικτύων blockchain», λέει ο Colin Platt, ο οποίος συμβουλεύει και καθοδηγεί εταιρείες σε έργα blockchain. «Τι θα συμβεί αν βγάλω αυτό το τσιπ NFC από τις τσάντες, φτιάξω 10.000 αντίγραφα και τα βάλω σε 10.000 ψεύτικες τσάντες; Σε ποιον ανήκει η πραγματική τσάντα;»…

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Ελαιόλαδο: Ποια είναι η θέση που κατέχει στην πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής

    Ανησυχητικές είναι οι προοπτικές διατήρησης στις επόμενες γενιές του...

    Ποιοι βοηθούσαν τον Μοχάμεντ Αλ Φαγιέντ να καλύψει τα εγκλήματά του

    Η αστυνομία πιστεύει ότι ο Μοχάμεντ Αλ Φαγιέντ μπορεί...

    Πανικός στον κόσμο της pop – Η Τέιλορ Σουίφτ και μια λίστα που… έφερε τα πάνω – κάτω

    Swifties, οι: οι θαυμαστές της superstar της μουσικής Τέιλορ Σουίφτ....
    Best Shop