Του Κωνσταντίνου Φλαμή (Πελοπόννησος)
Την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από κοινού αντιμετωπίζουν τα τέσσερα μέλη του πληρώματος του Blue Horizon της Attica Group μετά τον φρικιαστικό θάνατο που βρήκε ένας 36χρονος όταν τον απώθησαν και τον έριξαν στο νερό ενώ επιχειρούσε να επιβιβαστεί στο πλοίο την ώρα του απόπλου.
Οι τέσσερις συλληφθέντες κατηγορούνται και για παράβαση άρθρων του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικου Δικαίου. Εκτός από τον καπετάνιο έχουν συλληφθεί ο ύπαρχος, ένας λοστρόμος και ο αξιωματικός καταστρώματος του Blue Horizon. Στο σημείο υπήρχε στέλεχος του λιμενικού που έκανε μέτρα τάξης, αλλά όχι μπροστά στον καταπέλτη, καθώς είχε ολοκληρωθεί η φόρτωση του πλοίου. Μεταξύ των συλληφθέντων και ένας Πατρινός. Πρόκειται για τον καπετάνιο του πλοίου ο οποίος διαμένει στην περιοχή του Προαστείου (Μποζαϊτικα), είναι πατέρας δύο ανήλικων παιδιών και η σύλληψή του έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία σε όσους τον γνωρίζουν. Κρατείται από τις Αρχές μέχρι να οδηγηθεί στον ανακριτή και να απολογηθεί για τις βαρύτατες κατηγορίες που αντιμετωπίζει. Πρόσωπο του περιβάλλοντός του που μίλησε στην «Π» δήλωσε πως προ μηνών έγινε «πρώτος καπετάνιος», ήταν ένα από τα «αστέρια» της Σχολής Εμποροπλοιάρχων και πως η οικογένειά του είναι βέβαιη πως δεν γνώριζε τι συνέβαινε στην «μπουκαπόρτα»!
Προφανώς θα υποστηρίξει ότι «του άναψαν το πράσινο φως» για να γίνει ο απόπλους. Χωρίς ο ίδιος να έχει αντιληφθεί το μοιραίο συμβάν που κατέληξε σε τραγωδία. «το παιδί είναι χρυσό, οικογενειάρχης με λαμπρή καριέρα στην εμποροπλοιάρχων. Δυστυχώς θα την πληρώσει για κάποιους σκιτζήδες που είχε πλήρωμα» δηλώνει στην «Π» γυναίκα στενή φίλη της οικογένειας. Η σύζυγός του βρίσκεται από χθες στην Αθήνα, έχοντας αγωνία για την εξέλιξη της υπόθεσης. Γνωρίζει καλά τις κατά το νόμο ευθύνες του Πλοιάρχου, όπως και το ότι… δεν θα είχε την παραμικρή ιδέα για όσα συνέβαιναν την στιγμή που «σηκώθηκε» η μπουκαπόρτα!
Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ… ΤΑ ΡΙΧΝΕΙ ΣΤΟΝ ΠΛΟΙΑΡΧΟ
Αντίστοιχα, συμπληρωματικά, η Attica Group στο ερώτημα «τι προβλέπουν τα πρωτόκολλα ασφαλείας για τον απόπλου του πλοίου; Τηρήθηκαν;», απαντά: «Τα πρωτόκολλα ασφαλείας και οι διαδικασίες της εταιρείας σύμφωνα με τη νομοθεσία και τον κώδικα ασφαλούς διαχείρισης προβλέπουν πριν την απόδεση του πλοίου, το κλείσιμο όλων των εξωτερικών ανοιγμάτων συμπεριλαμβανομένου και του καταπέλτη. Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι οι προβλεπόμενες διαδικασίες δεν ακολουθήθηκαν».
Αναλυτικά οι υπόλοιπες ερωταπαντήσεις της Attica Group για την τραγωδία
Ποιοι έπρεπε να αντιδράσουν άμεσα όταν έπεσε άνθρωπος στη θάλασσα;
Πέραν του Πλοιάρχου, όλα τα εμπλεκόμενα μέλη του πληρώματος τα οποία είχαν οπτική επαφή με συμβάν.
Γιατί απαγορεύτηκε η είσοδος στο θύμα αφού είχε ήδη ανέβει στον καταπέλτη και ο κίνδυνος ήταν άμεσος;
H απαγόρευση εισόδου του θύματος έγινε με απόφαση Υπάρχου, για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο ήταν σε διαδικασία απόπλου και η επιβίβαση είχε ολοκληρωθεί. Η βίαιη απώθηση του δεν δικαιολογείται σε καμία περίπτωση και για κανέναν λόγο.
Είχε εισιτήριο το θύμα;
Τι ώρα ακριβώς απέπλευσε το πλοίο και τι ώρα ήταν προγραμματισμένο να αποπλεύσει; Έφυγε νωρίτερα ή είχε καθυστέρηση;
Η προγραμματισμένη αναχώρηση ήταν στις 21:00 και το πλοίο αναχώρησε 21:13.
Διεξάγει η εταιρεία τη δικιά της εσωτερική έρευνα και αν ναι πότε ξεκίνησε αυτή και τι έχει δείξει μέχρι στιγμής;
Η εταιρεία έχει ξεκινήσει τη διαδικασία έρευνας αμέσως μετά το συμβάν συλλέγοντας στοιχεία. Η έρευνα είναι σε εξέλιξη.
Αναμένουμε πληροφόρηση από το Λιμενικό σχετικά με αυτή τη μεγάλη καθυστέρηση. Διερευνάται σε συνεργασία με τις Αρχές.
Ο Πλοίαρχος είχε προϋπηρεσία και εμπειρία;
Ο συγκεκριμένος Πλοίαρχος είναι διπλωματούχος πλοίαρχος από το 2015. Υπηρετεί στην εταιρεία μας 44 μήνες. Υπηρέτησε 41 μήνες ως Ύπαρχος στην εταιρεία, τους 39 από τους οποίους στο Blue Horizon. Από τον Ιούλιο του 2023 έχει αναλάβει καθήκοντα Πλοιάρχου στο συγκεκριμένο πλοίο.
Γιατί ο πλοίαρχος έβγαλε ανακοίνωση ότι το πλοίο πρέπει να καθυστερεί λόγω συμβάντος για το οποίο δεν ευθύνεται το πλοίο;
Η ανακοίνωση πουαποδίδεται στοBlueHorizon, και στην οποία φέρεται να ειπώθηκε πως δεν ευθύνεται το πλοίο για το συμβάν στο λιμάνι του Πειραιά δεν έγινε από το BlueHorizon. Η ανακοίνωση έγινε από το παρακείμενο πλοίο ΕΛΥΡΟΣ, το οποίο πήρε εντολή από τις Λιμενικές Αρχές να παραμείνει στο λιμάνι.