Το Peugeot E-3008 είναι το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιεί την ολοκαίνουργια πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis, η οποία οδηγεί τη μάρκα στο επόμενο επίπεδο.
Το νέο E-3008 είναι άμεσα αναγνωρίσιμο από το fastback SUV στυλ του. Με το δυναμικό και αεροδυναμικό του σχήμα (Cx 0,28), το νέο E-3008 συνδυάζει κομψότητα, οικονομία και ευρυχωρία.
O πιο δυναμικός χαρακτήρας αποτυπώνεται τόσο στην εμφατική μάσκα με το πλεχτό ανάγλυφο, το τεράστιο λογότυπο με το λέοντα της μάρκας, τις LED λωρίδες και τους λεπτούς προβολείς, όσο και στο πίσω μέρος με το κόμπακτ στιλ και τα φωτιστικά σώματα που μας παραπέμπουν στα πιο πρόσφατα 408 και 508.
Tο μπροστινό μέρος είναι σχεδιασμένο γύρω από το νέο έμβλημα PEUGEOT, ενσωματώνοντας τη νέα φωτεινή υπογραφή και τη μάσκα χωρίς οριοθέτηση, χάρη σε μια διαβάθμιση στο χρώμα του αμαξώματος.
Τα εξαιρετικά συμπαγή φωτιστικά σώματα φιλοξενούνται σε μια λεπτή, κομψή λωρίδα που βρίσκεται πάνω από τη μάσκα του ψυγείου και τυλίγεται σε όλο το μπροστινό μέρος. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερο σχεδιαστικό χαρακτηριστικό που προσδίδει στο νέο E-3008 μια διαπεραστική εμφάνιση, επιβεβαιώνοντας τη νεωτερικότητα και την προσωπικότητά του.
Οι προβολείς είναι τεχνολογίας LED σε όλες τις εκδόσεις. Το E-3008 GT είναι στάνταρ με τη νέα τεχνολογία Pixel LED της Peugeot, η οποία προσαρμόζει αυτόματα τη δέσμη των προβολέων στις συνθήκες κυκλοφορίας, διατηρώντας το βέλτιστο φωτισμό χωρίς να ενοχλεί τους άλλους χρήστες του δρόμου.
Σχεδιαστικά μπορούμε να δούμε πως έχει διατηρηθεί το βασικό καλούπι του πολύ πετυχημένου εμπορικά τωρινού μοντέλου και έχει μετεξελιχθεί με μία πιο σύγχρονη άποψη και με ένα πολύ ελκυστικό ντιζάιν. Στο οποίο συμβάλλει και η πιο έντονη κλίση της οροφής προς τα πίσω δίνοντας ένα κουπέ στιλ.
Έξι επιλογές χρωμάτων είναι διαθέσιμες κατά την κυκλοφορία, με το Obsession Blue να είναι το κορυφαίο της γκάμας, αλλάζοντας από μπλε σε πράσινο ανάλογα με το φως και τη γωνία θέασης. Οι άλλες αποχρώσεις είναι οι εξής: Ingaro Blue, Okenite White, Pearl Black, Artense Gray και Titanium Gray.
Όπως μπορούμε να δούμε στις φωτογραφίες του εσωτερικού, το νέο 3008 υιοθετεί στοιχεία από το εντυπωσιακό πρωτότυπο Inception καθώς και τη νέα γενιά του πρωτοποριακού i-Cockpit της γαλλικής μάρκας.
Το οποίο θα έχει σα βασικό του στοιχείο μια κυρτή, ελεύθερη οθόνη με διαγώνιο 21 ιντσών που θα βρίσκεται πάνω από το επίσης καινούργιας σχεδίασης τιμόνι και θα εκτείνεται έως το κέντρο του ταμπλό.
Εκτός από τη θεαματική αιωρούμενη πανοραμική οθόνη 21 ιντσών του νέου PEUGEOT Panoramic i-Cockpit, ο τεχνολογικός χαρακτήρας της καμπίνας ενισχύονται από τον ατμοσφαιρικό φωτισμό LED, ο οποίος μπορεί να προσαρμοστεί σε 8 διαφορετικά χρώματα.
Ο χώρος επιβατών του νέου E-3008 προσφέρει 17 διαφορετικούς αποθηκευτικούς χώρους, με συνολικό όγκο περίπου 34 λίτρων: εύκολα προσβάσιμη ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου στην κεντρική κονσόλα, έναν ψυχόμενο αποθηκευτικό χώρο κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο, μια θήκη γυαλιών στην κονσόλα οροφής, ποτηροθήκες και ντουλαπάκι.
Με ωφέλιμο όγκο 520 λίτρων ο χώρος αποσκευών του νέου E-3008 είναι εξίσου ευρύχωρος με αυτόν του προκατόχου του. Η νέα πλατφόρμα STLA Medium προσφέρει πλέον τον ίδιο χώρο αποσκευών, ανεξάρτητα από τον κινητήρα.
Η οπτικά ενιαία οθόνη θα αποτελείται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και τη νέα οθόνη αφής του επίσης αναβαθμισμένου συστήματος infotainment. Μια ακόμα σημαντική αλλαγή είναι η μετακίνηση του επιλογέα του κιβωτίου από την κονσόλα στο ταμπλό, δίπλα στο μπουτόν της εκκίνησης.
Κάτω από την κεντρική οθόνη, στην θέση της κεντρικής κονσόλας σε ένα συμβατικό όχημα, βρίσκονται τα λεγόμενα i-Toggles, τα οποία είναι πλήρως παραμετροποιήσιμα εικονικά και ευαίσθητα στην αφή κουμπιά.
Η θέρμανση των καθισμάτων παρέχεται στάνταρ σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού, με τα μπροστινά καθίσματα να λαμβάνουν την πιστοποίηση AGR (Aktion fur Gesunder Rucken) . Προαιρετικά, τα μπροστινά καθίσματα μπορούν επίσης να εξοπλιστούν με εξαερισμό, λειτουργία μασάζ και προσαρμοστικά πλευρικά μαξιλάρια που φουσκώνουν ή ξεφουσκώνουν για να προσαρμόζονται στο μέγεθος του επιβάτη.
Το νέο ηλεκτρικό 3008 διατίθεται σε τρεις επιλογές κινητήριων μονάδων. Η πρώτη παραλλαγή του κινήτρου αποτελείται από μια μπαταρία 400 βολτ νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC) 73 kWh (καθαρών) και έναν ηλεκτροκινητήρα που είναι τοποθετημένος μπροστά και αποδίδει 214 ίππους και 343 Nm ροπής, ενώ η εκτιμώμενη αυτονομία οδήγησης είναι 525 χιλιόμετρα.
Ακολουθεί μια έκδοση με δύο κινητήρες που χρησιμοποιεί την ίδια μπαταρία 73 kWh και τον ίδιο μπροστινό κινητήρα με την προηγούμενη έκδοση, αλλά προσθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων τον πίσω άξονα για μια συνδυασμένη ισχύ 326 ίππων. Η εκτιμώμενη αυτονομία οδήγησης για αυτή την έκδοση είναι επίσης 525 χιλιόμετρα.
Τέλος, υπάρχει μια έκδοση μεγάλης εμβέλειας με μεγαλύτερη μπαταρία 98 kWh (καθαρή) και έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο εμπρός που αποδίδει 231 ίππων και 343 Nm ροπής, επιτρέποντας μέγιστη αυτονομία 700 χιλιομέτρων.
Διάφορες λειτουργίες οδήγησης είναι διαθέσιμες στον οδηγό, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας 4WD στην έκδοση με διπλό κινητήρα, η οποία κατανέμει την ισχύ και στους τέσσερις τροχούς όταν το οδόστρωμα είναι ολισθηρό, αλλά μόνο σε ταχύτητες έως 135 χιλιόμετρα την ώρα.
Υπάρχει επίσης λειτουργία έξυπνης φόρτισης, δυνατότητα φόρτισης από το όχημα σε εξωτερικές συσκευές ενώ παράλληλα παρέχεται και δυνατότητα ανάκτησης της ενέργειας μέσω της πέδησης σε 3 στάδια.
Για επαναφόρτιση συνεχούς ρεύματος, μέσω ταχυφορτιστών, η υποδοχή Mode 4 του νέου E-3008 δέχεται ισχύ έως 160kW, επιτρέποντας τη φόρτιση της μπαταρίας του από το 20% στο 80% σε 30 λεπτά για την έκδοση κανονικής εμβέλειας και σε λιγότερο από 30 λεπτά για την έκδοση μεγάλης εμβέλειας.
Για να ολοκληρωθεί η γκάμα, το νέο 3008 θα διατίθεται επίσης με ηλεκτροκίνητα (υβριδικά και Plug-In Hybrid) κινητήρια σύνολα, ανάλογα με τις ανάγκες της αγοράς, καθώς και με ένα κινητήριο σύνολο για τις διεθνείς αγορές. Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με αυτά θα δημοσιευθούν αργότερα.
Το νέο Peugeot E-3008 θα βγαίνει σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, Allure και GT, θα παράγεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο του Sochaux στη Γαλλία και θα διατίθεται προς πώληση από τον Φεβρουάριο του 2024.