Άρθρο Σταύρου Πήλιου,
Εργοδηγού Γραμμής ΟΣΕ ΠΑΤΡΑΣ, αναπληρωτή Γραμματέα Σωματείου Εργαζομένων ΟΣΕ, υποψήφιου Δημοτικού Συμβούλου
Η διέλευση του σύγχρονου τρένου στην Πάτρα θα σημαδέψει τη ζωή της πόλης για αιώνες. Είναι ένα μεγάλο έργο που η κατασκευή του δεν επιδέχεται διορθώσεις. Είναι διπλή σιδηροδρομική γραμμή, ενταγμένη στα δυτικοευρωπαϊκά δίκτυα υψηλών ταχυτήτων, που σημαίνει ότι είναι έργο βαριάς κατασκευής, περιφραγμένο εκατέρωθεν για λόγους ασφαλείας και με κολώνες ανά 50 μέτρα με 25.000volt τάση για την ηλεκτροκίνηση. Καμία σχέση δηλαδή με αυτά που μας έλεγαν οι πληρωμένοι πανεπιστημιακοί του Πολυτεχνείου Γενεύης και Αθηνών, που έδειχναν βίντεο στην Αγορά Αργύρη με τρένα σαν τραμ, που διέρχονταν από τα κέντρα μεγάλων πόλεων του εξωτερικού. Μόνο που το δικό μας δεν πρόκειται για τραμ, αλλά για εμπορική και επιβατική αμαξοστοιχία βαρέως τύπου. Αυτό επιδοτεί η Ευρωπαϊκή Ένωση και όχι τραμ.
Όλοι όσοι βρέθηκαν στην κεφαλή της αυτοδιοίκησης της πόλης είχαν δεχτεί την επιφανειακή διέλευση, δηλαδή τη διχοτόμηση και την αποκοπή της πόλης από τη θάλασσά της. Και μάλιστα κρύβανε την αλήθεια από τον πατραϊκό λαό, βαφτίζοντας την εργολαβία “Ψαθόπυργος – Ρίο”, ενώ στην πραγματικότητα είναι “Ψαθόπυργος – Κανελλοπούλου”, γιατί φοβούνταν τις αντιδράσεις των κατοίκων, γι’ αυτό και έκρυβαν τα σχέδια. Κάποιοι τολμάνε ακόμα και σήμερα, για να δικαιολογήσουν την ενδοτικότητά τους στα μεγάλα συμφέροντα, παρόλο που οι Πατρινοί πλέον γνωρίζουν, να υποστηρίζουν την επιφανειακή διέλευση, με άλλοθι και καλά ότι πρόκειται για φαραωνικό έργο με δυσθεώρητο κόστος. Ξεκίνησαν από 1 δις, επανεκτίμησαν σε 700 εκ., για να αποδειχτεί στο τέλος ότι χρειάζονται μόνο 80 εκ. επιπλέον. Τι είναι αλήθεια τα 80 εκ. μπροστά στο όφελος ενός γραμμικού πάρκου 8 χιλιομέτρων, με ποδηλατόδρομο, πεζόδρομο, χώρους πρασίνου κλπ, που όμοιό του δεν υπάρχει σε καμία ευρωπαϊκή πόλη;
Και εδώ πρωτοστατεί η Δημοτική Αρχή της Λαϊκής Συσπείρωσης, με Δήμαρχο τον Κώστα Πελετίδη, μαζί με 14 Εκπολιτιστικούς Συλλόγους, πάμπολλες λαϊκές συνελεύσεις στις συνοικίες, με πλήθος κόσμου και φορείς. Σε αυτές τις κινητοποιήσεις φάνηκε ποιοι έχουν υποκύψει στους επιχειρηματικούς ομίλους που ζητούν το τρένο μόνο για να κάνουν μπίζνες (τρένο να ‘ναι και όπως να ‘ναι). Δυστυχώς γι’ αυτούς, ευτυχώς για τους πολλούς, με τους αγώνες μας τους χαλάσαμε τα σχέδια. Δεν ξεχνά κανείς πως εν μέσω καραντίνας, μπήκαν οι μπουλντόζες να ξηλώσουν τη γραμμή του Προαστιακού από το Ρίο μέχρι την Κανελλοπούλου και μπήκαν μπροστά οι κάτοικοι και ο Δήμαρχος και έδιωξαν τα μηχανήματα. Δηλαδή, 4 χρόνια τώρα θα ήμασταν χωρίς Προαστιακό και χωρίς να γίνεται κανένα έργο. Όπως, άλλωστε, δεν προχωρά κανένα έργο και στο κομμάτι Ρίο – Ψαθόπυργος, που τα έργα έχουν μείνει στη μέση και ο κόσμος πνίγεται στις λάσπες και στο χώμα. Αν βιάζονταν να έρθει το τρένο γρήγορα στην Πάτρα, θα είχε ήδη φτάσει Ρίο και δεν θα σταματούσε η ηλεκτροκίνηση στο Κιάτο. Ποιος τους εμπόδισε σ’ αυτό;
Παρόλο που όλες οι δημοτικές παρατάξεις ψήφισαν -κάτω από την πίεση του κόσμου-, την υπογειοποίηση, άλλα έχουν στο μυαλό τους:
- Σβόλης: “Είμαι ευχαριστημένος με τα 5 χιλιόμετρα που κερδίσαμε και θα διεκδικήσω στα γραφεία των Υπουργείων, έστω και 1 μέτρο παραπάνω”.
- Αϊβαλής: Πριν κατέβει υποψήφιος, από τη θέση του προέδρου του ΤΕΕ μιλούσε για τη “μη εφικτή υπόγεια διέλευση” και τώρα συνεχίζει να μην ξεκαθαρίζει τη θέση του.
- Ψωμάς: Λέει ευθέως ότι δεν συμφωνεί με την υπόγεια διέλευση, παρόλο που την ψήφισε στο Δημοτικό Συμβούλιο. Στη δε συνάντηση με τον Υπουργό κ. Καραμανλή, πρότεινε εναέρια διέλευση.
Μετά, κατηγορούν τον Δήμαρχο ότι δεν τους πήρε μαζί του στην επόμενη συνάντηση και πήρε μαζί του “κάποιους κατοίκους”. Να τους πληροφορήσουμε ότι αυτοί ήταν το Προεδρείο της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα των 14 συλλόγων, που 9 χρόνια τώρα, μαζί με τον Δήμαρχο, παλεύουν για το αυτονόητο “ΠΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΧΩΡΙΣ ΤΕΙΧΗ ΚΑΙ ΣΥΡΜΑΤΟΠΛΕΓΜΑΤΑ, ΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ”.
Βεβαίως και θα θέλαμε το τρένο να είχε έρθει ήδη στην πόλη, για να υπάρχει φθηνή, ασφαλής και ποιοτική μεταφορά για τον λαό, αλλά με τον τρόπο που θα αναδεικνύει την Πάτρα και θα απελευθερώνει στην επιφάνειά του ελεύθερο χώρο, που τόσο ανάγκη έχουμε.
Οι εκλογές τις 8ης Οκτωβρίου είναι οι σημαντικότερες ίσως για την πόλη μας. Γιατί σε αυτήν τη 5ετία θα κριθεί:
- Αν η Πάτρα θα αποκτήσει Γραμμικό Πάρκο.
- Αν θα αποκοπούν οι πατρινοί από το θαλάσσιο μέτωπο.
- Αν θα συνεχίσουμε να έχουμε Προαστιακό.
- Αν οι Υποδομές θα αφορούν τους πολλούς ή θα γίνουν μπίζνες για τους λίγους και ο λαός θα γίνει πελάτης τους, όπως επιδιώκουν με την Πλαζ.
- Αν θα συνεχιστούν οι αναπλάσεις των ιστορικών συνοικιών και η ανακαίνιση εμβληματικών δημοτικών κτιρίων και μνημείων.
- Αν οι αθλητικοί χώροι της πόλης μας θα συνεχίσουν να είναι στολίδια και όχι ερείπια, όπως άλλα δημόσια γήπεδα και αν θα παραχωρούνται δωρεάν στους αθλητές μας και στα ερασιτεχνικά σωματεία.
- Αν τα σχολεία μας θα συνεχίσουν να ανακαινίζονται και να αναβαθμίζονται.
- Αν οι παιδικές χαρές είναι ασφαλείς για τα παιδιά μας. Αν θα συνεχίσουν τα παιδιά να είναι προτεραιότητα σε τούτη την πόλη.
- Αν οι πολιτιστικές μας εκδηλώσεις, δωρεάν, θα αφορούν όλες τις γειτονιές.
- Αν θα συνεχιστεί το μεγάλο έργο για τα αδέσποτα της πόλης μας.
- Αν οι ευπαθείς ομάδες θα συνεχίσουν να έχουν αποκούμπι.
- Αν τα άτομα με αναπηρία θα βρουν το χώρο που τους αξίζει.
- Αν, τέλος, θέλουμε Δήμαρχο στα κλειστά γραφεία ή μπροστάρη στους αγώνες.
Αν τα θέλουμε όλα αυτά η μόνη μας επιλογή είναι ψήφο στη Λαϊκή Συσπείρωση στο Δήμο Πατρέων και την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.