Τρεις καταδίκες για την τραγωδία στο πλοίο που είχε αναχωρήσει από Πάτρα

    Ημερομηνία:

    Μετά από 9 χρόνια ερευνών και ατελείωτες ακροάσεις, το Δικαστήριο του Μπάρι εξέδωσε τρεις ποινές σε πρώτο βαθμό για το ναυάγιο του Norman Atlantic που συνέβη στις 28 Δεκεμβρίου 2014 στο κανάλι του Οτράντο και στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 31 άνθρωποι, ενώ 64 τραυματίστηκαν.

    Το πλοίο ταξίδευε από την Πάτρα για την Ιταλία και έπρεπε να φτάσει στο λιμάνι της Ανκόνα, αλλά βυθίστηκε λόγω πυρκαγιάς που ξέσπασε στο κατάστρωμα-4 λίγο μετά τις 3 τα ξημερώματα. Μια τραγωδία κατά την οποία άλλα σκάφη και ελικόπτερα από την Ιταλία, την Ελλάδα και την Αλβανία συμμετείχαν σε πολύωρες και επίπονες επιχειρήσεις διάσωσης, που δυσκόλεψε ακόμη περισσότερο η τρικυμία.

    Σύμφωνα με όσα κατατέθηκαν από τους ερευνητές, οι φλόγες ξέσπασαν επειδή στο πλοίο φορτώθηκε μεγαλύτερος αριθμός φορτηγών-ψυγείων από ό,τι υπήρχαν διαθέσιμες ηλεκτρικές πρίζες, αναγκάζοντας τα οχήματα να ταξιδεύουν με τις μηχανές τους σε λειτουργία.

    Φλίγκος

    Η φωτιά λοιπόν ξέσπασε από ένα από τα φορτηγά. Το Δικαστήριο (πρόεδρος Marco Guida) καταδίκασε τον κυβερνήτη του πλοίου, Argilio Giacomazzi, σε έξι χρόνια φυλάκιση, τον πρώτο μηχανικό αξιωματικό Gianluca Assante σε πέντε χρόνια και τέσσερις μήνες και τον ναυτικό μέλος του πληρώματος Francesco Nardulli σε τρία χρόνια.

    Οι τρεις είναι οι μόνοι που κρίθηκαν ένοχοι για το ναυάγιο. Ο εφοπλιστής Κάρλο Βισεντίνι αθωώθηκε για το αδίκημα του ναυαγίου για «μη διάπραξη του εγκλήματος», ενώ για τα άλλα αδικήματα που του απαγγέλθηκαν, διατάχθηκε να μην ληφθούν μέτρα λόγω παραγραφής. Εξαιρείται επίσης η ευθύνη των εταιρειών Visemar (ιδιοκτήτης του οχήματος) και Anek (ενοικιαστής) για τη μη ύπαρξη των φερόμενων αδικημάτων. Συνολικά, 21 άτομα αθωώθηκαν.

    GLEARNET

    Έχοντας αναχωρήσει από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας νωρίς το απόγευμα της 27ης Δεκεμβρίου 2014, το πλοίο θα έπρεπε να είχε φτάσει στην Ανκόνα την επόμενη μέρα. Όμως το πλοίο δεν έφτασε ποτέ στην περιοχή Marche: η φωτιά ξέσπασε στα ανοιχτά των αλβανικών ακτών, τα μέτρα ασφαλείας καθυστέρησαν να εφαρμοστούν, όπως και οι προσπάθειες διάσωσης. Κάποιοι επιβάτες σκοτώθηκαν μετά από πτώση στη θάλασσα, ενώ δύο ναύτες από το αλβανικό ρυμουλκό Illiria έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια της ελλιμενισμού του πλοίου.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    ΕΣΥ: Μεγάλες ελλείψεις προσωπικού στα δημόσια νοσοκομεία – «Κύμα» φυγής υγειονομικών

    Για κύμα μαζικής φυγής των υγειονομικών από το σύστημα δημόσιας...

    To πάθημα έγινε μάθημα για το ΝΑΤΟ – Ασπίδα αέρος από την Αρκτική έως τη Μεσόγειο

    Το ΝΑΤΟ ξεκίνησε μια πρωτοβουλία για την ενίσχυση της άμυνας της...

    Η Ευρώπη θα εξετάσει την απαγόρευση των social media για παιδιά έως 16 ετών

    Πιθανούς περιορισμούς στην πρόσβαση παιδιών έως 16 ετών στα...

    Σε 15 χρόνια «χάθηκαν» 185 ελληνικές ναυτιλιακές – Λιγότερες αλλά μεγαλύτερες

    Επιμένει η τάση μείωσης του αριθμού των ελληνικών ναυτιλιακών...