Βελτιώνεται διαχρονικά η άποψη των Ελλήνων καταναλωτών για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με την πλειοψηφία να υποστηρίζει ότι είναι «value for money».
Συγκεκριμένα το 83% των ερωτηθέντων έρευνας της Focus Bari με τίτλο «Οι Έλληνες & τα Private Labels» που διεξήχθη τον Σεπτέμβριο 2023 με δείγμα 1.002 άτομα, δήλωσε ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αξίζουν τα χρήματά τους έναντι ποσοστού 64% το 2010.
Η έρευνα διαπιστώνει, μεταξύ άλλων, ότι σχεδόν όλοι οι Έλληνες καταναλωτές έχουν αγοράσει, έστω και μία φορά, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Επίσης, σε σύγκριση με την τελευταία δεκαετία υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με συγκριτικά καλύτερη ποιότητα και αισθητική.
Σύμφωνα με την έρευνα, μέσα στα τελευταία 23 χρόνια, η αναλογία Ελλήνων που έχουν αγοράσει έστω και μια φορά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αυξάνεται θεαματικά και γίνεται καθολική. Συγκεκριμένα, ποσοστό 96% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι έχει αγοράσει έστω και μια φορά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έναντι 89% το 2010 και 74% το 2000.
Την ίδια ώρα ανεβαίνει και η αναλογία Ελλήνων που αγοράζουν τακτικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς περιλαμβάνει όλους σχεδόν τους καταναλωτές (ποσοστό 93% το 2023, από 77% το 2010 και 50% το 2000).
Αντίστοιχα αυξητικός είναι και ο μέσος αριθμός διαφορετικών προϊοντικών κατηγοριών που οι καταναλωτές αγοράζουν τακτικά την ιδιωτική ετικέτα (10,9% είδη κατά μέσο όρο το 2023).
Μέσα στα τελευταία «13 χρόνια της κρίσης», η συστηματική επιλογή private labels διατηρείται για μεγάλο αριθμό διαφορετικών ειδών.
Το 62% των ερωτηθέντων το 2023 αγόρασε τα εξής:
- χαρτικά, 24%
- κονσερβοειδή, 46%
- ρύζι / ζυμαρικά / αλεύρι, 38%
- κατεψυγμένα προϊόντα, 26%
- προϊόντα προσωπικής περιποίησης, 36%
- αλουμινόχαρτο / διαφανής μεμβράνη, 30%
- μπισκότα / φρυγανιές / δημητριακά, 23%
- απορρυπαντικά ρούχων, 28%
- αναψυκτικά / χυμοί, 24%
- ξύδι / λάδι, 29%
- καρυκεύματα, 18%
- καθαριστικά, 17% απορρυπαντικά πιάτων,
- 8% μπύρα και 14% καφέ.
Τα πιο δημοφιλή προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Σημειώνεται ότι τα πιο δημοφιλή είδη ιδιωτικής ετικέτας είναι το χαρτί κουζίνας, το χαρτί υγείας, οι χαρτοπετσέτες, τα ζυμαρικά, το ρύζι, το αλουμινόχαρτο και οι σακούλες απορριμμάτων.
Σε σύγκριση με το 2010, σήμερα οι καταναλωτές θεωρούν ότι υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ποικιλία σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας απ’ ότι παλιότερα. Μάλιστα ποσοστό 74% παρατηρεί πολύ μεγαλύτερη ποικιλία σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έναντι 58% το 2010.
Ως προς την ποιότητα / αισθητική τους, σήμερα τα προϊόντα private label παρουσιάζουν συνολικά βελτιωμένη εικόνα στο ελληνικό κοινό, παρ’ ότι αυξάνεται η αναλογία εκείνων που θεωρούν ότι το επίπεδό τους χειροτερεύει με τα χρόνια. Ειδικότερα, ποσοστό 60% των ερωτηθέντων βλέπει πλέον βελτίωση έναντι του 35% το 2010. Ωστόσο, αυξήθηκε σημαντικά το ποσοστό όσων βλέπουν επιδείνωση, στο 27% έναντι 6% το 2010. Το υπόλοιπο ποσοστό θεωρεί ότι δεν έχει υπάρξει διαφορά ή δεν έχει άποψη.
Βέβαια, σημειώνεται ότι παρά τη βελτιωμένη εικόνα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας η πλειονότητα των καταναλωτών (65%) δηλώνει πως είναι «αρκετά» ή «πολύ» πιθανό να επέλεγε την επώνυμη μάρκα αν η τιμή ήταν αντίστοιχα χαμηλή.