Kαλπάζει η ακρίβεια στο ράφι: Πληθωρισμός 3,6% αλλά αυξήσεις 10,4% στα σούπερ μάρκετ

    Ημερομηνία:

    Αύξηση 9,2% εμφάνισε ο τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων σε αξία κατά το εννεάμηνο του 2023, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ. Όσον αφορά τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, αυτά παρουσιάζουν παρόμοια αυξητική τάση, στο +9,5%, με την ανάπτυξη αυτή να είναι καθαρά πληθωριστική, καθώς οι όγκοι πωλήσεων μειώθηκαν οριακά κατά -0,8%.

    Όπως σημειώνει η NielsenIQ, σε σχέση με τον δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος για την ίδια χρονική περίοδο βρίσκεται στο +3,6%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα είναι πολλαπλάσια υψηλότερη, στο +10,4%

    Kαλπάζει η ακρίβεια στο ράφι: Πληθωρισμός 3,6% αλλά αυξήσεις 10,4% στα σούπερ μάρκετ

    Αναλύοντας στη συνέχεια τις επιμέρους FMCG υπερκατηγορίες, παρατηρείται ότι στα Τρόφιμα & Ποτά η αύξηση κατά +10,9% των τιμών επέφερε μια μεγαλύτερη συγκριτικά μείωση στους όγκους, κατά 1,5%, ενώ αντίθετα η πιο μετριοπαθής αύξηση (+4,3%) των τιμών στις κατηγορίες Προσωπικής Υγιεινής και Ομορφιάς συνδυάστηκε με αντίστοιχη αύξηση και των πωλούμενων όγκων κατά +4,5%.

    Σε αυτό το έντονα πληθωριστικό περιβάλλον το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει την αυξητική του πορεία, και από το 24,4%, που ήταν στο τέλος του 2022, έφτασε το 24,8% το 9μηνο, με όλο και περισσότερους καταναλωτές να πιστεύουν ότι η ποιότητα των προϊόντων αυτών είναι βελτιούμενη ή και εξίσου καλή με τα επώνυμα (branded) προϊόντα. Την ίδια στιγμή, κατασκευαστές και λιανέμποροι προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί, εντείνοντας περαιτέρω την προωθητική τους ένταση, από 67,9% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,1%. Η αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων φαίνεται να επηρεάζεται σημαντικά από αυτή την έντονη προωθητική δραστηριότητα, καθώς 1 στους 2 δηλώνει ότι ενδέχεται να αλλάξει την επιλογή του όχι μόνο σε επίπεδο προϊόντος, αλλά ακόμη και σε επίπεδο καταστήματος, προκειμένου να πετύχει το καλύτερο δυνατό “deal”.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    ΠΑΤΡΑ: Ανακαινίζεται πλήρως ο Ιερός Ναός του πολιούχου

    Ο κ. Χρυσόστομος αναφέρθηκε και στις εργασίες πλήρους ανακαινίσεως...

    ΠΑΤΡΑ: «Φωτιά και νερό»

    Μετά τον περσινό, πρώτο κι επιτυχημένο κύκλο παραστάσεων, το...

    ΠΑΤΡΑ: Έρχεται ο «Ζηλιαρόγατος»

    Η θεατρική εταιρεία «Ευ(Φ)ορία γέλωτος» παρουσιάζει στην Πάτρα την...

    Η Αερολέσχη Πατρών κατέκτησε το τρίτο βραβείο στους αγώνες γενικής αεροπορίας

    Της Σοφίας Καυκοπούλου Όπως έγινε γνωστό,  η Αερολέσχη Πατρών χθες...
    Best Shop