Kαλπάζει η ακρίβεια στο ράφι: Πληθωρισμός 3,6% αλλά αυξήσεις 10,4% στα σούπερ μάρκετ

    Ημερομηνία:

    Αύξηση 9,2% εμφάνισε ο τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων σε αξία κατά το εννεάμηνο του 2023, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ. Όσον αφορά τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, αυτά παρουσιάζουν παρόμοια αυξητική τάση, στο +9,5%, με την ανάπτυξη αυτή να είναι καθαρά πληθωριστική, καθώς οι όγκοι πωλήσεων μειώθηκαν οριακά κατά -0,8%.

    Φλίγκος

    Όπως σημειώνει η NielsenIQ, σε σχέση με τον δείκτη τιμών καταναλωτή, ο οποίος για την ίδια χρονική περίοδο βρίσκεται στο +3,6%, η αύξηση της μέσης τιμής για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα είναι πολλαπλάσια υψηλότερη, στο +10,4%

    Kαλπάζει η ακρίβεια στο ράφι: Πληθωρισμός 3,6% αλλά αυξήσεις 10,4% στα σούπερ μάρκετ

    ICECAP

    Αναλύοντας στη συνέχεια τις επιμέρους FMCG υπερκατηγορίες, παρατηρείται ότι στα Τρόφιμα & Ποτά η αύξηση κατά +10,9% των τιμών επέφερε μια μεγαλύτερη συγκριτικά μείωση στους όγκους, κατά 1,5%, ενώ αντίθετα η πιο μετριοπαθής αύξηση (+4,3%) των τιμών στις κατηγορίες Προσωπικής Υγιεινής και Ομορφιάς συνδυάστηκε με αντίστοιχη αύξηση και των πωλούμενων όγκων κατά +4,5%.

    Σε αυτό το έντονα πληθωριστικό περιβάλλον το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας συνεχίζει την αυξητική του πορεία, και από το 24,4%, που ήταν στο τέλος του 2022, έφτασε το 24,8% το 9μηνο, με όλο και περισσότερους καταναλωτές να πιστεύουν ότι η ποιότητα των προϊόντων αυτών είναι βελτιούμενη ή και εξίσου καλή με τα επώνυμα (branded) προϊόντα. Την ίδια στιγμή, κατασκευαστές και λιανέμποροι προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί, εντείνοντας περαιτέρω την προωθητική τους ένταση, από 67,9% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 69,1%. Η αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων φαίνεται να επηρεάζεται σημαντικά από αυτή την έντονη προωθητική δραστηριότητα, καθώς 1 στους 2 δηλώνει ότι ενδέχεται να αλλάξει την επιλογή του όχι μόνο σε επίπεδο προϊόντος, αλλά ακόμη και σε επίπεδο καταστήματος, προκειμένου να πετύχει το καλύτερο δυνατό “deal”.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Nappuccino: Αυτή η νέα τάση που αλλάζει τον ύπνο μας

    Σε μια εποχή που μας θέλει συνεχώς σε εγρήγορση,...

    Nαστάζια Μητροπούλου: Τα πάντα ΟΛΑ άλλαξαν για το κορίτσι του Θέμου!

    Εχοντας αφήσει πίσω της όλα τα άσχημα που βίωσε, η Ναστάζια...

    Οι 10 κορυφαίοι εφοπλιστές που κυριαρχούν στην παγκόσμια αγορά ξηρού φορτίου το 2025 – Ηγετική η παρουσία της Ελλάδας

    Από το σιδηρομετάλλευμα και τον άνθρακα έως τα δημητριακά και τα λιπάσματα, η ναυτιλία...

    Η Ελληνίδα μάνα και το σπιτικό φαγητό από το ’50 έως σήμερα

    Η εικόνα μιας μητέρας που κυνηγάει το μικρό της...