Πτώση 8% σε ετήσια βάση σημείωσαν οι παγκόσμιες πωλήσεις συσκευών έξυπνων κινητών τηλεφώνων (smartphone) το γ’ τρίμηνο 2023, καταγράφοντας το ένατο διαδοχικό τρίμηνο μείωσης, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνα Market Pulse της Counterpoint.
Ωστόσο, όπως επισημαίνεται στην έρευνα, από τρίμηνο σε τρίμηνο οι πωλήσεις αυξήθηκαν ελαφρώς, κατά 2%. Η νέα μείωση αποδίδεται στη μη αναμενόμενη επιβράδυνση της καταναλωτικής ζήτησης.
Παρόλα αυτά, η αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, και κυρίως η θετική εικόνα που υπήρξε τον Σεπτέμβριο παρά την έλλειψη πωλήσεων των νέων iPhone επί μία εβδομάδα, δείχνει ότι μάλλον θα έρθουν καλύτερες μέρες για τα smartphone.
Πιο αναλυτικά, σε ό,τι αφορά τις εταιρείες:
Samsung: Όπως ήταν αναμενόμενο, εξακολουθεί να βρίσκεται στην κορυφή της παγκόσμιας αγοράς, κατέχοντας στο γ’ τρίμηνο το 20% των συνολικών πωλήσεων. Οι νέες αναδιπλούμενες συσκευές έλαβαν μικτές κριτικές, ενώ το Flip 5 ξεπέρασε σε πωλήσεις το αντίστοιχο μοντέλο του ανταγωνισμού σχεδόν κατά δύο φορές. Στις μεσαίες ζώνες τιμών, τα μοντέλα της σειράς Α της Samsung παρέμειναν στην πρώτη θέση.
Apple: Βρέθηκε στη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς 16%, παρά την περιορισμένη διαθεσιμότητα του iPhone 15, που μέχρι στιγμής έχει αρκετή απήχηση.
Xiaomi , OPPO, vivo: Στην πρώτη πεντάδα και οι τρεις, ωστόσο έχοντας σημειώσει πτώση σε ετήσια βάση. Κατά το γ’ τρίμηνο, οι εταιρείες αυτές προσπάθησαν να ενισχύσουν τις θέσεις τους σε βασικές αγορές όπως η Κίνα και η Ινδία, επιβραδύνοντας παράλληλα τις επεκτατικές προσπάθειες στις άλλες αγορές του εξωτερικού.
Honor, Huawei, Transsion Group: Οι μοναδικές εταιρείες που κέρδισαν μερίδιο και παρουσίασαν ανάπτυξη σε ετήσια βάση το γ’ τρίμηνο. Η Huawei ωφελήθηκε από την κυκλοφορία της σειράς Mate 60 στην Κίνα, ενώ η Honor από τις ισχυρές επιδόσεις της στο εξωτερικό. Τα brand της Transsion συνέχισαν να επεκτείνονται, ενώ ενισχύθηκαν από την ανάκαμψη στις αγορές της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής.
Σημειώνεται ότι κατά το γ’ τρίμηνο υπήρξε ανάπτυξη σε ετήσια βάση μόνο σε αυτές τις αγορές, λόγω της βελτίωσης στους μακροοικονομικούς δείκτες. Αντιθέτως, οι πιο ανεπτυγμένες αγορές, όπως η Βόρεια Αμερική, η Δυτική Ευρώπη και η Νότια Κορέα, κατέγραψαν απότομη πτώση.
Όπως επισημαίνει το gizchina, η Counterpoint εκτιμά ότι οι περισσότερες ανεπτυγμένες αγορές θα ενισχυθούν το δ’ τρίμηνο, κυρίως λόγω της καθυστερημένης επίδρασης της κυκλοφορίας του iPhone, αλλά και της επικείμενης εορταστικής περιόδου στην Ινδία. Η αγορά αναμένεται να συνέλθει από το πτωτικό σερί σε ετήσια βάση, κατά το δ’ τρίμηνο 2023.
Παρόλα αυτά, για το σύνολο του 2023 η αγορά αναμένεται να κινηθεί πτωτικά, φτάνοντας στο χαμηλότερο επίπεδο της δεκαετίας, κυρίως λόγω της αλλαγής στα πρότυπα αντικατάστασης συσκευών, ιδιαίτερα στις ανεπτυγμένες αγορές.