Ζητούν 90 εκατ. ευρώ επιπλέον για την Πατρών Πύργου

    Ημερομηνία:

    «Πονοκέφαλος» για το υπουργείο υποδομών οι απαιτήσεις εργολάβων μεγάλων έργων για αυξήσεις των προϋπολογισμών λόγω των ανατιμήσεων και άλλων προβλημάτων που παρουσιάζονται. Στην ουρά των διεκδικήσεων έχει μπει τους τελευταίους μήνες και η Ολυμπία Οδός (Vinci, Ακτωρ, ΑΒΑΞ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Hochtief), η οποία διεκδικεί αποζημιώσεις έως 90 εκατ. για αναθεώρηση τιμών στο Πάτρα – Πύργος.

    Η διχογνωμία μεταξύ Υπουργείου (Χρήστος Σταϊκούρας – Χριστίνα Αλεξοπούλου) και κοινοπραξίας, αν μπορεί να εφαρμοστεί σε κατ’ αποκοπή κατασκευαστικό αντικείμενο η αναθεώρηση τιμών, οδηγεί τις δύο πλευρές σε διαιτησία. Ο ανάδοχος επικαλείται τη ραγδαία μεταβολή των οικονομικών συνθηκών και την αύξηση των τιμών των υλικών για την οικονομική διεκδίκηση.

    Για την αναθεώρηση του κόστους, η κοινοπραξία του έργου έλαβε υπόψη της τρία σενάρια που συνδέονται με τις ημερομηνίες υποβολής των προσφορών για το Πάτρα – Πύργος, αλλά και την ημερομηνία που ξεκίνησε η εργολαβία.

    Με βάση αυτά τα σενάρια, υπάρχουν τρεις διαφορετικές προσεγγίσεις ως προς το τελικό ποσό διεκδίκησης, με τα 90 εκατ. να είναι το ακραίο σενάριο, αν θεωρήσουμε ότι η κοινοπραξία ορίζει ως έτος αναφοράς της σύμβασης την ημερομηνία που δόθηκε η πρώτη προσφορά. Το Δημόσιο θεωρεί ότι η κοινοπραξία δεν δικαιούται αναθεώρησης τιμών γιατί η σύμβαση υπογράφηκε το 2019 και δεν μπορεί να αιτιολογηθεί αναπροσαρμογή του κόστους.

     

    ΤΟ ΚΑΚΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ

    Το Πάτρα – Πύργος προστέθηκε το 2019 στη σύμβαση της Ολυμπίας Οδού, αλλά προηγήθηκε η προσπάθεια σαλαμοποίησης σε οκτώ εργολαβίες τα προηγούμενα χρόνια, με τη γνωστή σε όλους κατάληξη στη μετά … Καλογρίτσα εποχή, ο οποίος είχε αναλάβει ένα μεγάλο τμήμα των συμβάσεων.

     

    Το έργο, μήκους 74,5 χλμ., έχει σχεδιαστεί να παραδοθεί τμηματικά. Ετσι, σε 36 μήνες θα δοθεί σε κυκλοφορία το τμήμα από Κάτω Αχαΐα έως Πύργο και σε 40 μήνες το τμήμα από Μιντιλόγλι έως Κάτω Αχαΐα. Το συνολικό κόστος είναι 331 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 65% χρηματοδοτείται από το Δημόσιο και την Ε.Ε.

     

    ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ

    Στη διαιτησία έχει καταφύγει η Ολυμπία Οδός και για τις κατολισθήσεις στην Κακιά Σκάλα πέρυσι τον Δεκέμβριο. Το Δημόσιο επέβαλε στην εταιρεία λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου, αλλά και στον παραχωρησιούχο, συνολικό πρόστιμο 2 εκατ. ευρώ για κλείσιμο του δρόμου, κάτι που οδήγησε σε πολύωρη ταλαιπωρία τους οδηγούς.

     

    Η κοινοπραξία υποστηρίζει ότι οι κατολισθήσεις ήταν στο τμήμα που δεν εμπίπτει στην παραχώρηση και επομένως ο καθαρισμός των βράχων ήταν ευθύνη του Δημοσίου. Το Δημόσιο αντικρούει τους ισχυρισμούς, λέγοντας ότι τα προβλήματα με την αστάθεια των πρανών ανήκουν στη σύμβαση παραχώρησης, επομένως οι εταιρείες είχαν την ευθύνη του καθαρισμού.

     

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Ο σίγουρος τρόπος να βελτιώσετε τη λίμπιντο, τη στύση και τη συχνότητα των επαφών

    ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ:  https://ygeiasthemata.gr/%ce%bf-%cf%83%ce%af%ce%b3%ce%bf%cf%85%cf%81%ce%bf%cf%82-%cf%84%cf%81%cf%8c%cf%80%ce%bf%cf%82-%ce%bd%ce%b1-%ce%b2%ce%b5%ce%bb%cf%84%ce%b9%cf%8e%cf%83%ce%b5%cf%84%ce%b5-%cf%84%ce%b7-%ce%bb%ce%af%ce%bc-2/

    ΠΑΤΡΑ: Αυξημένη ζήτηση σε συνοδούς πολυτελείας! Σε ποια διαμερίσματα πηγαίνουν και… πόσο παίρνουν την ώρα!

    ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ:  https://toloukoumi.gr/%cf%80%ce%b1%cf%84%cf%81%ce%b1-%ce%b1%cf%85%ce%be%ce%b7%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%b7-%ce%b6%ce%ae%cf%84%ce%b7%cf%83%ce%b7-%cf%83%ce%b5-%cf%83%cf%85%ce%bd%ce%bf%ce%b4%ce%bf%cf%8d%cf%82-%cf%80%ce%bf%ce%bb/

    Η προπληρωμένη κάρτα της ντροπής

    Του Θέμη Μπάκα   Σε μια περίοδο κατά την οποία οι...

    Μαζί στο σανίδι Πανταζάρας και Τουμάση! «Δράκουλας» με παντρεμένους

    Ξανά μαζί στη σκηνή ο Αργύρης Πανταζάρας και η Σίσσυ Τουμάση. Οι δύο...