Χούλιγκαν… νέας κοπής: Η «Generation Z» δίνει ραντεβού στις αλάνες των σούπερ μάρκετ και «φανατίζεται» στο TikTok για την καλύτερη αλυσίδα

    Ημερομηνία:

    Με το hashtag #supermarkethooligan να συγκεντρώνει πάνω από 4,2 δισ. προβολές στο TikTok, μια άκρως περίεργη τάση αναδύεται στους κύκλους της «Gen Z», όπου παιδιά και νέοι φανατίζονται υπέρ και κατά συγκεκριμένων σούπερ μάρκετ, φτάνοντας ορισμένες φορές στα άκρα.

    Εσείς τι σούπερ μάρκετ είστε; Αυτή είναι η ερώτηση που απευθύνουν τα παιδιά γυμνασίου-λυκείου το ένα στο άλλο, με  ΑΒ ΒασιλόπουλοΣκλαβενίτηLidl και Μασούτη να υποκαθιστούν την κόντρα ΠαναθηναϊκούΟλυμπιακούΑΕΚΠΑΟΚκτλ. Εκατοντάδες βίντεο πλημμυρίζουν την πλατφόρμα του TikTok με περιεχόμενο από χρήστες που υποστηρίζουν τις γνωστές αλυσίδες τροφίμων.

    Το πιθανότερο είναι η τάση να έχει ξεκινήσει από το εξωτερικό, ωστόσο μεγάλο μέρος της νέας γενιάς στην Ελλάδα διαχωρίζεται σε διαφορετικές «ομάδες», που υποστηρίζουν σθεναρά τα σούπερ μάρκετ. Ταυτόχρονα, πολλά από τα παιδιά της Gen Z περνούν τον χρόνο τους στις αλάνες των σούπερ μάρκετ. Και για να σας προλάβουμε πριν πείτε «αυτή η νέα γενιά είναι περίεργη», θυμηθείτε πόσα πράγματα κάνατε εσείς ως νέοι και οι μεγαλύτεροι τα έβρισκαν ανούσια.

    parea

    Εμπορικός οπαδισμός

    Η εμμονή αυτή με τις μεγάλες μάρκες των σούπερ μάρκετ μοιάζει συνήθως να γίνεται για πλάκα, με τα περισσότερα κλιπάκια να διακωμωδούν αυτή την νέα τάση. Ωστόσο, τα hashtag #masoutis, #basilopoulos και #sklavenitis συγκεντρώνουν 6,3 εκατομμύρια, 2 και 22,7 εκατομμύρια προβολές αντίστοιχα.

    Από ένα σημείο και έπειτα η τάση αυτή φαίνεται να γιγαντώνεται και να γίνεται λίγο πιο σοβαρή. Σε πολλά βίντεο παρουσιάζονται νεαροί που φορούν ως μάσκα τις… σακούλες της εκάστοτε αλυσίδας που στηρίζουν, ενώ με ακραίο τρόπο και υβριστικό λεξιλόγιο απειλούν τα μέλη άλλων ομάδων από άλλα σούπερ μάρκετ.

    Οι Zoomers κυκλοφορούν σε ομάδες που δημιουργούν βίντεο έξω ή μέσα στα αγαπημένα τους καταστήματα και αποκαλούνται hooligans, βάζοντας στο πρώτο μέρος της λέξης το συνθετικό κάθε σούπερ μάρκετ, π.χ. sklaventitishooligans.

    Πολλοί νέοι δεν αντιλαμβάνονται τελικά αν αυτό που ξεκίνησε όντως σαν ένα αστείο, έχει παραμείνει στα πλαίσια του κωμικού στοιχείου, ή αν έχει επεκταθεί στα όρια του οπαδισμού. Σταδιακά, πάντως, η πλατφόρμα γεμίζει με βίντεο που χρήστες απειλούν μέλη άλλων ομάδων σούπερ μάρκετ, βρίζουν ή τραγουδούν τους ύμνους τους, όπως το τραγούδι του CHEW98, “Oikodomi”, με τον χαρακτηριστικό στίχο “Σκλαβενίτης μόνο, όπλο πολυβόλο, Σκλαβενίτης μόνο”.

    fight

    Υπάρχουν αυτοκόλλητα με τα σήματα κάθε σούπερ μάρκετ και τα logo κάθε ομάδας, φωτογραφίες με παιδιά να κρατούν τις σημαίες των εμπορικών σημάτων στο πάρκινγκ των καταστημάτων και βίντεο με νέους που κάνουν προκλητικές χειρονομίες μπροστά από τις πινακίδες των σούπερ μάρκετ, που κάνουν τον γύρο του Διαδικτύου. Σε αυτά ακούγονται οι φράσεις “Σκλαβενίτης ή Βασιλόπουλος μόνο”, “Σας ψάχνουμε” και άλλα. Στα βίντεο επίσης οι νέοι φαίνεται να συνδέουν τα σούπερ μάρκετ με πολιτικά κόμματα και πεποιθήσεις της δεξιάς και της αριστεράς, ενώ παράλληλα διαφημίζουν τις “συμμαχίες” που κάνουν οι εταιρείες μεταξύ τους. Για παράδειγμα, όποιος πίνει Coca Cola πηγαίνει στο τάδε σούπερ μάρκετ, ενώ όποιος πίνει Pepsi στο άλλο.

    Για την ώρα η τάση αυτή φαίνεται να μην ξεφεύγει από τα όρια του TikTok, με πολλούς νέους να την διακωμωδούν και να δημιουργούν περιπαικτικό, συναφές περιεχόμενο. Προφανώς, κανείς δεν πιστεύει ότι πρόκειται να απασχολεί το κοινό για πολύ ακόμα, ενώ τα περισσότερα παιδιά, με τα οποία μιλήσαμε, μας είπαν ότι πρόκειται να ξεχαστεί σε λίγους μήνες.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Θεσσαλονίκη: Αυτοκόλλητα σε καταστήματα θα δείχνουν ότι προσφέρουν καταφύγιο σε θύματα έμφυλης βίας

    Ενα εμφανές αυτοκόλλητο θα τοποθετήσουν πενήντα καταστήματα στην Θεσσαλονίκη ως «καταφύγια» ατόμων που...

    Καφές: Ασταμάτητο το ράλι των τιμών – «Έπιασε» υψηλό 50 ετών ο arabica

    Νέο εντυπωσιακό άλμα κατέγραψαν οι προθεσμιακές τιμές του καφέ στην αγορά...

    Παγκόσμιος Οργανισμός Εσπεριδοειδών: Ποια είναι η πρόβλεψη για την Ελλάδα, πού κινούνται οι τιμές

    Μειωμένη η παραγωγή εσπεριδοειδών στο βόρειο ημισφαίριο, με την Ελλάδα να αντέχει παραμένοντας...

    Σπάνε ρεκόρ τα επιχειρηματικά deals το 2024

    Η διάθεση για εξαγορές και συγχωνεύσεις καλά κρατεί στη χώρα μας παρά...
    Best Shop