Με τον πληθωρισμό να έχει πάρει και πάλι την ανιούσα και την ίδια ώρα τους επιχειρηματίες να δηλώνουν στην τελευταία έρευνα της Grant Thornton ότι σκοπεύουν να ανεβάσουν κι άλλο τις τιμές κι ας υποχωρούν τα κόστη τους με στόχο τη μεγαλύτερη κερδοφορία, η ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης γνωρίζει πως εάν δεν παρέμβει τώρα δυναμικά, οι κίνδυνοι για την οικονομική πορεία της χώρας θα είναι μεγάλοι.
Ως εκ τούτου τα τσουχτερά πρόστιμα που επιβλήθηκαν στις δύο πολυεθνικές εταιρείες P&G και Unilever (σσ 1 εκατ. ευρώ στην κάθε μία) λειτουργούν περισσότερο ως ένα ισχυρό “μήνυμα” προς το σύνολο της αγοράς, και κυρίως βιομηχανίες, χονδρεμπορικές επιχειρήσεις αλλά και τις υπόλοιπες θυγατρικές πολυεθνικών εταιρειών. Ένα μήνυμα που φαίνεται ότι θα έχει και συνέχεια με δεδομένο πως αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο μικροσκόπιο των ελεγκτικών Αρχών τουλάχιστον άλλες πέντε θυγατρικές πολυεθνικών εταιρειών για πιθανή παραβίαση του πλαφόν κέρδους που έχει επιβληθεί στα προϊόντα που θεωρούνται “απαραίτητα για τη διαβίωση”.
Στην περίπτωση των P&G και Unilever μπορεί τα προϊόντα να μην αφορούν τρόφιμα, όπου εστιάζεται σήμερα και το μεγαλύτερο πρόβλημα πληθωρισμού, εν τούτοις θεωρούνται βασικά για ένα νοικοκυριό (κυρίως καθαριστικά και είδη προσωπικής υγιεινής).
Παράγοντες της αγοράς εξηγούσαν χθες στο newmoney. ότι τα ανώτατα πρόστιμα που επιβλήθηκαν στις δύο εταιρείες ήταν υπερβολικά αυστηρά με δεδομένο ότι υπάρχουν πολλές ενστάσεις κυρίως ως προς τη μεθοδολογία που χρησιμοποιείται για τους ελέγχους της ΔΙΜΕΑ. Κάτι που φρόντισε εξάλλου να επισημάνει χθες η Unilever που έσπευσε να ανακοινώσει οτι θα προσβάλει με κάθε δυνατό τρόπο το πρόστιμο, αναζητώντας Δικαίωση, αφού κρίνει πως ο τρόπος που έγιναν οι μετρήσεις απ’ τη ΔΙΜΕΑ δεν λαμβάνει υπόψη του κρίσιμες παραμέτρους για την τελική τιμή και γενικά την πορεία των τιμών “τσουβαλιάζοντας” προϊόντα εντός και εκτός προωθητικών ενεργειών.
Τα πρόστιμα από μόνα τους βέβαια δεν πρόκειται να φέρουν τη μείωση των τιμών. Γι αυτό εξάλλου και παράλληλα με τα ελεγκτικά κλιμάκια προωθείται η αναβάθμιση της πλατφόρμας eκαταναλωτής αλλά και το μέτρο της μείωσης τουλάχιστον κατά 5% για τους επόμενους έξι μήνες των τιμών σε συγκεκριμένα προϊόντα τα οποία φέρουν ειδική σήμανση στα ράφια των Σούπερ Μάρκετ. Στο μέτρο ήδη συμμετέχουν πάνω από είκοσι εταιρείες ενώ στόχος του υπουργείου είναι τουλάχιστον 500 κωδικοί προϊόντων να ενταχθούν στο μέτρο. Μάλιστα από σήμερα ο κ. Σκρέκας ξεκινά να “προωθήσει” επικοινωνιακά το μέτρο μέσω επισκέψεων σε Σούπερ Μάρκετ κάνοντας την αρχή από ένα κατάστημα Σκλαβενίτη στο Μαρούσι.