SOS για Οδοντωτό: το Πανεπιστήμιο της Πάτρας προειδοποιεί δήμους και Περιφέρεια

    Ημερομηνία:

    Στη διάθεση των ∆ήμων Αιγιάλειας και Καλαβρύτων βρίσκεται έκθεση του Πανεπιστημίου Πατρών, με την αποτίμηση σημείων σε περιοχές οι οποίες κατολισθαίνουν και αποτελούν μόνιμη απειλή για το τρενάκι του Οδοντωτού.

    Η έκθεση συντάσσεται με πρωτοβουλία της Περιφέρειας ∆υτικής Ελλάδας η οποία είναι υπεύθυνη για τη μελέτη και τα έργα αποκατάστασης (με προϋπολογισμούς και χρονοδιαγράμματα), με την απαιτούμενη συνδρομή της Πολιτικής Προστασίας Αιγιαλείας και Καλαβρύτων.

    Ηέκθεση προέκυψε μετά από επιτόπια επιθεώρηση στην κοίτη του Βουραϊκού ποταμού την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου. Πρόκειται για τις επιπτώσεις μεγάλης κατολίσθησης που έγινε μετά την κακοκαιρία της Τρίτης 17 Οκτωβρίου η οποία και είχε ως αποτέλεσμα να κλείσει και η γραμμή τουΟδοντωτού από τις 18 – 22 Οκτωβρίου.
    «Οι θέσεις που επλήγησαν από τις συγκεκριμένες κατολισθήσεις εντοπίζονται μετά το πρώτο 1,5 χλμ.- από τα 1.700μ. και πάνω, έως και το 4ο χλμ.της σιδηροδρομικής γραμμής, με κατεύθυνση από ∆ιακοπτό προς Καλάβρυτα.

    Τα απογυμνωμένα μετά τις πυρκαγιές του Ιουλίου πρανή, ανάντη της γραμμής και τα μικρά υδατορεύματα -οι λεγόμενες μισγάγγειες χαραδρώσεις- που τα διαμορφώνουν επλήγησαν με σφοδρότητα από την ισχυρή βροχόπτωση με αποτέλεσμα χώμα με άμμο και ογκολίθοι που ήσαν σε μια κατάσταση οριακής ισσοροπίας, να παρασυρθούν από την ροή του χειμάρρου με ταχύτητα, προς τα κατάντη και να καταλήξουν στην κοίτη του Βουραϊκού.

    Τέτοιου είδους ροές είναι συχνές σε περιοχές που τα πρανή είναι εντελώς γυμνά από φυτοκάλυψη.
    Λαμβάνοντας υπόψη καιτο γεγονός ότι έχουμε μπει πλέον σε μια περίοδο που θα κυριαρχούν τα μικρής διάρκειας αλλά ακραία καιρικάφαινόμενα, είναι βέβαιο ότι τα κατολισθητικά φαινόμενα στην
    περιοχή θα επαναλαμβάνονται κάθε φορά που το καθεστώς οριακής τους ισορροπίας θα μεταβάλλεται λόγω των βροχοπτώσεων» αναφέρει η αποκαλυπτική έκθεση του Νίκου ∆επούντη, Αν. Καθηγητή Τεχνικής Γεωλογίας τουΠανεπιστημίουΠατρών.

    Υπενθυμίζεται ότι η σφοδρότατη κακοκαιρία «Daniel» έκλεισε το φαράγγι στις 6/9/2023 και στις 13/9/2023, ήρθε ο «Elias» για να προκαλέσει νέες κατολισθήσεις εντός του Βουραϊκού.

    Μετά καιτην κακοκαιρία της περασμένης Πέμπτης 2 Νοεμβρίου άνοιξαν πληγές που δεν κλείνουν εύκολα για τον Οδοντωτό καθώς οι εργασίες καθαρισμού και αποκατάστασης της γραμμής,φαίνεται ότι θα καθυστερήσουν.
    Σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών του ∆ήμου Αιγιαλείας Βασίλη Χριστόπουλο, αρμόδιο και για τη ∆.Ε. ∆ιακοπτού μετά τη φωτιά του περασμένου καλοκαιριού (23/7/2023)σε πολλά σημεία στην ευρύτερη περιοχή του ∆ιακοπτού όπου υπάρχουν ρέματα τα οποία καταλήγουν στον Βουραϊκό,το έδαφος είναι εξαιρετικά ασταθές με αποτέλεσμα να έχουμε μεγάλες καταπτώσεις χωμάτινων όγκων σε κάθε κακοκαιρία.

    «Πλέον είναι αναγκαίο να εκπονηθεί ένα ευρύ σχέδιο αποκατάστασης με άμεση χρηματοδότηση και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, στα πλαίσια αυτής τηςπροετοιμασίας, για σχέδιο με μελέτες και έργα, γίνονται οι επαφές μας με την Περιφέρεια και το Πανεπιστήμιο» επισημαίνει ο κ. Χριστόπουλος. Η παρέμβαση στον Βουραϊκό περιλαμβάνει ένα ειδικό δίχτυ, ανθεκτικό και ικανό να συγκρατεί χώμα και βράχους,το οποίο τοποθετείται επί του εδάφους και συγκρατείτο πρανές. Οι προβληματισμοί βέβαια είναι πολλοί καθώς υπάρχουν αρκετά πρακτικά ζητήματα που έχουν ήδη ανακύψει:

    τοπρώτο πρόβλημα είναι η ευθύνη της ∆ασικής και η απαίτηση ναπροχωρήσει η διάνοιξη υποστηρικτικών δικτύων μέσα στο δάσος και ένα δεύτερο ζήτημα η πιθανότητα πολλά από τα σημεία που ήδη αξιολογούνται, να μην καλύπτονται από άμεσες τεχνικές παρεμβάσεις και να απαιτούν ειδικά τεχνικά έργα, υψηλού κόστους και μακράς περιόδου ωρίμανσης.

    Σύμφωνα πάντως με τα όσα μετέφερε ο κ. ∆επούντης, το Πανεπιστήμιο Πατρών εκτός από τις προτάσεις του, αξιολογεί και την επικινδυνότητα σε κάθε μία από αυ τές τις «ζώνες κινδύνου» ώστε να μπουν προτεραιότητες…

    *πηγή: Εφημερίδα Γνώμη

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Ο κρίσιμος ρόλος της νάυλον σακούλας στην έρευνα για τη γιάφκα των Αμπελοκήπων

    Ο χρόνος παραγωγής μίας …νάυλον σακούλας σκουπιδιών –φέρεται να...

    Ντίζελ, μαζούτ και άλλα προϊόντα μεταφέρονται από πλοίο σε πλοίο στο Αιγαίο, κοντά στη Λέσβο και τη Χίο

    Ανησυχία για ενδεχόμενη περιβαλλοντική ρύπανση προκαλούν οι μεταγγίσεις πετρελαίου...

    Τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου η κεντρική προεκλογική εκδήλωση του...
    Best Shop