Ομορφιά ή λειτουργικότητα: φαρδιά ή στενά ελαστικά;

    Ημερομηνία:

    Σίγουρα ένα φαρδύ λάστιχο χαμηλότερου προφίλ, προσφέρει καλύτερη πρόσφυση συγκριτικά με ένα στενότερο της ίδιας διαμέτρου ζάντας.

    Δηλαδή καλύτερο κράτημα στις στροφές, μικρότερο σπινάρισμα στο ξεκίνημα ή σε ανηφόρα, λιγότερες παραμορφώσεις των πλαινών στις στροφές, πιο αποτελεσματικό φρενάρισμα και αμεσότερες αντιδράσεις στο τιμόνι.

    Με αυτόν τον λογικό συνειρμό, θα έπρεπε οι περισσότεροι οδηγοί να αλλάζουν τα εργοστασιακά τους ελαστικά με άλλα φαρδύτερα, απο την επόμενη μέρα της αγοράς του αυτοκινήτου τους, καινούργιου ή μεταχειρισμένου, ηλεκτρικού ή με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όμως δεν είναι ακριβώς έτσι και σίγουρα το ακριβότερο κόστος τους δεν αποτελεί απαραίτητα εμπόδιο, αφού η ασφάλεια μας αξίζει πολύ περισσότερο.

    Η απάντηση είναι ότι τα φαρδύτερα ελαστικά έχουν και αυτά την «Αχίλλειο πτέρνα» τους, όπως είναι η μεγαλύτερη ροπή τους για υδρολίσθηση (aquaplaning), αφου ένα φαρδύ λάστιχο με χαμηλότερο προφίλ, χάνει πολύ πιο γρήγορα την πρόσφυση στο βρεγμένο δρόμο απο ένα αντίστοιχο στενό.

    Η περισσότερο φαρδιά επιφάνεια του ελαστικού στο πέλμα του, δημιουργεί επίσης μια αύξηση της αεροδυναμικής του αντίστασης, που σε συνδυασμό με το περίπου κατά 20% μεγαλύτερο βάρος του, έχουν σαν αποτέλεσμα την δραστική αύξηση στην κατανάλωση καυσίμου, αλλά και την μείωση της απόδοσης στις επιταχύνσεις και τις ενδιάμεσες ρεμπρίζ, ειδικά αν ο κινητήρας είναι «ασθενικός» ή με λίγα κυβικά.

    Να αναφέρουμε επίσης συν τοις άλλοις, την γρηγορότερη φθορά στα ρουλεμάν των τροχών και την αυξημένη καταπόνηση της ανάρτησης, με ότι αυτό συνεπάγεται για την άνεση, όπως επίσης και τα «τριξίματα» απο το εσωτερικό της καμπίνας. Επιπρόσθετα στα μείον των φαρδύτερων ελαστικών, είναι το δυσάρεστο συναίσθημα στο παρκάρισμα απο το βαρύτερο τιμόνι, όταν αυτό δεν διαθέτει υδραυλική ή ηλεκτρική υποβοήθηση.

    Επίσης τα «μπαλάκια», κρεμαγιέρα, καθώς και οι υπόλοιποι σύνδεσμοι στο σύστημα διεύθυνσης, ταλαιπωρούνται περισσότερο με αποτέλεσμα την ανάγκη συντήρησης τους σε μικρότερο χρονικό διάστημα.

    Για τους λόγους αυτούς οι αυτοκινητοβιομηχανίες, βρίσκουν την σωστή ισορροπία, τοποθετώντας στα νέα οχήματα, ελαστικά με την ωφελιμότερη σωστή διάσταση για τα συγκεκριμένα μοντέλα, προτείνοντας σε αρκετές περιπτώσεις, μια εναλλακτική φαρδύτερη λύση ελαστικών για τους «ανήσυχους» αγοραστές, δίχως να ξεφεύγουν κατά πολύ απο την ολική εργοστασιακή διάμετρο της ζάντας και τις στάνταρ διαστάσεις του ελαστικού.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    39 συλλήψεις… ούτε ένας μέσα! Πώς αφέθηκαν ελεύθεροι οι κατηγορούμενοι για δύο εγκληματικές οργανώσεις αρχαιοκαπηλίας;

    Με αφορμή την επικείμενη επίσκεψη στην Αχαΐα του Υπουργού...

    Μέδουσες: Πότε το τσίμπημά τους μπορεί να σας οδηγήσει στο νοσοκομείο – Οδηγίες από τον ΕΟΔΥ

    Την ώρα που η θερμοκρασία ανεβαίνει επικίδυνα, η εμφάνιση μωβ μεδουσών αρχικά και...

    Λευκάδα: Μάχη ζωής για την 24χρονη που κατέρρευσε αφότου δέχθηκε πρόταση γάμου

    Τραγικό περιστατικό σημειώθηκε το βράδυ του Σαββάτου 05/07 στη...

    Εξαρθρώθηκε κύκλωμα που έκλεβαν ηλικιωμένες σε ΑΤΜ – 74 υποθέσεις και 120.000 ευρώ η λεία

    Πολυμελές οργανωμένο κύκλωμα γυναικών που έστηναν ενέδρες κοντά σε ΑΤΜ έξω από τράπεζες και...