Σε εκατομμύρια ανέρχονται τα αυτοκίνητα που θα οδηγηθούν στην ανακύκλωση εφόσον πάρει το «πράσινο φως» η νέα πρόταση της ΕΕ.
Βραδυφλεγείς βόμβες με καταστροφικές επιπτώσεις για το περιβάλλον συνιστούν τα παλιά αυτοκίνητα που συνεχίζουν να κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης χωρίς να υποβάλλονται στα απαραίτητα σέρβις.
Πρόκειται για ένα πρόβλημα που βρίσκεται υψηλά στην ατζέντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία το περασμένο Ιούλιο θέλησε να βάλει… μια τάξη στο χάος που επικρατεί, υποβάλοντας μια πρόταση. Αυτή ανέφερε ότι θα πρέπει να είναι οι κατασκευαστές που θα βγάζουν το «φίδι από την τρύπα».
Ειδικότερα, όταν ένα ΙΧ περνάει από το επίσημο συνεργείο μιας αυτοκινητοβιομηχανίας, αυτή θα αποφαίνεται αν το αυτοκίνητο είναι σε θέση να συνεχίσει να κυκλοφορεί ή αν πρέπει να οδηγηθεί στην ανακύκλωση.
Πρόκειται, ωστόσο, για μια αρμοδιότητα που ένας κατασκευαστής δεν μπορεί να την επωμιστεί, μιας και σε νομικό επίπεδο, ένα εμπορικό σήμα δεν μπορεί να αφαιρέσει το δικαίωμα ενός πελάτη για ιδιωτική ιδιοκτησία ενός περιουσιακού στοιχείου του.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατα κατατέθηκε μια νέα πρόταση, η οποία καθιστά υπεύθυνο τον ίδιο τον ιδιοκτήτη του οχήματος. Αν αυτός αδιαφορεί για το ΙΧ του, τότε αυτό θα θεωρείται ότι έχει φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής του (ΟΤΚΖ) και αργά ή γρήγορα θα καταλήγει στο διαλυτήριο.
Συγκεκριμένα, η πρόταση αναφέρει ότι αν ένα αυτοκίνητο βρίσκεται σε ακινησία για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε θεωρείται απόβλητο, ενώ στην ανακύκλωση θα οδηγούνται και τα ΙΧ που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ για δύο συνεχή έτη, ή έχουν κοπεί στον τεχνικό έλεγχο και οι ιδιοκτήτες τους δεν φρόντισαν να επιδιορθώσουν τις βλάβες που διαπιστώθηκαν.
Εφόσον προχωρήσει η εν λόγω πρόταση, θα κινδυνεύουν να καταλήξουν στον σκουπιδότοπο και πολλά κλασικα αυτοκίνητα που παραμένουν αποθηκευμένα σε γκαράζ χωρίς να έχουν χαρακτηριστεί ως ιστορικά.