Συνεχίζουν την αποχή τους οι δικηγόροι εώς τις 12 Φεβρουαρίου

    Ημερομηνία:

    Σε σημαντικές αλλαγές στις καταναλωτικές τους συνήθειες περιορίζοντας όχι μόνο τη διασκέδαση και το service του αυτοκινήτου, αλλά και τις δαπάνες για τρόφιμα, έχουν προχωρήσει τα ελληνικά νοικοκυριά λόγω της ακρίβειας.
    Μάλιστα, το πολυδιαφημισμένο «καλάθι του νοικοκυριού» καταλαμβάνει την τελευταία θέση, σε σχέση με τα μέτρα που θεωρούν οι ίδιοι οι καταναλωτές ότι θα τους βοηθούσαν στην αντιμετώπιση της ακρίβειας με μόλις 3%.

    Οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες

    Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το 75% (έναντι 71% τον Ιανουάριο 2023) του κοινού δηλώνει ότι έχει

    ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.α. Το 52% (έναντι 50% τον Ιανουάριο) του κοινού δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο. Το 55% (έναντι 55% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου. Το 48% (έναντι 40% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει αλλάξει μάρκα-επωνυμία προϊόντος. Το 28% (έναντι 24% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του. Το 28% (έναντι 29% τον Ιανουάριο) έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεων του. Το 15% (έναντι 11% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημα του. Μόλις 4% του κοινού δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει κανένα απολύτως μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.

    Κριτική για το «καλάθι του νοικοκυριού»

    Όσον αφορά τα μέτρα της πολιτείας για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, ένα χρόνο μετά την εφαρμογή του, το καλάθι του νοικοκυριού παρουσιάζει θετική εικόνα. Έχει αυξηθεί η χρήση του από το καταναλωτικό κοινό, από 28% σε 61%, ενώ το κοινό που θεωρεί ότι δεν προσφέρει τίποτα έχει μειωθεί από 44% σε 29%.
    Σύμφωνα με την έρευνα, το καλάθι του νοικοκυριού καταλαμβάνει την τελευταία θέση, σε σχέση με τα μέτρα που θεωρούν οι ίδιοι οι καταναλωτές ότι θα τους βοηθούσαν στην αντιμετώπιση της ακρίβειας με μόλις 3%.

    Το κύριο μέτρο που επιθυμούν οι καταναλωτές, είναι με διαφορά η μείωση του ΦΠΑ σε βασικά τρόφιμα σε ποσοστό 81%, ακολουθούν τα προϊόντα με μόνιμη δέσμευση τιμής με 10% και το market pass με 6%
    Σημειώνεται ότι ποσοστό 49% των στελεχών της αγοράς (κυλιόμενη έρευνα στελεχών ΙΕΛΚΑ) θεωρούν ότι το καλάθι του νοικοκυριού δεν είναι ένα επιτυχημένο μέτρο, ενώ το 24% θεωρεί ότι είναι ένα επιτυχημένο μέτρο. Σε ένα μεγάλο βαθμό, αυτό το αποτέλεσμα οφείλεται στο υψηλό διαχειριστικό κόστος που έχει το συγκεκριμένο μέτρο από την πλευρά των επιχειρήσεων, σε σχέση με την ικανοποίηση του αυστηρού νομοθετικού πλαισίου, την αποτελεσματική διαπραγμάτευση με τις προμηθευτικές εταιρείες, την πολυπλοκότητας στη διαχείριση των αποθεμάτων, του ραφιού, τη σήμανση στα ράφια κ.α..

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Έκτακτη εκπομπή από την Αγγελική Νικολούλη και το «Φως στο Τούνελ» μετά τη σύλληψη Μουρτζούκου

    Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στην πολύκροτη υπόθεση των θανάτων...

    Αυτοκίνητο στη Γαστούνη συγκρούστηκε με λεωφορείο και κατέληξε σε βενζινάδικο – Δείτε βίντεο και φωτογραφίες

    Τροχαίο ατύχημα με έναν τραυματία σημειώθηκε το απόγευμα της Δευτέρας στην Εθνική Οδό Πατρών...

    Συνελήφθη 59χρονος στο Αιγάλεω που απείλησε με όπλο ρέπλικα τον δήμαρχο

    Συναγερμός σήμανε το απόγευμα της Δευτέρας (7/7) στο Δημαρχείο Αιγάλεω,...

    Η Τετάρτη η πιο δύσκολη μέρα του καύσωνα – ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΚΑΙΡΟΥ

    Στο «κόκκινο» βρίσκεται ο υδράργυρος στη χώρα, με τον καύσωνα να κορυφώνεται το...