Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσαν οι άνθρωποι της Strategy& (μέλος του δικτύου της PwC) από τις 20 μεγαλύτερες αγορές ανά τον κόσμο, οι πωλήσεις των καινούργιων ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) την περυσινή χρονιά παρουσίασαν αισθητή αύξηση, σε σχέση με τις αντίστοιχες του 2022.
Όπως προκύπτει από την ανάλυσή τους, το 2023 το 30% των συνολικά ταξινομημένων νέων οχημάτων ήταν αμιγώς ηλεκτρικά ή εξηλεκτρισμένα (ήπια υβριδικά, υβριδικά και Plug-in Hybrid). Συγκεκριμένα, στην έρευνα αναφέρεται ότι ο αριθμός τους έφτασε περίπου τα 9.970.000 οχήματα (πάντα για τις 20 μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτου).
Εάν σε αυτές προστεθεί και ο αριθμός όσων πουλήθηκαν και σε άλλες -για τις οποίες τα στοιχεία δεν έχουν διασταυρωθεί για τη εγκυρότητά τους – τότε ο αριθμός ξεπερνά τα δέκα εκατομμύρια, όπως αναφέρεται.
Σύμφωνα με την έρευνα, η ποσοστιαία αύξηση των BEV οχημάτων έφτασε το 28% συγκριτικά με αυτές του 2022. Για τα καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης η αντίστοιχη αύξηση ήταν 5%, συγκριτικά με αυτές της προπερσινής χρονιάς.
Σε ό,τι αφορά στις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Γηραιάς Ηπείρου, η Ισπανία ήταν αυτή που σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με πρόπερσι (+66%). Επόμενη ήταν η Ολλανδία (+59%, συγκριτικά) και τρίτη η Αυστρία (+39%, συγκριτικά).
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, όπως έγραψε το newsauto, η Νορβηγία είναι χώρα με τη μεγαλύτερη αναλογία πωλήσεων καινούργιων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων σε σχέση με αυτά με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Συγκεκριμένα, το 82% αυτών κινούνται με μπαταρίες.
Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις καινούριων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεπέρασαν το 1.000.000 και αυξήθηκαν κατά 54%, σε σχέση με αυτές του 2022.
Τέλος, στην Κίνα, η αύξηση ήταν 24%, με τα δύο στα τρία καινούργια αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην εγχώρια αγορά να είναι ηλεκτροκίνητα. Ωστόσο, η ποσοστιαία αύξηση είναι σημαντικά μικρότερη από την αντίστοιχη του 2022 (που ήταν +85%) και του 2021 (που ήταν +172%).