Με στόχο την άμεση και σωστή μετάβαση χιλιάδων μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στο νέο καθεστώς της ψηφιακής διαχείρισης του χρόνου εργασίας, Επιμελητήριο Αχαΐας, Οικονομικό Επιμελητήριο και Επιθεώρηση Εργασίας παρουσίασαν χθες στην Πάτρα στοιχεία από την εμπειρία της πρώτης εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας σε Τράπεζες και Σούπερ Μάρκετ καθώς από τις αρχές του έτους «τρέχουν» οι διαδικασίες για τους περισσότερους κλάδους της οικονομίας.
Η εκδήλωση των δύο Επιμελητηρίων που έγινε χθες νωρίς το απόγευμα στο ξενοδοχείο «MY WAY» στην Πάτρα είχε στόχο την ομαλή μετάβαση στο νέο καθεστώς στα πλαίσια της έναρξης και των πρώτων ελέγχων που θα γίνουν το δίμηνο Απριλίου – Μαΐου, για την υποχρεωτική, πλέον, εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας σε βιομηχανία και εμπόριο.
Σύμφωνα με την Χαράλαμπο Βούρτση, προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Εποπτείας και Ελέγχων της Επιθεώρησης Εργασίας, ήδη έχουν διενεργηθεί πάνω από 2.000 έλεγχοι σε Σούπερ Μάρκετ και Τράπεζες για 39.000 περιπτώσεις εργαζομένων και έχουν υποβληθεί πρόστιμα 250 χιλ. ευρώ σε 240 επιχειρήσεις για παραβάσεις που σχετίζονται με εργασία σε ημέρα ανάπαυσης, μη καταβολή αμοιβής πέραν του δηλωμένου ωραρίου, μη υποβολή δήλωσης οργάνωσης χρόνου εργασίας, μη καταβολή προσαυξήσεων πρόσθετης εργασίας και ρεπό.
«Είναι μια εμβληματική μεταρρύθμιση, προς όφελος των επιχειρήσεων, των εργαζομένων και της πολιτείας που καταπολεμά την υποδηλωμένη και αδήλωτη εργασία και έτσι διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων, διαμορφώνεται το πλαίσιο για διαφανείς και αποτελεσματικούς ελέγχους ενώ προστατεύονται από τον αθέμιτο ανταγωνισμό επιχειρήσεις που σέβονται τη νομοθεσία ενώ κατοχυρώνονται και τα έσοδα των ταμείων» επεσήμανε ο κ. Βούρτσης, συμπληρώνοντας: «Η Ψηφιακέ Κάρτα επεκτείνεται όλο και περισσότερο. Η σταδιακή εφαρμογή της επιτρέπει διορθώσεις και ήπια μετάβαση στο νέο καθεστώς, με απώτερο στόχο τον εκσυγχρονισμό της αγοράς εργασίας και την αρτιότερη προστασία των εργασιακών δικαιωμάτων».
Για σημαντική πρόοδο στην αντιμετώπιση προβλημάτων στη διαδικασία ψηφιακής διαχείρισης του χρόνου εργασίας κατά το τελευταίο τρίμηνο μίλησε ο Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας Χάρης Ανδρικόπουλος, επισημαίνοντας όμως ότι «όσον αφορά τις μικρές επιχειρήσεις αναμένεται να προκύψουν προβλήματα και θα χρειαστεί σημαντική υποστήριξη στην εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας, με την απαραίτητη πιστωτή χρόνου που απαιτείται να δοθεί».
«Αλλάζει σε μεγάλο βαθμό καθημερινότητα εργοδοτών και εργαζομένων γι αυτό και έχουν δημιουργηθεί πολλές απορίες και ερωτήματα κατά το πρώτο διάστημα της εφαρμογής της» ανέφερε εισαγωγικά στη εκδήλωση ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Βορειοδυτικής Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας Γιώργος Παππάς, συμπληρώνοντας ότι «η ορθή εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας είναι καθοριστική παράμετρος στην απρόσκοπτη λειτουργία των επιχειρήσεων και την ομαλή καθημερινότητα του προσωπικού. «Θέλουμε να αναλύσουμε πολλές τις πτυχές του μέτρου και καταγραφής της νέας αυτής πραγματικότητας» ανέφερε τέλος ο κ. Παππάς εκ μέρους των διοργανωτών.