Στην 6η θέση στους θανάτους από τροχαία στην ΕΕ βρίσκεται η Ελλάδα

    Ημερομηνία:

    Την έκτη θέση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στη θλιβερή λίστα των θανάτων από τροχαία ατυχήματα για το 2023 καταλαμβάνει η Ελλάδα, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

    Παρόλο που η χώρα μας κατέγραψε μείωση κατά 12% των αυτοκινητικών ατυχημάτων και των θανάτων που επέφεραν αυτά, εξακολουθεί να βρίσκεται στις πρώτες χώρες της ΕΕ που πληρώνουν τεράστιο τίμημα στο βωμό της ασφάλτου.

    Σε επίπεδο ΕΕ, οι θάνατοι από τροχαία ατυχήματα το 2023 μειώθηκαν κατά 1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ενώ αυτό αντιπροσωπεύει περίπου 2,360 λιγότερους θανάτους (-10 %) σε σύγκριση με το 2019, η πτωτική τάση έχει περιοριστεί σε αρκετά κράτη μέλη.

    Το 2018, η ΕΕ έθεσε ως στόχο τη μείωση κατά 50% των θανάτων από τροχαία ατυχήματα — και, για πρώτη φορά, των σοβαρών τραυματισμών — έως το 2030 και ενώ ο αριθμός των θανάτων από αυτοκινητικά ατυχήματα έχει μειωθεί ή βαίνει μειούμενος στο Βέλγιο, την Τσεχία, τη Δανία, την Ουγγαρία και την Πολωνία, τα στοιχεία της Κομισιόν δείχνουν ότι τα προβλήματα σε μια σειρά κρατών – μελών, ανάμεσά τους και η Ελλάδαπαραμένουν.

    Συγκεκριμένα η Ελλάδα βρίσκεται στην 6η θέση, ανάμεσα σε 27 κράτη- μέλη της ΕΕ, στο μείζον ζήτημα των θανάτων από τροχαία ατυχήματα και των σοβαρών τραυματισμών με 60 νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο πολίτες. Τα μοναδικά κράτη -μέλη της ΕΕ που ξεπερνούν την Ελλάδα είναι η Βουλγαρία με 82 νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο πολίτες, η Ρουμανία με 81 νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο πολίτες, η Λετονία με 76 νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο πολίτες, η Κροατία με 71 νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο πολίτες και η Πορτογαλία 61 με νεκρούς ανά ένα εκατομμύριο πολίτες.

    Στον αντίποδα, οι ασφαλέστεροι δρόμοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση εξακολουθούν να βρίσκονται στη Σουηδία (22 θάνατοι ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους) και στη Δανία (27 θάνατοι ανά ένα εκατομμύριο).

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕ, οι άνδρες οδηγοί ευθύνονταν για τρεις στους τέσσερις θανάτους από τροχαία ατυχήματα (77 %). Τα άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο, καθώς αντιπροσώπευαν το 29 % του συνόλου των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, ενώ αντιπροσωπεύουν το 21 % του πληθυσμού. Ομοίως, οι νέοι ηλικίας 18-24 ετών αντιπροσωπεύουν το 12 % των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, αλλά το 7 % του πληθυσμού.

    Δείτε εδώ τον πιο πρόσφατο πίνακα σύγκρουσης που περιγράφει λεπτομερώς τα κύρια οχήματα που εμπλέκονται σε θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.

    Στην 6η θέση στους θανάτους από τροχαία στην ΕΕ βρίσκεται η Ελλάδα

    Οι επιβάτες αυτοκινήτων (οδηγοί και επιβάτες) αντιπροσώπευαν το 45 % του συνόλου των θανάτων, ενώ οι πεζοί αντιπροσώπευαν το 18 %, οι χρήστες μηχανοκίνητων δικύκλων (μοτοσικλέτες και μοτοποδήλατα) το 19 % και οι ποδηλάτες το 10 %. Τα μοτίβα αλλάζουν σημαντικά ανάλογα με την ηλικία. Μεταξύ των ατόμων ηλικίας 65 ετών και άνω, οι πεζοί αντιπροσωπεύουν το 29 % των θανάτων και των ποδηλατών το 17 %.

    Στις αστικές περιοχές, οι ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου (πεζοί, ποδηλάτες και χρήστες μηχανοκίνητων δικύκλων) αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 70 % των συνολικών θανάτων.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Στο Ρίο η παράταξη Σβόλη

    Από την παράταξη Σβόλη ανακοινώθηκαν τα εξής: Είχαμε την ευκαιρία...

    ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ: Συνάντηση για τη Μαιζώνος

    Το Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2024 τα μέλη της Εμπορικής...

    Ο Αντιπεριφερειάρχης Θ. Βασιλόπουλος, σε  συνεδρία του Πανεπιστημίου Πατρών για την Ψηφιακή Μετάβαση

    Σε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και με χρήσιμα συμπεράσματα συνεδρία...
    Best Shop