Τι σημαίνει η κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη για την αμερικανική οικονομία

    Ημερομηνία:

    Η κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key της Βαλτιμόρης ήταν μια τραγωδία στις θαλάσσιες μεταφορές, αλλά δεν θα έχει σημαντικές οικονομικές επιπτώσεις για τις ΗΠΑ.

    «Είναι μια πραγματική ανθρώπινη τραγωδία αυτό που συνέβη, επειδή υπάρχουν άνθρωποι στο νερό», είπε στο CNBC ο επικεφαλής οικονομολόγος της RSM, Joseph Brusuelas. «Όσον αφορά τα οικονομικά, η εθνική οικονομία μετά βίας θα επηρεαστεί».

    Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων DALI, με σημαία Σιγκαπούρης, συγκρούστηκε με μια κολώνα της γέφυρας τα ξημερώματα της Τρίτης, με αποτέλεσμα αυτή να καταρρεύσει αμέσως.

    Η κατάρρευση της γέφυρας έκλεισε το λιμάνι της Βαλτιμόρης για την ώρα, σταματώντας ουσιαστικά όλες τις μεταφορές από και προς το ενδέκατο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας. Πρόκειται για ένα λιμάνι που παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στις εξαγωγές της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το 2023, από το λιμάνι της Βαλτιμόρης πέρασαν πάνω από 847.000 αυτοκίνητα και ελαφρά φορτηγά, περισσότερα από οποιοδήποτε άλλο λιμάνι στις Ηνωμένες Πολιτείες.

    Τα νούμερα δείχνουν ότι το λιμάνι της Βαλτιμόρης παίζει κρίσιμο ρόλο στην αμερικανική αλυσίδα εφοδιασμού.  Εταιρείες αυτοκινήτων όπως η BMW   και η Volkswagen πιθανότατα θα πληγούν περισσότερο στην αρχή, εκτίμησε ο Brusuelas, δεδομένης της μεγάλης εξάρτησής τους από το λιμάνι της Βαλτιμόρης. Οι καταναλωτές που θέλουν να αγοράσουν νέα οχήματα ενδέχεται να δουν προσωρινές ελλείψεις, πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να περιμένουν μερικές επιπλέον εβδομάδες για να αγοράσουν το μοντέλο που έχουν διαλέξει.

    Αλυσίδες λιανεμπορίου όπως οι Under Armour και IKEA αλλά και η μεταφορική FedEx   θα μπορούσαν επίσης να βιώσουν βραχυπρόθεσμες επιπτώσεις.

    «Θα χρειαστεί να γίνουν πολλές προσαρμογές», είπε στο CNBC ο επικεφαλής οικονομολόγος της Moody’s, Mark Zandi. «Αλλά δεν νομίζω ότι θα φανεί στα μακροοικονομικά στοιχεία».

    Για την πόλη της Βαλτιμόρης, ωστόσο, οι οικονομικές επιπτώσεις της κατάρρευσης της γέφυρας θα είναι μεγαλύτερες και θα έχουν διάρκεια.  Το λιμάνι της Βαλτιμόρης απασχολεί άμεσα περισσότερους από 15.000 εργαζομένους και υποστηρίζει έμμεσα σχεδόν 140.000 θέσεις εργασίας.

    Χωρίς τη γέφυρα, οι εργαζόμενοι πιθανότατα θα αντιμετωπίσουν μεγαλύτερους χρόνους μετακίνησης σε μια ήδη επιβαρυμένη κυκλοφοριακή ζώνη. Αυτό σημαίνει ένα πλήγμα στην παραγωγικότητα ολόκληρης της πόλης, σύμφωνα με τον Zandi.

    Συνολικά, οι όποιες οικονομικές επιπτώσεις από την κατάρρευση της γέφυρας πιθανότατα θα φανούν τις επόμενες εβδομάδες και θα έχουν εξαφανιστεί μέχρι τα τέλη Απριλίου.

     «Δεν είναι ένα οικονομικό γεγονός», λέει ο Zandi. «Απλώς θα χρειαστεί περισσότερη υπομονή. Απλώς θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να φτάσετε από το ένα μέρος στο άλλο».

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Ο κρίσιμος ρόλος της νάυλον σακούλας στην έρευνα για τη γιάφκα των Αμπελοκήπων

    Ο χρόνος παραγωγής μίας …νάυλον σακούλας σκουπιδιών –φέρεται να...

    Ντίζελ, μαζούτ και άλλα προϊόντα μεταφέρονται από πλοίο σε πλοίο στο Αιγαίο, κοντά στη Λέσβο και τη Χίο

    Ανησυχία για ενδεχόμενη περιβαλλοντική ρύπανση προκαλούν οι μεταγγίσεις πετρελαίου...

    Τη Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου η κεντρική προεκλογική εκδήλωση του...
    Best Shop