Όσο ελκυστική και αν είναι η φθηνή βενζίνη, δεν πρέπει να αποτελεί το μοναδικό κριτήριο επιλογής του πρατηρίου στο οποίο θα εμπιστευτούμε τον ανεφοδιασμό του ΙΧ μας.
Μια ανάσα μακριά από τα 2 ευρώ βρίσκεται η τιμή της βενζίνης, καθιστώντας εφιαλτική κάθε επίσκεψη των πολιτών στα πρατήρια υγρών καυσίμων για τον ανεφοδιασμό των αυτοκινήτων τους.
Με τις τιμές των καυσίμων να βρίσκονται στα ύψη, η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων οδηγών συνεχίζει να αναζητά εναγωνίως «ευκαιρίες», δηλαδή τα πρατήρια εκείνα που διαθέτουν τη βενζίνη σε τιμή που δεν θα «ματώσει» την τσέπη τους.
Το δέλεαρ, ωστόσο, της χαμηλής τιμής δεν αποκλείεται να ενέχει παγίδες, και ουσιαστικά να αποτελεί μια προσπάθεια κάποιων επιτηδείων να πλουτίσουν εις βάρος των ανυποψίαστων πολιτών.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το νοθευμένο καύσιμα αποτελεί ωρολογιακή βόμβα για το αυτοκίνητό μας, όντας ικανό να προκαλέσει ζημιά πολλών ευρώ.
Οι πιο συχνές και κοστοβόρες για τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου βλάβες από νοθεία στα καύσιμα εντοπίζονται στα μπεκ ψεκασμού καυσίμου αλλά και στην αντλία βενζίνης ή πετρελαίου, ενώ δεν σπανίζουν πλέον και οι ζημιές που αφορούν στον ίδιο τον κινητήρα.
Η επισκευή μάλιστα των ζημιών που προκαλούνται από τη νοθεία μόνο προσιτή δεν είναι, μιας και μπορεί να «εκτροχιάσει» πλήρως τον προϋπολογισμού ενός νοικοκυριού. Τα ποσά ξεκινούν από τα 200-300 ευρώ για αλλαγή αντλίας (στους βενζινοκινητήρες) και μπορεί να φτάσει έως περίπου και τα 2.000 ευρώ αν χρειαστεί να γίνουν επισκευές και στο μοτέρ και όχι απλή αντικατάσταση εξαρτήματος.
Ο οδηγός μπορεί να καταλάβει τα συμπτώματα της νοθείας -διακοπές και αρρυθμίες στη λειτουργία του μοτέρ- σε ένα χρονικό διάστημα που ξεκινά από τα 15-20 περίπου λεπτά από την ώρα που θα ξεκινήσει να λειτουργεί ο κινητήρας έως και την άλλη μέρα, εφόσον το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται.
Κάθε οδηγός, λοιπόν, οφείλει να θυμάται ότι όσο ελκυστικό και να είναι το φθηνό καύσιμο, δεν πρέπει να αποτελεί το μοναδικό κριτήριο για την επιλογή του πρατηρίου στο οποίο θα εμπιστευτεί τον ανεφοδιασμό του ΙΧ του.