Ferrari και Porsche αναδείχθηκαν βασίλισσες της κερδοφορίας για το 2023, καθώς ήταν οι δύο εταιρείες που σημείωσαν τα υψηλότερα κέρδη, παρά τις μικρότερες πωλήσεις, σε σχέση με άλλες.
Είναι διαφορετικό να αναρριχάσαι στις πρώτες θέσεις των πινάκων λόγω όγκου ταξινομήσεων ή το να… πλουτίζεις πουλώντας αυτοκίνητα. Διότι οι ιστορικές φίρμες κατασκευής σπορ και premium αυτοκινήτων αν και βρίσκονται χαμηλότερα στην κατάταξη από πλευράς αύξησης του αριθμού πωλήσεων, όπως είπαμε, έχουν αυξήσει τις τιμές των μοντέλων τους.
Συγκριτικά με το 2022, την περασμένη χρονιά η Ferrari είχε περισσότερα καθαρά έσοδα κατά 18%, βγάζοντας 187,8 δισεκατομμύρια ευρώ. Παρέδωσε 13.663 οχήματα συνολικά, με κύκλο εργασιών 5,97 δισεκατομμύρια ευρώ. Και για αυτό το λόγο αποτελεί τον ηγέτη της αγοράς. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Porsche. Οι Γερμανοί είχαν κέρδη 7,28 δις. ευρώ με τζίρο 40,53 δις. ευρώ. Τα βασικά μοντέλα που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο σε αυτό οι πωλήσεις της 911 και της Taycan, ενώ τα τρία SUV της αντιπροσωπεύουν το 55% σε παγκόσμιο επίπεδο.
Αξίζει να αναφερθεί το ποσοστό κέρδους που κατόρθωσε η Jaguar Land Rover, καθώς από ζημιά 1,9% το 2022 είχε αύξηση 11% το 2023. Επίσης οι αυτοκινητοβιομηχανίες που κατέγραψαν αξιοσημείωτη πορεία ήταν η Toyota, η Kia, το BMW Group, αλλά και το Stellantis Group.
Από τους Κινέζους, οι μόνοι που δημοσίευσαν τα αποτελέσματά τους ήταν οι BYD και Great Wall Motors. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν και για τις δύο είναι διφορούμενα, λόγω της φάσης της ανάπτυξης που βρίσκονται. Η κερδοφορία δεν είναι ακόμα η προτεραιότητά τους.