του Αχιλλέα Ροδίτη (από την εφημερίδα “Πολιτεία”)
Η Δημοτική Αρχή της Πάτρας ετοιμάζεται να καταθέσει δημόσια το «πακέτο» δράσεων και πρωτοβουλιών για το κυκλοφοριακό της πόλης. Το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες της «Πολιτείας», μεταξύ των πολλών μέτρων, δράσεων και παρεμβάσεων, θα περιλαμβάνει και την πρόβλεψη για δρομολόγηση mini bus που θα μπορούν να καλύπτουν αποστάσεις οι οποίες σήμερα δεν καλύπτονται επαρκώς ή και καθόλου από την πλευρά του αστικού ΚΤΕΛ, με αποτέλεσμα να αφήνεται ένα κενό στην εξυπηρέτηση των πολιτών όσον αφορά την μετακίνησή τους από ένα σημείο της πόλης σε ένα άλλο.
Όπως δήλωσε ο Δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης στην «Πολιτεία», η Δημοτική Αρχή έχει ήδη καταρτίσει ένα Σχέδιο Βιώσιμης Ανάπτυξης Κινητικότητας, (ΣΒΑΚ), που θα κατατεθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο προς διαβούλευση. Κάτι το οποίο αναμένεται να συμβεί πολύ σύντομα.
Βέβαια, σε ό,τι αφορά την δρομολόγηση λεωφορείων από έναν Δήμο, ο Νόμος δεν αφήνει και πολλά περιθώρια, μάλλον κανένα. Όμως δεν περιορίζεται η δυνατότητα ηλεκτρικών mini bus κι εκείνο που επισημαίνει ο κ. Πελετίδης, είναι ότι ο Δήμος θα μπορούσε, για παράδειγμα, να καλύψει την μετάβαση δημοτών στην Άνω πόλη, όπου, όπως διευκρινίζει, «δεν υπάρχει επαρκής αστική συγκοινωνία», αλλά και σε περιοχές εντός ιστορικού κέντρου, όπου επίσης διαπιστώνονται προβλήματα και καθυστερήσεις.
ΔΥΟ ΡΑΝΤΕΒΟΥ:
ΜΕ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΚΤΕΛ
Εκείνο που όμως θα προηγηθεί είναι δύο σημαντικές και κρίσιμες συναντήσεις. Μία, με την διοίκηση του αστικού ΚΤΕΛ Πατρών και μία, η πιο κρίσιμη, προφανώς, με την Αχαιή Υφυπουργό Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου.
«Θα μπορούσε η Πάτρα να αποκτήσει ηλεκτρικά τέτοια λεωφορεία και να έχουμε δημόσια συγκοινωνία για να εξυπηρετείται ο κόσμος και να μην χρειάζεται να παίρνει ο καθένας το αυτοκίνητό του. Και η μετακίνηση μέσα στην πόλη να γίνεται γρήγορα, όμορφα και με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον, προσφέροντας λύσεις στους πολίτες», τόνισε ο κ. Πελετίδης.
Σημαντική, επίσης, και καθοριστική σ’ έναν βαθμό, θα είναι και η συνάντηση με την διοίκηση του αστικού ΚΤΕΛ και τον πρόεδρό του κ. Γιάννη Ρήγα. Με σκοπό να διερευνηθεί το αν από πλευράς του ΚΤΕΛ υπάρχει κάποιο σχέδιο βελτίωσης των συγκοινωνιών όσον αφορά την συχνότητα των δρομολογίων αλλά και την κάλυψη περιοχών όπου σήμερα δεν εξυπηρετούνται.
Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ
Ο κ. Πελετίδης υπεραμύνεται της άποψης ότι απαιτούνται πιο δραστικές και ριζοσπαστικές λύσεις για την βελτίωση του κυκλοφοριακού της πόλης.
Όπως είπε: «Το κυκλοφοριακό ταλαιπωρεί δεκαετίες την πόλη. Βάλαμε, ως πόλη, και κορύνες, βάλαμε και μάτια γάτας… Έφυγε το λιμάνι απ’ το κέντρο της πόλης, φτιάχτηκε η μεγάλη περιμετρική κι έμειναν εκτός πόλης τα διερχόμενα οχήματα που δεν είχαν προορισμό την Πάτρα. Έπειτα ξεκίνησε η μικρή περιμετρική που απορροφά επίσης μεγάλο όγκο οχημάτων, ώστε να μην διέρχεται από το κέντρο. Βάλαμε και ηλεκτρονικές πινακίδες ενημέρωσης για θέσεις στάθμευσης, εφαρμογή στο κινητό. Απαιτούνται νέες δράσεις πιο πρωτοπόρες και καινοτόμες. Και μέσα συγκοινωνίας που να καλύπτουν τις ανάγκες».
«Εμείς όμως πιστεύουμε στις δημόσιες συγκοινωνίες», συμπλήρωσε ο Δήμαρχος, υποστηρίζοντας την πάγια θέση του, ότι αν μπαίνει θέμα «εσόδων-εξόδων» και κερδοφορίας μιας επιχείρησης, η εξυπηρέτηση των πολιτών μπαίνει σε δεύτερη μοίρα.
ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΑΓ. ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ
Επίσης, η Δημοτική Αρχή, όπως πρόσθεσε ο κ. Πελετίδης, έχει ήδη ζητήσει το δικαίωμα επέκτασης του χώρου στάθμευσης στο παλαιό αμαξοστάσιο του ΟΣΕ, στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου. «Συγκεκριμένα, ζητάμε να υπερδιπλασιάσουμε τον χώρο και τις θέσεις στάθμευσης εκεί», εξηγεί ο Δήμαρχος της Πάτρας και εντάσσοντας σε αυτό και μια ενδεχόμενη λειτουργία και δρομολόγηση mini bus, λέει χαρακτηριστικά:
«Φαντάζεστε τι θα αλλάξει στην πόλη εάν όλα τα δημοτικά πάρκινγκ ενώνονται με ηλεκτρικά mini bus που θα μπορούν να μεταφέρουν τους συμπολίτες μας από και προς τα πάρκινγκ και προς το ιστορικό κέντρο ή και την Άνω πόλη;». Εννοώντας ότι η πλειονότητα των δημοτών, πλην εξαιρέσεων που όμως θα αφορούν σε ειδικές ή έκτακτες περιπτώσεις, δεν θα έχουν ανάγκη και δεν θα θέλουν να πάρουν το αυτοκίνητό τους για να διέλθουν με αυτό μέσα από την πόλη. Και ως εκ τούτου, το ιστορικό κέντρο θα αποφορτιστεί πλήρως και σε αποτελεσματικό βαθμό από τον «πονοκέφαλο» του τεράστιου όγκου οχημάτων.
Θυμίζουμε ότι η Πάτρα έχει το πάρκινγκ κοντά στο νοσοκομείο Άγιος Ανδρέας, το παρκινγκ «Γ. Καλετζώτης στην Παπαφλέσσα που η φιλοδοξία είναι να ενωθούν συγκοινωνιακά με το ιστορικό κέντρο.