Την συμπερίληψη της ανακατασκευής του πρωτοπόρου πεζόδρομου της Ραδινού στο έργο ανάπλασης της Κάτω Πόλης ζητούν οι καταστηματάρχες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή με δεδομένο το γεγονός ότι είναι προγραμματισμένο το έργο της πεζοδρόμησης της οδού Μαιζώνος, από την οδό Κολοκοτρώνη έως τη Γούναρη, συμπεριλαμβανομένων των Κανάρη, Σισίνη και Αγίου Νικολάου.
“Ο πεζόδρομος της Ραδινού αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της αστικής ανάπτυξης της Πάτρας, καθώς σηματοδότησε την αρχή μιας νέας εποχής στην αντίληψη του δημόσιου χώρου και της κινητικότητας των πολιτών.
Ως ο πρώτος πεζόδρομος στο ιστορικό κέντρο, έθεσε τις βάσεις για μια προσέγγιση που επικεντρώνεται στον άνθρωπο και όχι στο αυτοκίνητο, δημιουργώντας ένα πιο φιλικό και ασφαλές περιβάλλον για τους πεζούς” επισημαίνουν οι καταστηματάρχες.
Τελικά, η πεζοδρόμηση της Ραδινού αποδείχθηκε ένα ισχυρό παράδειγμα για την αξία της προσβασιμότητας και της βιωσιμότητας στην αστική σχεδίαση, επιδεικνύοντας πώς οι πεζοδρομήσεις μπορούν να μεταμορφώσουν την ποιότητα ζωής σε μια πόλη και να ενθαρρύνουν μια πιο οικολογική και κοινωνικά δίκαιη χρήση του δημόσιου χώρου. Έτσι και ακολούθησε αυτή της Ρ. Φεραίου…κ.α“.
Σε ό,τι αφορά το πώς θα έπρεπε να είναι η σημερινή εικόνα του πεζόδρομου της Ραδινού βάση των χαρακτηριστικών φυσικού σχεδιασμού πεζόδρομου, οι καταστηματάρχες επισημαίνουν:
“Το ξεχωριστό στοιχείο που καθιστά τους πεζόδρομους διαφορετικούς από τον γενικό οδικό ιστό είναι τα ειδικά χαρακτηριστικά φυσικού σχεδιασμού τους. Ένδεικτικά, η επιφάνεια επίστρωσης ενός πεζόδρομου, η οποία διαφοροποιείται ως προς το υλικό από τα υπόλοιπα τμήματα της οδού, είναι ένα πρωτεύον χαρακτηριστικό.
Έπιπλέον, η παρουσία κατάλληλου φωτισμού αυξάνει επίσης την ασφάλεια και τη φιλικότητα του δημόσιου χώρου, ειδικά κατά τις νυχτερινές ώρες, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει στην αισθητική αναβάθμιση της περιοχής (Βλαστός, Θ. και Μπιρμπίλη, Τ., 2000).
Έτσι, όλα τα στοιχεία, από τον αστικό εξοπλισμό και τις υποδομές φωτισμού έως τα διακοσμητικά στοιχεία όπως φυτεύσεις οφείλουν να συνδυάζονται ομαλά, διασφαλίζοντας μια εύρυθμη και ασφαλή πεζή κυκλοφορία χωρίς εμπόδια (Βλαστός, Θ. και Μπιρμπίλη, Τ., 2000).”
Η σημερινή εικόνα του πεζόδρομου της Ραδινού
Σε ο,τι αφορά στη σημερινή εικόνα του πεζόδρομου της Ραδινού αναφέρουν ότι είναι “ανύπαρκτος ο δημοτικός φωτισμός η έλλειψη του οποίου προκαλεί επικίνδυνες καταστάσεις. Ανύπαρκτη καθαριότητα από πλευράς Δήμου. Χαρακτηριστική και αισθητά εμφανή διάβρωση του οδοστρώματος με φθορές , σπασίματα, και ανωμαλίες, μια πολύ φυσιολογική απόρροια βέβαια, με το πέρας των πολλών ετών από την κατασκευή του.
Είναι όμως, δυστυχώς, στοιχεία που θέτουν σε κίνδυνο τη σωματική ακεραιότητα και προκαλούν ατυχήματα στους επισκέπτες πεζούς, καθημερινά.
Καταλήγοντας, καθώς είναι προγραμματισμένο το έργο της πεζοδρόμησης της οδού Μαιζώνος, από την οδό Κολοκοτρώνη έως τη Γούναρη, συμπεριλαμβανομένων των Κανάρη, Σισίνη και Αγίου Νικολάου, αιτούμαστε, βάση των προαναφερθέντων δεδομένων, την αναγκαία συμπερίληψη ανακατασκευής του πρωτοπόρου πεζόδρομου της Ραδινού στο έργο ανάπλασης της Κάτω Πόλης.
Του άξονα δηλαδή που βρίσκεται ανάμεσα από την Κολοκοτρώνη και την Αγίου Νικολάου και ενώνει το τμήμα της Μαιζώνος με εκείνο της Ρήγα Φεραίου και είναι έκτασης περίπου 380 τετραγωνικών μέτρων”.