Ηλεκτρικά υπάρχουν, αλλά πού θα φορτίζουν όλα μαζί;

    Ημερομηνία:

    Μια νέα έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αποκαλύπτει ένα ανησυχητικό χάσμα μεταξύ της τρέχουσας διαθεσιμότητας δημόσιων σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην ΕΕ και του τι θα χρειαστεί στην πραγματικότητα για την επίτευξη των στόχων μείωσης του CO2.

    Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν τρεις φορές πιο γρήγορα από την εγκατάσταση σημείου φόρτισης, μεταξύ 2017 και 2023, δείχνει η έκθεση της ACEA. Κοιτάζοντας το μέλλον, η ΕΕ χρειάζεται οκτώ φορές περισσότερα σημεία φόρτισης ετησίως έως το 2030, σύμφωνα με εκτιμήσεις του κλάδου.
    «Χρειαζόμαστε μαζική υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλες τις χώρες της ΕΕ για να επιτύχουμε τους φιλόδοξους στόχους της Ευρώπης για τη μείωση του CO2. Αυτό δεν θα συμβεί χωρίς την ευρεία διαθεσιμότητα δημόσιας υποδομής φόρτισης σε όλη την περιοχή», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Sigrid de Vries.

    «Ανησυχούμε πολύ που η ανάπτυξη της υποδομής δεν συμβαδίζει με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία τα τελευταία χρόνια. Επιπλέον, αυτό το «κενό υποδομής» κινδυνεύει να διευρυνθεί στο μέλλον – σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι εκτιμά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή».

    Ηλεκτρικά υπάρχουν, αλλά πού θα φορτίζουν όλα μαζί;

    Μόλις πάνω από 150.000 δημόσια σημεία φόρτισης εγκαταστάθηκαν πέρυσι σε ολόκληρη την ΕΕ (λιγότερα από 3.000 την εβδομάδα κατά μέσο όρο), φτάνοντας συνολικά τα 630.000.

    Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέχρι το 2030 θα πρέπει να εγκατασταθούν 3,5 εκατομμύρια σημεία φόρτισης. Η επίτευξη αυτού του στόχου θα σήμαινε την εγκατάσταση περίπου 410.000 δημόσιων σημείων φόρτισης ετησίως (ή σχεδόν 8.000 την εβδομάδα) – σχεδόν τριπλάσιο από το τελευταίο ετήσιο ποσοστό εγκατάστασης.

    Ωστόσο, η ACEA εκτιμά ότι θα χρειαστούν 8,8 εκατομμύρια σημεία φόρτισης μέχρι το 2030. Για να επιτευχθεί αυτό θα απαιτηθούν 1,2 εκατομμύρια φορτιστές ετησίως (ή πάνω από 22.000 την εβδομάδα) – οκτώ φορές το τελευταίο ετήσιο ποσοστό εγκατάστασης.

    «Η εύκολη πρόσβαση στα δημόσια σημεία φόρτισης δεν είναι «ωραία», αλλά μια βασική προϋπόθεση για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες οδικές μεταφορές, εκτός από την υποστήριξη της αγοράς και ένα ανταγωνιστικό πλαίσιο παραγωγής στην Ευρώπη. Οι επενδύσεις σε υποδομές δημόσιας χρέωσης πρέπει να αυξηθούν επειγόντως εάν θέλουμε να καλύψουμε το χάσμα στις υποδομές και να επιτύχουμε τους κλιματικούς στόχους», προειδοποίησε ο de Vries.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Πάτρα: Σε ποια περιοχή θα διακοπεί η υδροδότηση την Πέμπτη

    Λόγω επείγουσας εργασίας στη δεξαμενή του Πετρωτού, που θα πραγματοποιηθεί αύριο...

    Τζεφ Μπέζος – Λόρεν Σάντσεζ: Αδημοσίευτες φωτογραφίες από τον γάμο τους – Με δεύτερο νυφικό η πρώην δημοσιογράφος

    Αδημοσίευτες φωτογραφίες από τον γάμο του Τζεφ Μπέζος και της Λόρεν Σάντσεζ ήρθαν...

    Ακινητοποιήθηκε αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Λάρισα – Θεσσαλονίκη

    Ακινητοποιήθηκε σήμερα στις 14:32 η αμαξοστοιχία 1596 που εκτελούσε το δρομολόγιο Λάρισα - Θεσσαλονίκη,...

    Κέρκυρα: Τουρίστρια ανασύρθηκε νεκρή από τη θάλασσα – Την βρήκαν σφηνωμένη σε βράχια

    Τραγικό θάνατο βρήκε μια 50χρονη τουρίστρια στην Κέρκυρα καθώς ανασύρθηκε νεκρή από τη...