Με στόχο την μηνιαία καταμέτρηση της ηλεκτρικής ενέργειας ως τις αρχές καλοκαιριού για το σύνολο των 7,5 εκατομμυρίων μετρητών της χώρας θα κάνει το επόμενο βήμα, στην αγορά ηλεκτρισμού ο ΔΕΔΔΗΕ.
Το βήμα αυτό συνδυάζεται και με τη συγκέντρωση των προσωπικών τηλεφώνων των καταναλωτών που σήμερα αποτελεί ένα σοβαρό εμπόδιο για την επικοινωνία με τους πελάτες του ηλεκτρικού δικτύου. Χθες δημοσιεύτηκε από τη ΡΑΑΕΥ, η τροποποίηση του Εγχειριδίου Εκπροσώπησης Μετρητών και Περιοδικής Εκκαθάρισης που εισηγείται η Αρχή και έθεσε σε δημόσια διαβούλευση.
Με την απόφαση αυτή, επιτυγχάνεται η επικαιροποίηση και ταυτοποίηση μέσω κινητού των καταναλωτών του δικτύου, με στόχο ο Διαχειριστής να μπορεί να εξασφαλίσει μια άμεση επικοινωνία με τους πελάτες του και με τον τρόπο αυτό να μπορεί να βελτιώσει την παροχή των υπηρεσιών του.
Στην αγορά της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας εκτιμάται ότι αυτή η ενέργεια μπορεί να αποτελέσει μια πρώτη προσπάθεια ταυτοποίησης και των χιλιάδων «ορφανών» μετρητών, οι οποίοι αποτελούν και το μεγάλο αγκάθι στην πελατειακή βάση της ΔΕΗ καθώς αφορούν πολύ παλιές συνδέσεις χωρίς στοιχεία για τους κατόχους των ρολογιών.
Η απουσία στοιχείων επικοινωνίας των χρηστών του δικτύου δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στην παροχή των υπηρεσιών αφού συχνά οι υπάλληλοι του ΔΕΔΔΗΕ δεν έχουν πρόσβαση στους μετρητές, και δεν μπορούν να ειδοποιήσουν τους κατόχους τους για την πορεία των αιτημάτων τους ή για πιθανές βλάβες.
Με την τροποποίηση που εισηγείται, ο Διαχειριστής εξασφαλίζεται η άμεση επικοινωνία με τους καταναλωτές και έτσι αποφεύγονται άσκοπες μεταβάσεις, διευκολύνοντας σημαντικά και όλες οι άλλες απαραίτητες ενημερώσεις/επικοινωνίες μεταξύ ΔΕΔΔΗΕ και καταναλωτή συμπεριλαμβανομένων και ειδοποιήσεων για διενέργεια επικείμενων καταμετρήσεων.
Όπως τονίζει ο ΔΕΔΔΗΕ στο πλαίσιο της διαρκούς προσπάθειας για τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό και την πλήρη ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του αλλά και τη βελτιστοποίηση των παρεχομένων υπηρεσιών προς τους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας, κρίνεται αναγκαίο στη σχετική διαδικασία δηλώσεων (με έμφαση στις δηλώσεις εκπροσώπησης – παύσης εκπροσώπησης) των Προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας να προβλέπεται πλέον ρητά ο εκάστοτε αρμόδιος Προμηθευτής να δηλώνει στο ΔΕΔΔΗΕ τουλάχιστον έναν αριθμό κινητού τηλεφώνου του συμβεβλημένου χρήστη.
Η μηνιαία καταμέτρηση
Την ίδια στιγμή, η θυγατρική της ΔΕΗ τρέχει με γρήγορους ρυθμούς την μηνιαία καταμέτρηση κάτι που αντιλαμβάνονται όλο και περισσότεροι καταναλωτές στους λογαριασμούς ρεύματος που λαμβάνουν, στους οποίους υπογραμμίζεται ότι έχουν ενταχθεί στο επίμαχο πρόγραμμα.
Η μηνιαία καταμέτρηση θα συμβάλλει στην διαφάνεια στην αγορά ηλεκτρισμού και θα περιορίσει σημαντικά την πολυπλοκότητα των τιμολογίων. Θα μπορέσει όπως εξηγούν στελέχη του ΔΕΔΔΗΕ, να βοηθήσει τους καταναλωτές να εξοικονομήσουν ενέργεια γιατί θα έχουν ταχύτερη ενημέρωση για την κατανάλωσή τους κάτι που θα τους επιτρέψει να προσαρμόσουν αντίστοιχα τον τρόπο με τον οποίο καταναλώνουν και να επιλέξουν το κατάλληλο τιμολόγιο. Η εκκαθαριστική τιμολόγηση κάθε μήνα, θα συμβάλει και στην ευελιξία των προμηθευτών καθώς βλέποντας την μηνιαία κατανάλωση θα έχουν την δυνατότητα να τροποποιούν τα τιμολόγια και να κάνουν προτάσεις στις πελάτες τους που θα είναι πιο κοντά στις ανάγκες τους.