Τον Ιούνιο η απόφαση για την χρηματοδότηση του τρένου έως το λιμάνι της Πάτρας

    Ημερομηνία:

    Για το 2030 βάζει πλώρη η σιδηροδρομική σύνδεση του νέου λιμένα Πατρών, μέσω υπογειοποίησης της γραμμής, σύμφωνα με το επικαιροποιημένο σχέδιο των σημαντικών διευρωπαϊκών έργων μεταφορών, που ενέκρινε στα τέλη Απριλίου το Ευρωκοινοβούλιο.

    Σύμφωνα με την απόφαση που έλαβαν οι ευρωβουλευτές, τα μεγάλα έργα υποδομής μεταφορών στο κεντρικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) θα πρέπει να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2030, ώστε να εξασφαλιστεί ένα εκτεταμένο δίκτυο έως το τέλος του 2050. Για να επιταχυνθεί η ανάπτυξη έργων σε όλο το δίκτυο, ορίζεται ενδιάμεση προθεσμία έως το 2040.

    Τα χρονοδιαγράμματα που τέθηκαν από το Ευρωκοινοβούλιο, δίνουν έναν χρονικό ορίζοντα για την υλοποίηση των έργων, αλλά, την ίδια στιγμή, με αργούς ρυθμούς και προϋπόθεση την εξασφάλιση χρηματοδότησης κινείται η υπόθεση της σύνδεσης του σιδηρόδρομου με το λιμάνι της Πάτρας και στη συνέχεια με την ΒΙΠΕ.

    ICECAP

    Εκεί όμως, όπου ο σιδηρόδρομος παλεύει να φτάσει χρόνια και έχει εξελιχθεί σε «γεφύρι της Άρτας» είναι το λιμάνι της Πάτρας. Η δυσκολία εξασφάλισης χρηματοδότησης είναι μόνο το ένα εμπόδιο. Παρότι όλοι συνομολογούν ότι το λιμάνι δεν μπορεί να αναπτυχθεί χωρίς τρένο, οι διαφωνίες για το πώς θα φτάσει το τρένο από το Ρίο ως το νέο λιμάνι, έχουν ναρκοθετήσει κάθε προσπάθεια. Ακόμα και η σημερινή πρόταση για υπογειοποίηση της γραμμής σε μήκος 5,2 χλμ. συναντά αντιδράσεις από τη δημοτική αρχή της πόλης, που διεκδικεί επιμήκυνση του έργου.

    Ομως, όλα θα εξαρτηθούν από την ένταξη ή μη -και με ποιο ποσό- του έργου στο CEF II. Για το έργο, που αποτελεί μέρος του πάλαι ποτέ μεγάλου διαγωνιστικού πακέτου των 4 δισ. της ΕΡΓΟΣΕ, έχουν ζητηθεί από τον μηχανισμό 366 εκατ. από το συνολικό κόστος των 477 εκατ. ευρώ. Η απάντηση στο αίτημα του υπουργείου αναμένεται τον Ιούνιο.

    Να σημειωθεί ότι το πρώτο αίτημα χρηματοδότησης, που είχε υποβληθεί πριν από δύο χρόνια, απορρίφθηκε. Η Κομισιόν, όπως είχε διαρρεύσει από αρμόδιες πηγές, έκρινε τότε ασύμφορο οικονομικά το αντικείμενο της υπογειοποίησης, προφανώς γιατί δεν έβγαιναν τα νούμερα της μελέτης ανταπόδοσης κόστους οφέλους.

    Φλίγκος

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Ανεβαίνει ο αριθμός των νεκρών στο ινδικό Κασμίρ μετά από ένοπλη επίθεση κατά τουριστών

    Τουλάχιστον 26 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους χθες Τρίτη...

    ΑΑΔΕ: Αυτόματα η ενημέρωση ληξιαρχικών μεταβολών και φορολογικών αλλαγών

    Για χιλιάδες πράξεις που πραγματοποιήθηκαν πέρυσι ενημερώθηκε αυτόματα η...

    ΑΧΑΪΑ: Ταξί… χωρίς οδηγό προκάλεσε τροχαίο! Το κυνηγούσε ο οδηγός και τραυματίστηκε

    Σκηνές από ταινία εκτυλίχθηκαν στην Ασημάκη Φωτήλα ΧΘΕς το...

    Με μεγάλη συμμετοχή οι Boxerinos της Παναχαϊκής στο μίνι πανελλήνια πρωταθλήματα

    Για το πανελλήνιο πρωτάθλημα 2025  Παίδων, Παμπαίδων, Κορασίδων, Παγκορασίδων...