Σε μια περίοδο όπου η ακρίβεια αποτελεί το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα για τα ελληνικά νοικοκυριά, καταγράφονται νέες ανατιμήσεις, αυτή την φορά… εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής.
Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας
Την ίδια στιγμή υπάρχουν και ορισμένοι προμηθευτές οι οποίοι έχουν ανακοινώσει ανατιμήσεις, οι οποίες και θα περάσουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ μέχρι τα μέσα Ιουνίου.
Αναλυτικότερα η λίστα με τις νέες ανατιμήσεις περιλαμβάνεις τις εξής κατηγορίες προϊόντων: Σοκολάτες 29%, πορτοκαλάδες και λεμονάδες έως 20%, ελληνικός καφές έως 13%, έτοιμα γεύματα έως 11%, συσκευασμένα λαχανικά και φρούτα έως 11%, ζωοτροφές 11%, μέλι έως 9%, φασόλια, φακές, ρύζι έως 7,5%, ελιές έως 6,8%, καφές εσπρέσο 5,5%.
Πληθωρισμός τροφίμων
Οι νέες ανατιμήσεις σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η τιμή του ελαιόλαδου συνεχίζει να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, δεν συντελούν στην αποκλιμάκωση του πληθωρισμού τροφίμων, ο οποίος σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής κατέγραψε οριακή αύξηση τον Απρίλιο, φτάνοντας το 5,4% από 5,3% τον Μάρτιο. Είναι χαρακτηριστικό ότι η τιμή του ελαιόλαδου τον Απρίλιο και σε ετήσια βάση αυξήθηκε σε ποσοστό της τάξης του 63,7%, ενώ σημαντικές ανατιμήσεις σημειώθηκαν στα φρούτα κατά 11,6%, στα ψάρια 10,6%, στο ρύζι 8,5% και στα λαχανικά 6,1%.
Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Με την ακρίβεια στα τρόφιμα να συνεχίζεται, οι καταναλωτές αναζητούν φθηνότερα προϊόντα προκειμένου να μειώσουν τις καθημερινές τους δαπάνες. Είναι χαρακτηριστικό, σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καταγράφουν ιστορικό υψηλό, συγκεντρώνοντας μερίδιο αγοράς της τάξης του 25,4% το πρώτο τρίμηνο του 2024, καταγράφοντας ανάπτυξη 5,4%. Την ίδια στιγμή με βάση αποτελέσματα μελετών του τμήματος Advanced Analytics της NielsenIQ, ο Έλληνας καταναλωτής συγκρίνει πιο έντονα τις τιμές των προϊόντων καθώς επισκέπτεται περίπου 2,5 διαφορετικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ τον μήνα, ενδεχομένως ψάχνοντας και για καλύτερες προωθητικές ενέργειες.