Τα θέματα στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερες δυσκολίες και όλες οι εκφωνήσεις χαρακτηρίζονται από σαφή διατύπωση.
Το θέμα Α1 ζητάει τη συνοπτική απόδοση συγκεκριμένου τμήματος του κειμένου 1 το οποίο δεν είχε δυσκολίες κατανόησης, ενώ δινόταν και το θεματικό κέντρο του αποσπάσματος.
Το θέμα Β1 ήταν ερωτήσεις κατανόησης πολλαπλής επιλογής χωρίς να απαιτεί τεκμηρίωση της απάντησης
Το θέμα Β2 αφορούσε την οργάνωση του λόγου και δεν παρουσίαζε καμία δυσκολία σε κανένα από τα δύο υποερωτήματα.
Το θέμα Β3 ζητάει την τεκμηρίωση του βιωματικού χαρακτήρα του κειμένου 2 μέσα από συγκεκριμένες αναφορές στο κείμενο.
Το θέμα Γ αφορά τον σχολιασμό του ποιήματος του Κ. Παλαμά, «Το Ταξίδι», με κατευθυντικό ερώτημα τόσο προς τη διατύπωση του θέματος όσο και της προσωπικής γνώμης. Η απάντηση των ερωτημάτων απαιτούσε την αξιοποίηση του αλληγορικού νοήματος «του ταξιδιού» του ποιητικού υποκειμένου.
Το θέμα Δ είχε ως γενικό θέμα την αξία των ταξιδιών για τον άνθρωπο. Το πρώτο ερώτημα ήταν «ανοιχτό», συζητητικού χαρακτήρα πάνω σε συγκεκριμένη θέση της συντάκτριας. Το δεύτερο ερώτημα ήταν κατευθυντικού χαρακτήρα απαιτώντας βιωματική προσέγγιση από τους μαθητές.
Ως προς το πρώτο ζητούμενο και τα δύο κείμενα προσέφεραν επάρκεια στοιχείων για δημιουργική αξιοποίηση.
Λάζαρης Άγγελος, Φιλόλογος, M.Ed., Διευθυντής Σπουδών
Κουζίου Σταυρούλα, Φιλόλογος, M.Sc.
Αργυροπούλου Ναταλία, Φιλόλογος, M.Sc.
Περδίκη Ακριβή, Φιλόλογος