Πάτρα: Εκατοντάδες πολίτες στο «έλεος» των call centers και των «δικηγόρων»

    Ημερομηνία:

    Ανεξέλεγκτες διαστάσεις τείνει να λάβει τους τελευταίους μήνες και στην Πάτρα, το φαινόμενο των «ενοχλητικών τηλεφώνων» που αφορούν σε τακτοποίηση «ξεχασμένων οφειλών». Άλλοτε εργαζόμενοι δικηγορικών γραφείων, άλλοτε εργαζόμενοι σε call centers που προσποιούνται τους δικηγόρους, καλούν τους πολίτες για να τους «υπενθυμίσουν» ότι χρωστούν ποσά σε κάποια εταιρεία- ως επί το πλείστον πάροχο τηλεφωνικής επικοινωνίας. Ο «Νεολόγος των Πατρών» φρόντισε να ενημερωθεί για τα δικαιώματα των καταναλωτών απέναντι σε τακτικές όπως η παραπάνω, καθώς η πλειοψηφία τους δυστυχώς δεν τα γνωρίζει, με τους περισσότερους να ανέχονται απρεπείς και παράτυπες τακτικές που σε καμία περίπτωση δεν προβλέπονται στην κείμενη νομοθεσία.

    Με αντιμετώπισαν σαν να είμαι κλέφτης»

    Όλο και πληθαίνουν τον τελευταίο καιρό οι καταγγελίες πολιτών που καταλήγουν να υπομένουν ενοχλητικές και επίμονες κλήσεις από εταιρείες, εισπρακτικές ή δικηγορικές, προκειμένου να τους υπενθυμίσουν να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, ο καλών διατείνεται πως είναι δικηγόρος και πως ο λόγος της κλήσης είναι η ανάγκη αποπληρωμής μιας τρέχουσας οφειλής. Όπως καταγγέλλουν συχνά αρκετοί Πατρινοί στον «Νεολόγο», τα τηλεφωνήματα αυτά σε πολλές των περιπτώσεων τους αφήνουν να αισθάνονται τουλάχιστον άβολα. «Με αντιμετώπισαν σαν να είμαι κλέφτης» είναι από τις πιο συχνές παραδοχές πολιτών, που καλούνται να διαχειριστούν αγενείς και επίμονους ανθρώπους από την άλλη άκρη του τηλεφώνου. Ακόμη, δεν έλειψαν και οι καταγγελίες όσων παραπονιούνται ότι οι υπάλληλοι αυτοί καλούν πολύ συχνά, ακόμη και σε εντελώς ακατάλληλες στιγμές.

    Βέβαια, όπως αποσαφηνίζει ο Αντιπρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Πατρών, Κωνσταντίνος Κρεμμύδας, στον «Νεολόγο», δυστυχώς υπάρχει ευρύ φάσμα ωρών κατά τις οποίες επιτρέπεται να καλούν. Πρόκειται για τις λεγόμενες «εργάσιμες ώρες», δηλαδή από τις 09:00 έως τις 20:00. Σε κάθε περίπτωση, η επικοινωνία πρέπει να γίνεται μία φορά ανά δύο ημέρες ή πιο αραιά και μόνο κατά τις εργάσιμες ημέρες.

    Ένα άλλο πολύ συχνό φαινόμενο, είναι να «εκτοξεύουν» απειλές. Όπως αποκαλύπτει ο Κ. Κρεμμύδας, είναι πολλές οι καταγγελίες πολιτών που τους πιέζουν ακόμη και με κατάσχεση ή λήψη άλλων μέτρων που σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην πραγματικότητα. Η άσκηση ψυχολογικής πίεσης ότι τάχα διακινδυνεύουν τα περιουσιακά στοιχεία του οφειλέτη, είναι απολύτως παράνομη, μα δυστυχώς πολύ συχνή.

    Ποιοι έχουν δικαίωμα να καλούν για οφειλές;

    Όπως εξηγεί ο κ. Κρεμμύδας, τόσο οι δικηγόροι όσο και οι υπάλληλοι εισπρακτικών εταιρειών ή call centers είναι νόμιμο να καλούν για ενημέρωση ανάγκης αποπληρωμής χρεών. Αυτό που σε καμία περίπτωση δεν νομιμοποιούνται να κάνουν οι δεύτεροι είναι να ψεύδονται προσποιούμενοι τους δικηγόρους ή τους δικαστικοί επιμελητές. Πρόκειται για φαινόμενο αρκετά συχνό, καθώς θεωρούν πως η δικηγορική ιδιότητα θα προσδώσει περισσότερο κύρος στα λεγόμενά τους.

    Τι είναι νόμιμο και τι όχι τελικά;

    Σύμφωνα τώρα με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, οι καλούντες σε αυτές τις περιπτώσεις είναι υποχρεωμένοι να διαθέτουν φανερό τον αριθμό προέλευσης της κλήσης, δηλαδή απαγορεύεται να καλούν με απόκρυψη. Ακόμη, πρέπει από την αρχή της κλήσης να γνωστοποιούν τα προσωπικά τους στοιχεία (ονοματεπώνυμο και ιδιότητα και τον αριθμό μητρώου εταιρείας) και να ενημερώνουν τον συνομιλητή ότι η κλήση καταγράφεται. Η παρέμβασή τους πρέπει να γίνεται αποκλειστικά για την ενημέρωση και τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών και σε καμία περίπτωση δεν δύνανται να έχουν προσβλητική, παραπλανητική ή απειλητική στάση. Σε κάθε περίπτωση, απαγορεύονται οι επισκέψεις στο σπίτι ή στον χώρο εργασίας του οφειλέτη ή η ενόχληση άλλων προσώπων της οικογένειάς τους. Επίσης, απαγορεύεται να καλέσουν για υπενθύμιση οφειλής, πριν να περάσουν 10 μέρες από όταν έγινε ληξιπρόθεσμο το ποσό.

    Τα δικαιώματα των καταναλωτών

    Τι μπορούν να κάνουν οι καταναλωτές για να βεβαιωθούν αρχικά ότι όντως τους καλούν από δικηγορική εταιρεία (αν το ισχυριστούν) και αφετέρου ότι το χρέος αυτό είναι αληθινό; Σύμφωνα με τον κ. Κρεμμύδα, έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν αντίγραφο της κλήσης, το οποίο μάλιστα η εταιρεία οφείλει να τους παρέχει χωρίς χρέωση. Επίσης, έχουν το δικαίωμα να καταγράψουν την κλήση, αρκεί να ειδοποιήσουν τον συνομιλητή τους και να εξασφαλίσουν τη συναίνεσή του. Επίσης, δικαιούνται να ζητήσουν να λάβουν πλήρεις πληροφορίες των οφειλών, ακόμη και εγγράφως εντός 10 ημερών. Κατόπιν, οι οφειλέτες μπορούν να επικοινωνήσουν με τον δικηγόρο τους και εφ’ όσον διαπιστωθεί πως υπάρχει όντως αυτή η οφειλή, να κανονιστεί ο τρόπος αποπληρωμής της. Αξίζει επίσης να σημειωθεί, όπως επίσης πολλοί αγνοούν, ότι τα χρέη που έχουν ξεπεράσει τα πέντε έτη, παραγράφονται.

    Ποιες είναι οι κυρώσεις;

    Σε περίπτωση παράβασης των παραπάνω από τις Εισπρακτικές Εταιρείες, οι καταναλωτές δεν είναι ανοχύρωτοι.

    Ο πρόεδρος στο Ινστιτούτο Καταναλωτών Γιώργος Λεχουρίτης μιλά στον «Νεολόγο» και καλεί όλους τους πολίτες να απευθυνθούν στο Ινστιτούτο σε περιπτώσεις που αντιμετωπίσουν ανάλογα προβλήματα. Όπως αποκαλύπτει, έχουν επιβληθεί πρόστιμα και μάλιστα πολύ υψηλά σε εταιρείες που δεν σεβάστηκαν τα όσα προβλέπονται από τον νόμο. Πρόστιμα που κλιμακώνονται φυσικά αν η ίδια εταιρεία επαναλάβει την ίδια τακτική. «Έχουν επιβληθεί κυρώσεις ακόμη και 500.000 ευρώ. Πρέπει όλοι οι πολίτες να προβαίνουν σε έγγραφη καταγγελία σε βάρος της εταιρείας αν αντιμετωπίσουν πρόβλημα. Είναι σοβαρότατο παράπτωμα και πρόκειται για ένα πολύ συχνό φαινόμενο, για το οποίο δυστυχώς πολύς κόσμος δεν είναι ενημερωμένος και δεν γνωρίζει τα δικαιώματά του». Πράγματι, σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων, μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο ύψους από 5.000€ έως 500.000€ με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης. Μάλιστα, σε περίπτωση που υπάρξει υποτροπή, το ανώτατο όριο προστίμου διπλασιάζεται. Αξίζει τέλος να αναφέρουμε, ότι ο θιγόμενος πολίτης μπορεί να στραφεί και προσωπικά κατά του υπαλλήλου ο οποίος πιθανόν να άσκησε αξιόποινη σε βάρος του ενέργεια όπως απειλή ή εκβιασμό.

     Νεολόγος

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Η Αντιπεριφερειάρχης Γεωργία Ντάτσικα σε δράση για την πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού

    Η Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Πολιτικής και Οικογένειας, Γεωργία Ντάτσικα, συνοδευόμενη...

    Δημιουργικές Επιχειρήσεις της Δυτικής Ελλάδας σε συνάντηση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό , μέσω του έργου CHERRY

    Πολιτιστικοί φορείς και δημιουργικές επιχειρήσεις της που δραστηριοποιούνται στην...

    Εξιχνιάστηκε η μεγάλη ληστεία στο Λαύριο – Έξι συλλήψεις, ανάμεσά τους και ο οδηγός της χρηματαποστολής

    Εξι άτομα έχουν συλληφθεί και οδηγηθεί στη ΓΑΔΑ κατηγορούμενοι...

    Χριστίνα Αλεξοπούλου: 837.000 ευρώ για τα σχολεία της Αχαΐας

    Την ιδιαίτερη ικανοποίησή της εκφράζει η τ. Υφυπουργός Υποδομών...
    Best Shop