Το Ινστιτούτο Πράσινης Επιστημονικής Πολιτικής, το Πανεπιστήμιο Duke και το Πανεπιστήμιο του Τορόντο συνεργάστηκαν σε ένα ερευνητικό πρόγραμμα για να διαπιστώσουν αν ο αέρας στα αυτοκίνητά μας είναι επικίνδυνος.
Ερευνητές ανέλυσαν επιβραδυντές φλόγας σε πάνω από 100 οχήματα από 22 μάρκες και ανακάλυψαν ότι το πρότυπο ασφάλειας οχημάτων μπορεί να χρειάζεται κάποια ενημέρωση.
Διαπίστωσαν ότι σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα μετά το 2015 που αναλύθηκαν έχουν εσωτερικά υλικά που απελευθερώνουν κάθε είδους άσχημο υλικό στην καμπίνα, το οποίο περιλαμβάνει πιθανές καρκινογόνες ουσίες και άλλους επιβλαβείς ουσίες για την υγεία.
Αν ανησυχείτε για αυτό και θέλετε να ενεργήσετε προς το συμφέρον του παιδιού σας, αναζητήστε καθίσματα αυτοκινήτου χωρίς επιβραδυντικά φλόγας. Είναι γενικά λίγο ακριβότερα, αλλά η επένδυση μπορεί να αξίζει τον κόπο.
Τα μισά οχήματα αναλύθηκαν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, γεγονός που αποκάλυψε ότι οι υψηλές θερμοκρασίες αύξησαν τις συγκεντρώσεις των κακών χημικών ουσιών στον αέρα της καμπίνας έως και πέντε φορές.
Οι ερευνητές εξέτασαν επίσης τον αφρό των καθισμάτων και διαπίστωσαν ότι πάνω από τα μισά δείγματα περιείχαν επιβλαβή επιβραδυντικά φλόγας.
Τα επιβραδυντικά φλόγας υποτίθεται ότι εμποδίζουν τις μικρές πυρκαγιές να επεκταθούν γρήγορα, αλλά όταν τελικά καίγονται, παράγουν ακόμη περισσότερο καπνό και τοξικά αέρια.
Ένας εμπειρογνώμονας της Διεθνούς Ένωσης Πυροσβεστών υποστηρίζει ότι η τοποθέτηση όλων αυτών των χημικών ουσιών στο εσωτερικό των αυτοκινήτων κάνει πολύ λίγα για την πρόληψη των πυρκαγιών.
Αντίθετα, αποτελούν σοβαρό κίνδυνο για την υγεία των οδηγών, των επιβατών τους και των συνεργείων άμεσης βοήθειας όταν ένα αυτοκίνητο πιάσει φωτιά και κάποιος πρέπει να το αντιμετωπίσει.
Ουσιαστικά, οι οργανώσεις θέλουν τα υφάσματα, οι αφροί και άλλα υλικά να μην περιέχουν επιβραδυντές φλόγας, οι οποίοι υποτίθεται ότι δεν κάνουν τίποτα σημαντικό για να σταματήσουν τα αυτοκίνητα να καίγονται ολοσχερώς.
Οι ερευνητές λένε επίσης ότι οι οδηγοί θα πρέπει να σταματήσουν να χρησιμοποιούν τη λειτουργία ανακύκλωσης αέρα και να αρχίσουν να πλένουν τα χέρια τους κάθε φορά που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους, ειδικά πριν από το φαγητό.
Επιπλέον, ζητούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες ελαχιστοποιήσουν τη χρήση επιβραδυντικών φλόγας μέχρι να αλλάξουν οι κανονισμοί.
Τι πρέπει να κάνουν λοιπόν οι οδηγοί;
Εκτός αν κάνει κρύο ή βρέχει, η προφανής και απλούστερη λύση είναι να ανοίξετε τα παράθυρα και να αφήσετε να μπει φρέσκος αέρας.
Φυσικά, αν ζείτε σε μια μολυσμένη πόλη ή βρεθείτε σε μποτιλιάρισμα όπου οι άνθρωποι δεν σβήνουν τις μηχανές τους, αυτό δεν πρόκειται να λειτουργήσει υπέρ σας.
Ορισμένα νέα αυτοκίνητα διαθέτουν επίσης αισθητήρες που μετρούν τόσο την ποιότητα του εξωτερικού όσο και του εσωτερικού αέρα ή πιο φανταχτερά συστήματα κλιματισμού που μπορούν να φιλτράρουν ακόμη και τα πιο μικρά σωματίδια.
Ο ιονιστής που βρίσκεται στα πρόσφατα μοντέλα της BMW είναι ένα καλό παράδειγμα από αυτή την άποψη. Μαζί με φίλτρα νανοϊνών, λειτουργούν για να εξαλείψουν τις οσμές και τα μικροσκοπικά σωματίδια σκόνης.
Μιλώντας για πιο σύγχρονα αυτοκίνητα, η προ-ενεργοποίηση του κλιματισμού είναι μια άλλη εύχρηστη επιλογή για τους ιδιοκτήτες που μπορούν να ελέγχουν τα οχήματά τους από απόσταση ή να προγραμματίζουν τα συστήματα κλιματισμού τους να λειτουργούν σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα.