Εκτός από τις σειρές που θα πέσουν περίπου στο μισό σε σχέση με τη σεζόν που ολοκληρώνεται στις αρχές Ιουλίου, μειώσεις θα γίνουν και στις ζωντανές ψυχαγωγικές εκπομπές, ενώ κατόπιν συνεννόησης τριών μεγάλων σταθμών μπαίνει φρένο σε αμοιβές παρουσιαστών και συνεργατών, που σε κάποιες περιπτώσεις είχαν ξεφύγει σε βαθμό μη ανταγωνιστικό.
Aποχωρήσεις
Ναυάγιο όμως επήλθε και στις διαπραγματεύσεις του Νίκου Μουτσινά με τον ALPHA ύστερα από αρκετούς μήνες διαπραγμάτευσης. Παρόλο που ο παρουσιαστής είναι από τα δυνατά χαρτιά, οι οικονομικές συνθήκες και οι προβλέψεις για την επόμενη χρονιά δεν επέτρεψαν να ανοίξει η ψαλίδα υπέρ του και ο σταθμός δεν συμφώνησε να πάρει ρίσκο και να συνάψει μια συμφωνία αφενός ακριβοπληρωμένη για τα δεδομένα του, αφετέρου σε αχαρτογράφητα νερά για το prime time του, καθώς το late night δεν είναι στις προτιμήσεις και τον σχεδιασμό του.
Κάπως έτσι δεν ανανεώθηκε και η συμφωνία, για την ακρίβεια η ενεργοποίηση του «συν 1» για την Τατιάνα Στεφανίδου, καθώς το μπάτζετ για τη μεσημεριανή ζώνη του ALPHA προτιμήθηκε να μετατοπιστεί στη βραδινή, όπου και παρατηρείται η μεγαλύτερη εισροή εσόδων. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη θέση της εκπομπής της δεν θα υπάρξει νέα παραγωγή, αλλά θα προβληθεί ελληνική σειρά σε επανάληψη.
Από την άλλη, ο ΣΚΑΪ δεν επιχειρεί να ρισκάρει ξανά με ζωντανές εκπομπές υψηλού κόστους και μυθοπλασία που δεν κατάφεραν να τον προβιβάσουν σε διψήφιες επιδόσεις και αλλάζει όλη τη φιλοσοφία του προγράμματός του για την επόμενη σεζόν. Η Φαίη Σκορδά πλέον αποχωρεί με τη λήξη του συμβολαίου της, η Μαρία Μπακοδήμου, εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, ακολουθεί την ίδια διαδρομή και φυσικά οι δύο εκπομπές που παρουσίαζαν σταματούν για να πάρουν τη θέση τους ενημερωτικά μαγκαζίνο και άλλου τύπου εκπομπές. Αυτό σημαίνει διπλό κέρδος για τον σταθμό, καθώς πλέον οι παραγωγές επιστρέφουν όλες στο Νέο Φάληρο, εγκαταλείπεται το Γαλάτσι ως χώρος (μόνο για τα ζωντανά) και επιπλέον οι περισσότερες παραγωγές ριάλιτι θα γυριστούν στην έδρα της Acun Medya, στην Τουρκία. Με βάση τα μέχρι τώρα δεδομένα, ο ΣΚΑΪ εξοικονομεί budget τόσο από συνεργεία και ενοικιάσεις πλατό όσο και από συντακτικές ομάδες και συνεργάτες. Οι εκπομπές του Μάρκου Σεφερλή και του Χρήστου Φερεντίνου θα είναι μαγνητοσκοπημένες, καθώς πρόκειται για τηλεπαιχνίδια, και ακόμη κι αν επιλεγεί να προβάλλεται ένα μαγκαζίνο αυτό θα είναι low budget.
Ακόμη και στο OPEN ο προγραμματισμός για την επόμενη σεζόν εκλογικεύεται και δεν ακολουθεί μια λογική αχαλίνωτων μεταγραφών και πειραματισμών που θα έχουν την τύχη των εκπομπών οι οποίες προβλήθηκαν φέτος και δεν κατάφεραν να κατακτήσουν το έδαφος που υπολόγιζαν. Συμμάζεμα και εκ νέου σχεδιασμός για την ψυχαγωγία είναι μέχρι στιγμής η επιλογή για τον Σεπτέμβριο.
Στο MEGA η αλλαγή στην πρωινή ζώνη είναι σημαντική αφενός διότι από τρεις ψυχαγωγικές εκπομπές θα προβάλλονται πλέον δύο και με μειωμένο μπάτζετ. Μετά τις αποχωρήσεις της Ελεονώρας Μελέτη και της Ελένης Μενεγάκη, η Φαίη Σκορδά, εκτός απροόπτου, και η Δανάη Μπάρκα θα καταλάβουν όλη τη ζώνη, την ώρα που η «Κοινωνία ώρα Mega» θα ολοκληρώνεται λίγο αργότερα, και συγκεκριμένα κοντά στις 9.30.
Στο STAR δεν προχώρησαν σε μία εκ νέου σεζόν του ριάλιτι «Greece’s Next Top Model», το οποίο κοστίζει ακριβά, και επέλεξαν να παραμείνουν σε δεδομένα «Φάρμας» και λοιπών οικονομικών επιλογών με πρόσωπα που εμπιστεύονται. Ειδικότερα, στην πρωινή ζώνη του σταθμού η επιλογή να μην επενδύουν σε ακριβοπληρωμένους παρουσιαστές και συνεργάτες συνεχίζεται όχι μόνο ως φιλοσοφία, καθώς οι επιδόσεις της ομάδας τούς δικαίωσαν σε βαθμό που ούτε και οι ίδιοι φαντάζονταν.
Τα κανάλια άτυπα συμφώνησαν σε μείωση αμοιβών οι οποίες τα τελευταία χρόνια είχαν πραγματικά ξεφύγει, και αυτό δεν ισχύει μόνο για τα ζωντανά ψυχαγωγικά μαγκαζίνο. Οι μεγαλύτερες περικοπές είναι αυτές που καταγράφονται στον τομέα της παραγωγής μυθοπλασίας, κάτι που φαίνεται κσι από την επιλογή πολλών σταθμών να διακόψουν τις σειρές που προβάλλονται και να μην επιχειρήσουν νέους κύκλους καθώς τα συμβόλαια των ηθοποιών και των συντελεστών για κάθε ανανέωση προέβλεπαν σημαντικές αυξήσεις. Αυτό που υιοθετείται είναι συμφωνίες από το μηδέν και με πολύ πιο χαμηλές αμοιβές, λιγότερα επεισόδια και κοινή στρατηγική από εταιρείες παραγωγής και ιδιωτικούς σταθμούς.
Ψαλίδι εφαρμόζεται και στα μουσικά βραδινά σόου που δεν αντέχουν πια στην κούρσα ανταγωνισμού λόγω υψηλού κόστους και πολύωρων γυρισμάτων, και ειδικά ο τομέας του τραγουδιού, όπως φαίνεται μέχρι στιγμής, περιορίζεται στο «The Voice», το οποίο είναι παραγωγή του Ατζούν Ιλιτζαλί.
Ψαλίδι στα σίριαλ
Ηταν βέβαιο ότι θα γίνει, και ευτυχώς η εξισορρόπηση δεν άργησε. Ο άκρατος παραλογισμός στην παραγωγή των σίριαλ δεν μπορούσε να συνεχιστεί ακόμη και με τη λογική της υψηλής επιχορήγησης. Ετσι, για την επόμενη σεζόν ο αριθμός που φλερτάρει το σύνολο της ελληνικής τηλεόρασης είναι το 20, κάτι που δείχνει πολύ πιο λογικό. Πέρα από τα υψηλά κόστη, η παράλληλη προβολή και ο συνωστισμός στην προβολή στέρησαν το κοινό και από καλές παραγωγές, καθώς ήταν αδύνατο για τον τηλεθεατή να παρακολουθεί ταυτόχρονα τρεις με τέσσερις σειρές που προβάλλονταν την ίδια ώρα. Αποτέλεσμα ήταν να μειωθεί σημαντικά η τηλεθέαση και σειρές που κάποτε έκαναν ρεκόρ να σημειώνουν με το ζόρι 10%-12% στο δυναμικό κοινό.
Για την επόμενη σεζόν το MEGA επιλέγει τις ασφαλείς διαδρομές με οδηγούς τον Ανδρέα Γεωργίου και την ομάδα του με τρεις παραγωγές, «Γη της Ελιάς», «Famagusta» και τη νέα σειρά «Τιρκουάζ», τον τρίτο κύκλο του «Maestro», τον νέο κύκλο του «Αγίου Παΐσιου» και βλέπουμε. Ο ΣΚΑΪ απορρίπτει κάθε πρόταση να επενδύσει εκ νέου στην παραγωγή μυθοπλασίας μετά τις απώλειες και τη ζημιά των «Πανθέων» και το STAR αναζητά low budget κωμική σειρά. Στο κανάλι του Φαλήρου θα προβληθούν μόνο ριάλιτι και το «Voice», ενώ κάτι ανάλογο θα ισχύει και για το κανάλι της Κηφισιάς με μοναδική εξαίρεση τους «Μαύρους πίνακες».
Νέες παραγωγές για τον ΑΝΤ1 με το «Grand Hotel» να παίρνει θέση στο καθημερινό πρόγραμμα και το prequel της «Μάγισσας», αλλά και αναδιάρθρωση του prime time. Στον ALPHA γίνονται προσεκτικές κινήσεις και όλα αρχίζουν ξανά από την αρχή: «Η κατάρα της Τζέλας Δελαφράγκα», «Η Παναγιά της φωτιάς», που μάλλον μετακομίζει στο β’ μισό της σεζόν, «Διάφανη αγάπη», «Να με λες μαμά» και η συνέχεια του «Γιατρού».
Φυσικά, οι αμοιβές των πρωταγωνιστών σε σχέση με τη φετινή σεζόν μειώνονται σε ποσοστό περίπου 40%. Τέλος, στη φαρέτρα όλων των σταθμών παραμένουν, και μάλιστα ενισχυμένα, όλα τα τηλεπαιχνίδια που αρέσουν στο κοινό και συμφέρουν οικονομικά. «Τροχός της τύχης», «Ρουκ Ζουκ», «Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος», «The Chase», «Deal», «5×5», «Still Standing», «Η μαμά μου μαγειρεύει καλύτερα από τη δική σου», «My Man Can» και δύο νέα παιχνίδια γνώσεων είναι μέχρι στιγμής στα τελικά πλάνα.