Μείωση 2,6% στις πωλήσεις οχημάτων στην Ευρώπη τον Μάιο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, καθώς οι αγοραστές δίστασαν στις ακόμα υψηλές τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων μειώθηκαν σε 1,09 εκατομμύρια μονάδες τον περασμένο μήνα, ανακοίνωσε την Πέμπτη η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων σημείωσαν πτώση 11% εν μέσω μειώσεων σε αρκετές μεγάλες αγορές, ενώ το μερίδιό τους στο σύνολο μειώθηκε επίσης.
Το υψηλό κόστος δανεισμού και η υποτονική ανάπτυξη σε όλη την Ευρώπη επιβαρύνουν το καταναλωτικό κλίμα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παλεύουν με τις αργές πωλήσεις EV, καθώς οι οδηγοί απομακρύνονται από τις υψηλές τιμές αυτοκόλλητης ετικέτας και τις υποβαθμισμένες υποδομές φόρτισης. Η κίνηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης αυτόν τον μήνα να επιβάλει πρόσθετους δασμούς στα κινεζικά EV απειλεί να κάνει πιο ακριβές τις εισαγόμενες εναλλακτικές λύσεις, όπως μεταδίδει το Bloomberg.
Το μερίδιο των πωλήσεων EV στην περιοχή μειώθηκε κατά μία ποσοστιαία μονάδα τον Μάιο, στο 14% του συνόλου, εν μέσω διψήφιων μειώσεων σε αγορές όπως η Γερμανία, η Σουηδία και η Νορβηγία. Οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 9,6%.
Ο πληθωρισμός και τα υψηλά επιτόκια παραμένουν επίσης τροχοπέδη για τις αγορές μεγάλου κόστους. Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα νωρίτερα αυτό το μήνα μείωσε τα επιτόκια, αλλά δεν έμεινε να υποδείξει ότι μπορεί να ακολουθήσουν και άλλες μειώσεις.Η Volkswagen και η Toyota Motor ήταν από τις λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες μαζικής αγοράς που κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους τον Μάιο, με κέρδη 1,8% και 8,2% αντίστοιχα.
Οι ταξινομήσεις της Tesla στην περιοχή μειώθηκαν κατά 36% τον περασμένο μήνα, μια απότομη πτώση που συνεχίζει τις κακές επιδόσεις του κατασκευαστή EV στο δεύτερο τρίμηνο. Οι πωλήσεις της εταιρείας είναι μειωμένες κατά περίπου 14% μετά τους πρώτους πέντε μήνες του έτους.Με τη ζήτηση να έχει ξεπεράσει την προσφορά από το δεύτερο εξάμηνο του 2020, η αντιστροφή αυτής της τάσης “είναι ένας βασικός κίνδυνος της βιομηχανίας φέτος, καθώς η παραγωγή οχημάτων ομαλοποιείται και οι παραγγελίες μαλακώνουν”, ανέφεραν σε σημείωμά τους οι αναλυτές της Bloomberg Intelligence, Τζίλιαν Ντέιβις και Μάικ Ντιν.