“ΑΝΕΚΔΟΤΟ” Η ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ: Σταϊκούρας: Θα επανέλθουμε το 2025! Από το 2018 έπρεπε να ήταν έτοιμο το έργο

    Ημερομηνία:

    Μέσα στο 2025 θα επανέλθει το Υπουργείο Υποδομών για την χρηματοδότηση του έργου κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο – Νέο Λιμάνι Πάτρας στο οποίο περιλαμβάνεται και η υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα.

    Ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας ο οποίος βρέθηκε στην Πάτρα χθες στα πλαίσια ευρείας σύσκεψης για την πρόοδο του έργου του νέου Αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Πύργου επιβεβαίωσε ότι το Ρίο – Πάτρα, το τελευταίο τμήμα του σιδηροδρομικού ΠΑΘΕ υψηλών ταχυτήτων (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη), δεν πέρασε ούτε για το 2024 στο πρόγραμμα Connecting Europe Facilities (CEF).

    Το τμήμα αποτελεί κομμάτι από τα έργα που εξελίσσονται στα πλαίσια της διαδικασίας του ανταγωνιστικού διαλόγου με κατασκευαστικές με στόχο να ωριμάσουν και να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση από την Ε.Ε. μέσω του CEF.

    Το σύνολο των έργων που εντάχθηκαν προχθές (αναβάθμιση σιδηροδρομικών γραμμών Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, στο τμήμα Μουριές – Προμαχώνας, ΣΚΑ- Οινόη, Πύθιο – Ορμένιο και το νέο σύστημα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης στο τμήμα ΣΚΑ-Κιάτο) είναι της τάξης 518.865.020 ευρώ. Κοστίζουν δηλαδή όσο η υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα η οποία για δεύτερη χρονιά απορρίπτεται ως ακριβό και μη ανταγωνιστικό έργο, δείγμα της μεγάλης δυσκολίας που υπάρχει πλέον σε σχέση με την εξασφάλιση της αναγκαίας χρηματοδότησης.

    ΤΙ ΔΗΛΩΣΕ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ «Θα επανέλθουμε με νέες προτάσεις»

    «Κάναμε μια πρόταση η οποία περιελάβανε και το συγκεκριμένο έργο. Η Ε.Ε. ενέκρινε μια χρηματοδότηση για τη χώρα μας, όχι στο σύνολο αυτών, άρα κάποια έργα δεν είναι μέσα στην συνολική χρηματοδότηση που εξασφάλισε η χώρα και η οποία υπερβαίνει το μισό δισ. ευρώ» δήλωσε στη «Γνωμη» ο κ. Σταϊκούρας.

    Η κυβέρνηση εκτιμά ότι έλαβε τις περισσότερες εγκρίσεις ένταξης στο CEF, σε σχέση με άλλες χώρες (πήραμε «πράσινο φως» για το 75% των προτάσεων, έναντι του 60% του μέσου όρου άλλων χωρών) με τον κ. Σταϊκούρα να διευκρινίζει χθες ότι η πρόταση για το Ρίο – Πάτρα δεν θα αναθεωρηθεί προς το παρόν.

     

    «Είναι αρκετά έως πολύ υψηλότερη από πολλές άλλες χώρες που δεν καλύπτει όμως το σύνολο της πρότασής μας, όπως συνέβη για όλες τις χώρες. Θα επανέλθουμε με αυτή (σ.σ. Ρίο – Πάτρα) και άλλες προτάσεις όταν ξαναϋποβάλουμε αιτήματα το επόμενο διάστημα» δεσμεύθηκε χθες ο υπουργός.

     

    Η αντίδραση του δήμου

    «Πετύχαμε γιατί συσπειρωθήκαμε, με στόχο τις ανάγκες της πόλης μας και του λαού της, απομονώνοντας τις απόψεις του συμβιβασμού όσων, κρυφά ή φανερά στήριζαν τη λογική «τρένο να ’ναι κι ό,τι να ’ναι». Η εξέλιξη για μη χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δεν αλλάζει τη σταθερή διεκδίκηση της πόλης μας και φυσικά θεωρούμε ότι, απ’ την πλευρά της Κυβέρνησης πρέπει να αναζητηθούν εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης και σε κάθε περίπτωση, να μην υπάρξει σκέψη για διχοτομικές λύσεις, στη λογική του δήθεν ρεαλισμού, λόγω απόρριψης του αιτήματος» απάντησε χθες σε ανακοίνωσή του ο δήμος Πατρέων.

    ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑ

    Η ανακοίνωση του δήμου ήταν εν γνώσει του υπουργού ο οποίος διευκρίνισε ότι το έργο είναι αδύνατο να χρηματοδοτηθεί από άλλη, εναλλακτική πηγή.

    Όπως ήδη έχει αποκαλύψει η «Γ» από τις αρχές του έτους, οι έκτακτές ανάγκες που προέκυψαν μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, η προώθηση των έργων αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής στη Θεσσαλία μετά τον «Daniel» και η χρηματοδότηση έργων που εξυπηρετούν και αμυντικούς σκοπούς στις περιοχές της διεύρυνσης της Ε.Ε. σε Βαλκάνια και Ανατολική Ευρώπη έχουν «παγώσει» για μια διετία κάθε σκέψη για το Ρίο – Πάτρα και μια σειρά ακόμη αιτημάτων νέων σιδηροδρομικών έργων.

    «Τα έργα που εγκρίθηκαν απ’ την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δείχνουν καθαρά ότι όταν εξυπηρετούνται συγκεκριμένες προτεραιότητες, π.χ. η συνέχιση του πολέμου στην Ουκρανία, το χρήμα ρέει» το σχόλιο του δήμου ο οποίος κάλεσε χθες την πόλη σε συναγερμό.

     

    Το ΤΕΕ ζητά τον φάκελο…

    Συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών ζητά με επιστολή του ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας Βαγγέλης Καραχάλιος επισημαίνοντας ότι «η υπογειοποίηση του τρένου αποτελεί ένα έργο που θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας, τη μείωση της ηχορρύπανσης και την αύξηση της ασφάλειας για τους κατοίκους της Πάτρας». «Είναι κατανοητό ότι υπάρχουν δυσκολίες και προκλήσεις που συνδέονται με τη χρηματοδότηση τέτοιων μεγάλων έργων ιδίως όταν δεν λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής και δεν αναδεικνύονται τα πλήρη δεδομένα (τεχνικά, χρηματοδοτικά και πολιτικά) σχεδιασμού. Παρόλα αυτά, πιστεύουμε ότι υπάρχουν εναλλακτικές τεχνικές λύσεις και πόροι που μπορούν να αξιοποιηθούν για την εξασφάλιση των απαιτούμενων κεφαλαίων» συνεχίζει το ΤΕΕ-ΤΔΕ που ζητά επίσης τον πλήρη φάκελο στο CEF και όλη την σχετική αλληλογραφία από την πλευρά της Κυβέρνησης.

    ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΑΪΒΑΛΗ

    «Όνειδος οι δεσμεύσεις»

    «Η νέα απόρριψη του αιτήματος υπογειοποίησης αποτελεί όνειδος για την περιοχή αλλά και την Κυβέρνηση, η οποία έχει εδώ και καιρό δεσμευτεί για την έγκριση του εν λόγω έργου και μάλιστα από τα πιο επίσημα χείλη εκείνα του πρωθυπουργού, ο οποίος μετά την προηγούμενη απόρριψη του αιτήματος από την Ε.Ε. για ένταξη του έργου στο CEF, είχε δεσμευτεί προσωπικά ότι θα έβαζε πλάτη για την έγκρισή του» σχολιάζει από την πλευρά του ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο Βασίλης Αϊβαλής.

    Τέλος, η παράταξη «Ώρα Πατρών» με ανακοίνωσή της ζητά να υλοποιηθούν όλα τα ομόφωνα ψηφίσματα του Δημοτικού Συμβουλίου.

    ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Σας λείπει σίδηρος; Τρεις λόγοι που εμποδίζουν την απορρόφησή του και προκαλούν αναιμία

    Η έλλειψη σιδήρου είναι μια από τις πιο συχνές διατροφικές ελλείψεις,...

    Άννα Βίσση για Νίκο Καρβέλα: Είναι ο άνθρωπός μου

    Η Άννα Βίσση μίλησε για την πορεία της στο τραγούδι, τη...

    Ταραχές στο Μπανγκλαντές: Πάνω από 700 τραυματίες, ανάμεσά τους 30 δημοσιογράφοι

    Στα εκτεταμένα βίαια επεισόδια που ξέσπασαν σε διάφορες πόλεις...