ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΛΕΓΑΝ: Υποσχέσεις που ποτέ δεν υλοποιήθηκαν! Αναδρομή στα 10 χρόνια… «κατάρας» για την Πάτρα

    Ημερομηνία:

    Η «κατάρα» του τρένου της Πάτρας, μία ιστορία δεκαετιών με υποσχέσεις και σχέδια που ουδέποτε υλοποιήθηκαν και που πλέον οι συζητήσεις, σύμφωνα με όσα είπε προ δύο ημερών ο Χρήστος Σταϊκούρας… μετατίθενται για το 2025 ώστε να «πεισθεί» η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να πάρει πίσω την απόφασή της (δεύτερη κατά σειρά) και να εγκρίνει την υπογειοποίηση. Προς το παρόν το τρένο αγνοείται και μάλλον η ιστορία του μοιάζει με… ανέκδοτο!

    Η Οδύσσεια για να φτάσει το τρένο στην Πάτρα με διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση μετρά πάνω από μια δεκαετία. Διαλύθηκε η σύμβαση με την GD Infrastrutture, έγιναν ενστάσεις από εταιρείες, και τελικά το έργο που θα ένωνε σιδηροδρομικά την Αθήνα με το λιμάνι της Πάτρας έπεσε θύμα της «κατάρας» των μεγάλων έργων υποδομών στη χώρα μας! Το τρένο «αγνοείται» μεταξύ Αιγίου και Ψαθοπύργου, και εκτιμάται ότι με αυτούς τους ρυθμούς για να φθάσει στο λιμάνι… θα περάσουμε και το 2030 (με τις καλύτερες προβλέψεις)!

    Όλα αυτά τα χρόνια η πόλη πάλευε με τον Δήμαρχο Κώστα Πελετίδη να ζητά υπογειοποίηση από Ρίο μέχρι λιμάνι, με τους υπουργούς να λένε… ότι μπορείτε να φανταστείτε και με τους πολίτες να «μαδούν» την μαργαρίτα για το αν η Πάτρα θα αποκτήσει σύγχρονο τρένο ή όχι. Με μία αναζήτηση στο διαδίκτυο, εντοπίσαμε… μερικά από όσα έχουν ακούσει οι Πατρινοί από το2017 μέχρι σήμερα (7 χρόνια τρενο-φαγούρας). Και θα πρέπει σε όλα τα παρακάτω να αναλογισθούμε πως γύρω στο 2010 μας έλεγαν πως το τρένο θα έφθανε στο λιμάνι της Πάτρας το 2018. Εν μέσω όλων των παρακάτω να θυμηθούμε και τις πορείες και τις κινητοποιήσεις Πελετίδη, αλλά και τις «ομηρικές» πολιτικές μάχες μεταξύ βουλευτών, τοπικοαυτοδιοικητικών κλπ. Συμπέρασμα; Προσευχηθείτε να ζούμε να δούμε το τρένο!

    24 Ιανουαρίου 2017! Το 2019 στην Πάτρα το τρένο!

    Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, επισκέπτεται εργοτάξια της ΕΡΓΟΣΕ στην Κορινθία, και δηλώνει πως στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2017 να είναι έτοιμη η νέα σιδηροδρομική γραμμή από το Κιάτο μέχρι τη Ροδοδάφνη του Αιγίου.

    Επίσης, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι στόχος είναι οι πολίτες να φθάνουν, στα τέλη του 2019, από την Αθήνα στην Πάτρα σε μία ώρα και 55 λεπτά, ενώ η απόσταση από την Αθήνα στο Αίγιο θα είναι περίπου μιάμιση ώρα!

    Μάιος 2018: Το 2023 θα φθάσει το τρένο

    18 Μαϊου 2018: Τη λειτουργία της νέας σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι το Αίγιο ως τα τέλη του 2018 ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Θάνος Βούρδας στο 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών (του www.ypodomes.gr) και εκτίμησε ότι το σύγχρονο τρένο θα φτάσει στο νέο εμπορικό λιμάνι της Πάτρας το 2023.

    Νοέμβριος 2018: Εξαγγελίες και για… Πάτρα – Πύργος!

    3 Νοεμβρίου 2018! Επτά χρόνια μετά το τελευταίο δρομολόγιο του τρένου από την Πάτρα προς τον Πύργο έχουν δημιουργηθεί πλέον οι προϋποθέσεις για την επαναλειτουργία της γραμμής σε πρώτο χρόνο μέχρι την Κάτω Αχαΐα και στη συνέχεια μέχρι την πρωτεύουσα της Ηλείας. Ειδικότερα, όσον αφορά στην επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Πάτρας με τον Πύργο, η ΕΡΓΟΣΕ ετοιμάζει τις μελέτες, οι οποίες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου, ώστε να ενταχθεί στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο. Μάλιστα σε αυτές τις μελέτες περιλαμβάνεται και η αναβάθμιση των σταθμών στους οποίους θα σταματά το τρένο.

    Νοέμβριος 2018: Ο Σπίρτζης έφτιαχνε… υπόγειο τρένο!

    10 11 2018: Όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης κατά την διάρκεια συνάντησης στο δημαρχείο της Πάτρας, «μετά την μελέτη που έγινε από την ΕΡΓΟΣΕ μπορεί να υλοποιηθεί τεχνικά το έργο της πλήρους υπογειοποίησης της γραμμής από το Ρίο μέχρι τον Άγιο Διονύσιο, δηλαδή σε μήκος 6,5 χιλιομέτρων». Όσον αφορά την χρηματοδότηση του έργου, είπε ότι «έπειτα από διαπραγματεύσεις με τα αρμόδια όργανα της ευρωπαϊκής επιτροπής βρήκαμε τα απαραίτητα κονδύλια, δηλαδή 45 εκατομμύρια ευρώ που απαιτούνται πρόσθετα για αυτό το έργο».

    Οκτώβριος 2019: Όλα έτοιμα έλεγε ο Σπίρτζης

    12 Οκτωβρίου 2019: Ο πρώην υπουργός Χρήστος Σπίρτζης τόνισε πως η μελέτη που υπάρχει για την υπογειοποίηση από το Ρίο μέχρι τον Αγιο Διονύση είναι έτοιμη και ότι ο εργολάβος θα αναλάμβανε την υποχρέωση να κάνει και την μελέτη για περαιτέρω υπογειοποίηση του τρένου από τον Αγιο Διονύσιο μέχρι το νέο λιμάνι.

    Ιούλιος 2020: Υπερταχεία Αθήνα – Πάτρα

    3 Ιουλίου 2020: Η πρώτη δήλωση του πρώην υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή για το τρένο: «Η εκκίνηση του διαγωνισμού προσδιορίζεται στο β εξάμηνο του 2021. Για να  γίνει κατανοητό στην πράξη τι σημαίνει αυτό το έργο, ο κ. Καραμανλής σημείωσε τα εξής νούμερα:

    Η υπερταχεία θα κάνει από την Αθήνα ως το νέο λιμάνι της Πάτρας, 1 ώρα και 40΄.

    Νέα δήλωση Καραμανλή για 2027

    4 Ιουνίου 2021: Ο Κώστας Καραμανλής αναφέρεται για τέλος εργασιών… το 2027: Μέσα στα επόμενα 6 χρόνια το τρένο θα φτάσει στο Λιμάνι, ξεκαθάρισε από την Πάτρα ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Α. Καραμανλής. Ο Υπουργός αναφέρθηκε ειδικότερα στην υπογειοποίηση 5,1 χλμ της σιδηροδρομικής γραμμής προκειμένου το τρένο να φτάσει στο λιμάνι της Πάτρας και εξήγησε ότι δεν έγινε δεκτό από την Κομισιόν το αίτημα για υπογειοποίηση και των 9 χλμ, καθώς το κόστος θα ξεπερνούσε τα 550 εκ. ευρώ και καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε χρηματοδοτήσει ήδη ένα άλλο έργο, τον Προαστιακό.

    Μετά πήγε… το 2028!

    9 Ιουνιου 2022: Νέα δήλωση Κώστα Καραμανλή: «Επιλέξαμε τη λύση που σχεδόν υπογειοποιεί όλο το κομμάτι που διασχίζει τον αστικό ιστό της Πάτρας. Μία πόλη που με την παλιά γραμμή κοβόταν στη μέση, τη δίνουμε πίσω στους πολίτες της. Θα συμβασιοποιηθεί μέσα στο 2023 και ο σχεδιασμός προβλέπει να έχει ολοκληρωθεί στα τέλη του 2027, αρχές του 2028, με τη μέθοδο της μελέτης-κατασκευής»!

    Καραμανλής: Ξεκινά το έργο τέλος 2023

    10 02 2023: Στην υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, στην ενίσχυση του συγκοινωνιακού κόμβου στο Κορωπί και στο εξωτερικό υδροδοτικό της Κέρκυρας, αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή. Όσον αφορά στην υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι:

    «Εμείς, αντιθέτως, καθίσαμε και μελετήσαμε τη διαδικασία με μεγάλη προσοχή και διαπιστώσαμε ότι μπορεί να υπάρξει μερική υπογειοποίηση 5,2 χλμ., με τη μέθοδο cut & cover. Μιλάμε δηλαδή πρακτικά για υπογειοποίηση στο σύνολο του πυκνού αστικού ιστού της Πάτρας», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

    Τόνισε επομένως ότι:

    «Πρώτον: Εκπονούμε ένα έργο ρεαλιστικό, που υλοποιείται με χρηματοδότηση από την Ε.Ε..

    Δεύτερον: Απελευθερώνουμε το κέντρο της πόλης, δεν κόβει την πόλη στα δύο, και αποδίδουμε την Πάτρα ξανά στους Πατρινούς.

    Τρίτον: Ανοίγουμε – όπως είχαμε εξαρχής δεσμευτεί – την πόλη με μέτωπο προς τη θάλασσα.

    Τέταρτον: Πετύχαμε και με περιβαλλοντικούς όρους τη βέλτιστη λύση.Με ουσιαστικές παρεμβάσεις αστικής ανάπλασης.

    Πέμπτον: Διατηρούμε σε λειτουργία τον Προαστιακό.

    Έκτον: Ελαχιστοποιούμε την οπτική και ηχητική όχληση.

     

    Και έβδομον: Ενισχύουμε την ασφάλεια, πεζών και οδηγών».

     

    Ο κ. Καραμανλής ανέφερε τέλος ότι η έναρξη των εργασιών κατασκευής αναμένεται μέχρι το τέλος του 2023- αρχές του 2024.

     

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Αυτή η πόλη στέφθηκε Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα των Χριστουγέννων για φέτος

    Τα Χριστούγεννα είναι προ των πυλών και οι περισσότεροι ήδη κάνουν...

    Αμαλιάδα: Οι γονείς του Παναγιώτη είχαν κατηγορηθεί για έκθεση ανηλίκου σε κίνδυνο

    Το θρίλερ της υπόθεσης της Αμαλιάδας με τους θανάτους...

    Ο Αντώνης Ποταμίτης και η ομάδα του συνδυασμού «ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ με όραμα» σε επιχειρήσεις της Αιγιάλειας (ΦΩΤΟ)

    Σε παραγωγικές επιχειρήσεις της Αιγιάλειας βρέθηκε ο Υποψήφιος Πρόεδρος...

    Με ξεχωριστή λαμπρότητα ο Εσπερινός του Αγίου Ανδρέου στην Πάτρα – ΦΩΤΟ

    Πλήθη πιστών κατέφθασαν και καταφθάνουν καθ’ όλον τον μήνα...
    Best Shop