Ταξί Tesla στην πόλη της Πάτρας: Τι λένε οι επιβάτες

    Ημερομηνία:

    Δειλά βήματα κάνει ακόμα η ηλεκτροκίνηση μεταξύ των επαγγελματιών αυτοκινητιστών της Πάτρας, καθώς στην πόλη κυκλοφορούν τους τελευταίους μήνες, μόλις τέσσερα ηλεκτρικά ταξί. Δύο είναι ηλεκτροκίνητα οχήματα μάρκας Skoda Enyaq και τα άλλα δύο είναι Tesla Μοdel 3.

    Ωστόσο, ο Γιώργος Αλεξόπουλος, ένας νεαρός επαγγελματίας αυτοκινητιστής με καταγωγή από τη Φώσταινα Αχαΐας, δεν έχει καμία αμφιβολία. Συνεχίζει τη δουλειά του πατέρα του, που ήταν επίσης ταξιτζής και αποφάσισε να μεταβεί από την τεχνολογία Diesel στην ηλεκτροκίνηση, με ένα Tesla Model 3 στην πιο πρόσφατη έκδοσή του (Highland), που ο ίδιος παρομοίασε με ρομπότ.

    Tesla

    Ο Γιώργος Αλεξόπουλος, ένας από τους πρώτους ηλεκτροκίνητους ταξιτζήδες

    Πήρε στα χέρια του το νέο αυτοκίνητο πριν από δύο εβδομάδες και δεν μπορεί ακόμα να το πιστέψει. «Το προηγούμενο ταξί που οδηγούσα ήταν ένα Nissan Primera. Αισθάνομαι τον εαυτό μου σαν τον πρώτο οδηγό ντιζελοκίνητου αυτοκινήτου σε έναν κόσμο όπου οι άλλοι οδηγούν ακόμα κάρα με άλογα» είπε ο Γιώργος για να περιγράψει το τεχνολογικό άλμα που έκανε.

    Μας άνοιξε την πόρτα του νέου του ταξί και μας έδωσε λεπτομέρειες των αυτοματισμών που προσφέρει το συγκεκριμένο όχημα. Πρακτικά τα πάντα γίνονται μέσα από τη γιγαντοοθόνη του οχήματος, ενώ ο ίδιος δοκιμάζοντας και το autopilot στη Μεγάλη Περιμετρική, δήλωσε ενθουσιασμένος από τον αυτόματο πιλότο, που όμως στην Ελλάδα έχει ακόμα περιορισμούς λόγω της ελλιπούς διαγράμμισης και σήμανσης των δρόμων.

    «Προσπάθησα να τραβήξω μια selfie την ώρα που οδηγούσα στρέφοντας το πρόσωπό μου και το αυτοκίνητο άρχισε να χτυπάει συναγερμούς. Εάν οδηγείς με χαμηλή ταχύτητα πρακτικά δεν χρειάζεται να πατάς φρένο, αφήνεις απλά το πεντάλ της επιτάχυνσης και το αυτοκίνητο φρενάρει μόνο του», μας είπε για μερικά από τα πολλά τεχνολογικά χαρακτηριστικά.

    Με τον τρόπο οδήγησής του, το όχημα βγάζει αυτονομία περίπου 350χλμ. Είναι επαρκής για ένα ταξί στην πόλη, είπε, ακόμα κι αν δουλεύει 16 ώρες την ημέρα. Μόνο το μεσημέρι που πηγαίνει στο σπίτι για ξεκούραση, το επαναφορτίζει για λίγο και συνεχίζει. Αλλωστε η φόρτιση σε εξωτερικό φορτιστή κοστίζει ακόμα αρκετά, από 38 έως 53 λεπτά η κιλοβατώρα.

    «Ακόμα κι έτσι όμως συμφέρει. Στο προηγούμενο ντιζελοκίνητο ταξί που είχα έκανα μηνιαία είσπραξη 1.200 ευρώ και τα 550 ήταν έξοδα για πετρέλαιο. Πλήρωνα το ενοίκιό μου και αναρωτιόμουν, δουλεύω στους δρόμους 15 ώρες την ημέρα για 200-300 ευρώ κέρδος; Ενιωθα ότι δούλευα για τα κέρδη των πετρελαϊκών εταιρειών και για τους φόρους του κράτους. Τα μισά λεφτά που κέρδιζα πήγαιναν για τη σημαία».

    Τώρα αντιμετωπίζει τους συναδέλφους του, με συμπόνια, για τα κέρδη που πετάνε στα πρατήρια καυσίμων, σε αντίθεση με αυτόν, που του μένουν σχεδόν όλα στην τσέπη.

    Tesla

    Και οι πελάτες; Τρελαίνονται, μας είπε. Λένε ότι μπήκαν σε Tesla και του ζητούν την κάρτα για να τον καλούν όποτε τον χρειάζονται στο τηλέφωνο. Είναι ένα είδος μάρκετινγκ. Οταν άλλοι συνάδελφοί του έχουν κάνει τζίρο 10 ευρώ, αυτός φτάνει πλέον τα 100 ευρώ. Βλέπει ακόμα και την πιο δημοφιλή μάρκα ταξί με περιφρόνηση.

    Η τιμή αγοράς του ηλεκτροκίνητου ταξί έφτασε στις 52.500 ευρώ, αλλά προσέξτε. Χωρίς την κρατική επιδότηση των 22.500 ευρώ. Πρακτικά όταν θα πληρωθεί την επιδότηση, μαζί με την επιστροφή του ΦΠΑ 10.000 ευρώ, το νέο ταξί θα του έχει κοστίσει μόλις 20.000 ευρώ.

    «Με τα χίλια συμφέρει τους επαγγελματίες οδηγούς. Νιώθω πρωτοπόρος και προσπαθώ να φτιάξω και πελατολόγιο. Εστω και με δάνειο αξίζει. Βάζεις 500-600 ευρώ δόσεις στην αρχή και μόλις έρθει η επιδότηση, τη δίνεις στην αντιπροσωπεία και σου μένει ένα μικρό υπόλοιπο δόσεων γύρω στα 200 ευρώ» είπε ο Γιώργος Αλεξόπουλος, περιχαρής για την επιλογή του.

    Την ίδια ώρα ένας συνάδελφός του αγόρασε ένα μεσαίο ντιζελοκίνητο SUV, αλλά δεν βάζει το air-condition, παρά μόνο εάν του το ζητήσει ο πελάτης, για να μην καίει καύσιμο. «Είναι να τρελαίνεσαι. Να δίνεις 27.000 ευρώ και να σκέφτεσαι να ανοίξεις το air condition, που στο δικό μου δεν σβήνει ποτέ».

    Το μόνο μείον προς το παρόν είναι πως η αγορά και η συντήρηση του αυτοκινήτου εξυπηρετείται μόνο στην Αθήνα, αλλά και αυτό στο μέλλον θα λυθεί. Εξοδα σέρβις μηδέν, αφού δεν έχει μηχανικά μέρη, παρά μόνο τα ελαστικά που όμως κοστίζουν πολύ. Φτάνουν τα 450 ευρώ το ένα, επειδή πρέπει να είναι κορυφαίας τεχνολογίας, λόγω των επιταχύνσεων και των ηλεκτροκινητήρων.

    Κοινοποίηση:

    Τελευταία Νέα

    Κοινοποίηση:

    Περισσότερα Άρθρα
    Σχετικα

    Πίτες χωρίς φύλλο: 4 πρωτεϊνικές συνταγές (+ θερμιδομετρητής)

    Οι παρακάτω συνταγές για πίτες χωρίς φύλλο είναι εύκολες, νόστιμες, χορταστικές...

    Κατερίνα Γκαγκάκη: Η Μαλέσκου έχει αδικηθεί, η ζωή και η τηλεόραση της χρωστάνε επαγγελματικά

    Η Κατερίνα Γκαγκάκη μίλησε για τη σάτιρα, τον Ανδρέα Μικρούτσικο που...

    Το 2024 το πιο ζεστό καλοκαίρι για τις ελληνικές θάλασσες τα τελευταία 40 χρόνια – Η μελέτη τριών ελληνικών πανεπιστημίων

    Θερμοκρασίες ρεκόρ καταγράφηκαν το φετινό καλοκαίρι στις ελληνικές θάλασσες καθιστώντας το, το...

    Η απάντηση των γιατρών στον αστυνομικό όταν ρώτησε γιατί άργησε έναν χρόνο η βιοψία

    Σοκ έχει προκαλέσει στην κοινή γνώμη η είδηση με...
    Best Shop