Στο 26,9% διαμορφώθηκε το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας επί των συνολικών πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ το πρώτο πεντάμηνο του έτους, αυξημένο κατά 4,8% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Αντίθετα, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, στις κατηγορίες των προϊόντων προσωπικής υγιεινής καθώς και των προϊόντων για τη φροντίδα του σπιτιού, τα «ανώνυμα» προϊόντα κινούνται πτωτικά σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Συγκεκριμένα, στα τρόφιμα το μερίδιο των PL διαμορφώνεται στο 27,3% έναντι 26,3% την ίδια περίοδο του 2023, στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας στο 21,2% έναντι 22,6% πέρσι και στα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού στο 26,6%, έναντι 27,3% πέρσι.
Την ίδια στιγμή τα τρόφιμα, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Circana, αποτελούν τη μόνη από τις τρεις μεγάλες κατηγορίες, στην οποία συνεχίστηκαν μεσοσταθμικά οι αυξήσεις ανά τεμάχιο (+0,9%) κατά την περίοδο Ιανουάριος – Μάιος 2024, με τα σνακς και τα είδη μαγειρικής να οδηγούν την «κούρσα» των ανατιμήσεων με άνοδο 3,3% και 3,6% αντίστοιχα. Στο αντίποδα, η μέση τιμή ανά τεμάχιο στην κατηγορία των προϊόντων προσωπικής υγιεινής μειώθηκε κατά -2,5% και στα προϊόντα για το σπίτι κατά -0,9%.
Το 27,1% των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ έγινε από προσφορές
Παράλληλα, με μεγαλύτερη ένταση σε σχέση με πέρσι, συνεχίστηκαν και στις τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων οι προωθητικές ενέργειες από πλευράς των επιχειρήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου. Συγκεκριμένα, το 27,1% των συνολικών πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ έγινε υπό το καθεστώς προσφοράς ή προωθητικής ενέργειας έναντι 25,4% το αντίστοιχο 5μηνο του 2023.
Αξίζει να σημειωθεί πως στα τρόφιμα καταγράφεται η μικρότερη αύξηση προωθητικών ενεργειών μεταξύ των τριών κατηγοριών, με ποσοστό 26,8% φέτος έναντι 25,5% το 5μηνο του 2023.
Αντίθετα στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, το ποσοστό των πωλήσεων υπό καθεστώς προσφοράς έφτασε το 30,3% από 28,1% την αντίστοιχη περίοδο και στα προϊόντα για τη φροντίδα του σπιτιού το 27,8% από 24,1% πέρσι, καταγράφοντας αύξηση 3,7 ποσοστιαίων μονάδων.