Παρά την καταγεγραμμένη μείωση της ακρίβειας τον Ιούλιο, τα σούπερ μάρκετ εξακολουθούν να επιβαρύνουν το εισόδημα των καταναλωτών.
Στη «μέγγενη» της ακρίβειας τα νοικοκυριά – Τα μέτρα και οι προτεραιότητες της κυβέρνησης για τη στήριξη των πολιτών
Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ μειώθηκαν κατά μέσο όρο 1,56% τον Ιούλιο σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Ωστόσο, η μείωση αυτή δεν αντικατοπτρίζεται στα πορτοφόλια των καταναλωτών, οι οποίοι εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν υψηλές τιμές.
Ενώ 13 από τις 23 κατηγορίες προϊόντων παρουσίασαν μειώσεις τιμών, ορισμένες κατηγορίες κατέγραψαν αύξηση έως και 6%. Οι μεγαλύτερες μειώσεις παρατηρήθηκαν σε φρέσκα φρούτα και λαχανικά, απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού, χαρτικά και είδη προσωπικής υγιεινής. Αντίθετα, οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφηκαν σε φρέσκα ψάρια και θαλασσινά, ορεκτικά και σερβιριζόμενα είδη, τρόφιμα παντοπωλείου, οινοπνευματώδη ποτά και μπισκότα, σοκολάτες και ζαχαρώδη.
Για να αντιμετωπίσουν την ακρίβεια, τα νοικοκυριά επιλέγουν όλο και περισσότερο φθηνότερα προϊόντα και προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Ο Υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος κάλεσε τα σούπερ μάρκετ να μειώσουν τα κέρδη τους και τις τιμές, ειδικά ενόψει του ανοίγματος των σχολείων το φθινόπωρο, όταν τα νοικοκυριά θα χρειαστούν πρόσθετα έξοδα.